Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 19:33   #41
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Det som jeg synes var litt dumt med denne undersøkelsen er at alt står og faller på ordet ansvarlig. Det er store forskjeller på hva folk legger i det. Noen tolker det som skyld andre bruker det mer som uaktsomhet.

Jeg tror at dersom man hadde spurt "Er det greit å voldta en kvinne dersom du møter henne på en øde landevei?" så hadde flere menn sagt nei det er det ikke enn hva de svarer når de blir spurt om en kvinne er ansvarlig.

Gammel 25-04-07, 19:35   #42
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Skyld er i mine øyne feil uttrykk. For nei, det er ikke hennes skyld. Men hun må da kunne ta ansvar selv også? Eller er det sånn at fordi det er mannen som er utstyrt med utovertiss så er han skyldig uansett, fordi det rent teknisk er hans tiss som må puttes inn i innovertissen?

Når en person rent teknisk holder en annen person fast mot sin vilje så er det den første personen sånn rent teknisk sin skyld ja. Jeez. Selvfølgelig er det det. Ikke gjør deg dum.

Gammel 25-04-07, 19:41   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med tanke på antall voldtekter og episoder med overgrep så er vel egentlig ikke resultatet så overraskende .
Kanskje har mange menn disse meningene, men tør ikke ytre dem offentlig? Og så kommer dem frem i en slik anonym undersøkelse.
Ikke vet jeg.
Men verst var vel resultatet blandt de yngste? Skremmende.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 19:52   #44
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er veldig viktig å holde to ting fra hverandre her.
Det ene gjelder ansvar for voldtekt. Ansvaret ligger alltid hos den som begår overgrepet. Så lenge offeret har sagt nei også når han eller hun ikke gjør motstand så er det voldtekt. Ansvaret og skylden for å trå over denne personens grense ligger alltid hos den som trår over.

Det andre gjelder det å beskytte seg selv og sine grenser. Man kan selv gjøre en god del i forhold til risiko for å bli utsatt for voldtekt. Det er viktig å beskytte sine egne grenser og å være bevisst sine egne grenser. Det må være mulig å snakke om å beskytte seg selv uten at det skal sammenblandes med spørsmålet om skyld og ansvar.

Amen og Hallelujah. Det var akkurat det jeg hadde tenkt å skrive også.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 19:56   #45
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og at 77% av menn på min alder synes at vold i hjemmet ikke er et samfunnsproblem er ikke mindre enn tragisk.

Kan det være at de ikke helt forstår spørsmålet på samme måte som du (og jeg)? At de tenker at "neida, jeg tror ikke det er så vanlig, dette med vold i hjemmet - ergo er det ikke et samfunnsproblem". Det er jo ikke dermed sagt at de ikke mener det er et problem for dem det gjelder?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Hvem er disse mennene?

Det er nok dem som stemmer FrP.

Gammel 25-04-07, 23:04   #46
Piglet
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2007
Piglet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror mange "voldtekter" er kun at kvinnen sitter igjen med skyldfølelse for noe hun ikke burde ha gjort og kaller det voldtekt for å føle seg bedre.

Okay...??!!
Jeg reagerte sterkt på FRP sin talsmann om denne saken. Skikkelig molboer spør du meg. Har ikke en hver kvinne rett til å kle seg som hun vil eller må vi få på oss burkaen alle mann??? Og fordi en dame snakker med en type på en fest så kalles det flørt og kvinnen er fritt vilt....get a grip!!!

Piglet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 09:33   #47
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg tror at dersom man hadde spurt "Er det greit å voldta en kvinne dersom du møter henne på en øde landevei?" så hadde flere menn sagt nei det er det ikke enn hva de svarer når de blir spurt om en kvinne er ansvarlig.

Akkurat dette spørsmålet ble faktisk stilt, og hele 22 % mente at kvinnen da var delvis ansvarlig. 2 % mente at hun da var helt ansvarlig. Se linken til Tusenogtredve.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 09:45   #48
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Akkurat dette spørsmålet ble faktisk stilt, og hele 22 % mente at kvinnen da var delvis ansvarlig. 2 % mente at hun da var helt ansvarlig. Se linken til Tusenogtredve.

For meg er det forskjell på ordene "skyld" og "ansvar". Det er bare en som er "skyld" i en voldtekt, og det er den som utøver vold. Ingen kan si "slik som hun oppførte seg, kledde seg ect så er hun skyld i det sjøl.

Derimot er det også kvinnens "ansvar" å sørge for at man ikke setter seg i situasjoner der man øker risikoen for at slik kan skje. Man er selv ansvarlig for sitt eget liv og helse. Men det betyr ikke at den som utøver vold kan skyve skylden over på kvinnen.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 09:53   #49
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Derimot er det også kvinnens "ansvar" å sørge for at man ikke setter seg i situasjoner der man øker risikoen for at slik kan skje. Man er selv ansvarlig for sitt eget liv og helse. Men det betyr ikke at den som utøver vold kan skyve skylden over på kvinnen.

