Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 15:54   #10
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Jeg synes dette er en sak der det er vanskelig å uttrykke seg riktig, og jeg vil tippe det er det som gjør at resultatet har blitt som det har blitt. (jeg er litt blåøyd på mennenes vegne jeg da).

Selvfølgelig er ikke en kvinne SKYLDIG i en voldtekt uansett hvordan hun oppfører seg eller kler seg. Det er mannen som velger å voldta - enkelt og greit. Det er ikke greit å tvinge andre til å ha sex, uansett hva som har skjedd på forhånd.

Men som kvinne bør man kanskje tenke seg om hvordan man framstår i enkelte sammenhenger for å minske risikoen for å komme i den situasjonen. Og jeg tror vel kanskje det er det som har gitt seg utslag her i denne undersøkelsen?

Hvis man som syklist blir overkjørt av en trailer, så hjelper det ikke om traileren hadde vikeplikt og dermed har all skyld.... Skaden har allerede skjedd og er uopprettelig. På samme måte tror jeg at mange mener at kvinner kanskje burde tenke seg litt om hvordan de oppfører seg for å minske risikoen for at noe skjer. Det er ikke så lurt å drikke og flørte og bli med noen hjem på nachspiel - da er det en større risiko for at det skjer noe. Og skjer det verste så hjelper det så lite hvem som har skylda og ansvaret...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.