Der er jeg uenig. Jeg mener at enkelte ting nytter det ikke å beskytte seg mot. Jo, man kan ta enkelte forholdsregler - hvilket jeg tror de aller fleste gjør allerede. Men det er ikke blant kvinnene alle rådene skal gis og all forebyggingen skal skje - det er blant menn.

Dessuten blir det så feil å rette fokus mot kvinner i denne sammenhengen. Og hvordan kan man beskytte seg nok, være forsiktig nok, kle seg passende nok? Og blir man allikevel voldtatt, så skal man sitte igjen med følelsen av å ikke ha vært forsiktig nok? Ønsker vi virkelig å få friheten vår innskrenket, for det er det det innebærer i praksis hvis vi skal ta hensyn til "velmenende" råd fra FrP-politikere og dess like.

Gammel 26-04-07, 10:13   #50
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det ene gjelder ansvar for voldtekt. Ansvaret ligger alltid hos den som begår overgrepet. Så lenge offeret har sagt nei også når han eller hun ikke gjør motstand så er det voldtekt. Ansvaret og skylden for å trå over denne personens grense ligger alltid hos den som trår over.

Det andre gjelder det å beskytte seg selv og sine grenser. Man kan selv gjøre en god del i forhold til risiko for å bli utsatt for voldtekt. Det er viktig å beskytte sine egne grenser og å være bevisst sine egne grenser. Det må være mulig å snakke om å beskytte seg selv uten at det skal sammenblandes med spørsmålet om skyld og ansvar.

Jeg vil gjerne melde meg inn i din menighet. Sender du meg skjemaene jeg trenger?
Jeg er fryktelig ofte enig med deg.
Amen.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 10:27   #51
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der er jeg uenig. Jeg mener at enkelte ting nytter det ikke å beskytte seg mot. Jo, man kan ta enkelte forholdsregler - hvilket jeg tror de aller fleste gjør allerede. Men det er ikke blant kvinnene alle rådene skal gis og all forebyggingen skal skje - det er blant menn.

Dessuten blir det så feil å rette fokus mot kvinner i denne sammenhengen. Og hvordan kan man beskytte seg nok, være forsiktig nok, kle seg passende nok? Og blir man allikevel voldtatt, så skal man sitte igjen med følelsen av å ikke ha vært forsiktig nok? Ønsker vi virkelig å få friheten vår innskrenket, for det er det det innebærer i praksis hvis vi skal ta hensyn til "velmenende" råd fra FrP-politikere og dess like.

Det er jeg helt enig med deg i! Det er en vanskelig balansegang, og man skal på ingen måte overlate dette ansvaret til kvinner. Det er først og fremst menn som må gå i seg selv. Men jeg tror ikke det skader med litt bevisstgjøring, for vi er noen ganger naive. De fleste voldtekter skjer av folk man kjenner og det er rus involvert.

Men nå tenker jeg på spørreundersøkelsen - hvorfor menn har svart som de har svart og at resultatet er så sjokkerende som det er. For meg henger det ikke helt sammen at undersøkelsen spør om "ansvar" - og mange svarer "delvis ansvarlig". Og så slår avisene det opp at menn mener at "kvinner har selv skyld i voldtekt". Jeg tror ikke menn mener det. Jeg tror derimot at de mener at kvinner også må ta litt ansvar for at ting IKKE skal skje - og det er noe annet.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 10:39   #52
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Men nå tenker jeg på spørreundersøkelsen - hvorfor menn har svart som de har svart og at resultatet er så sjokkerende som det er. For meg henger det ikke helt sammen at undersøkelsen spør om "ansvar" - og mange svarer "delvis ansvarlig". Og så slår avisene det opp at menn mener at "kvinner har selv skyld i voldtekt". Jeg tror ikke menn mener det. Jeg tror derimot at de mener at kvinner også må ta litt ansvar for at ting IKKE skal skje - og det er noe annet.

Jeg ser at vinklingen om at "kvinner selv har skylda" er mye mer spennende for media, og jeg ser at undersøkelsen kan bli litt (eller delvis, kanskje ) misforstått.

Men det er litt skremmende at hver gang det er snakk om voldtekt, jmf, "voldtektsbølgen" her for en tid tilbake, så kommer det mange råd om hvordan kvinner skal forholde seg. Veldig lite oppmerksomhet rettes mot hvordan dette kan forebygges blant menn, hvilke holdninger som ligger til grunn for at slike ting skjer. Og jeg er bekymret for at de holdningene bare forsterkes av at man fokuserer på hva kvinner kan gjøre, og at kvinner må ta ansvar for egen sikkerhet.

Gammel 26-04-07, 10:49   #53
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig lite oppmerksomhet rettes mot hvordan dette kan forebygges blant menn, hvilke holdninger som ligger til grunn for at slike ting skjer. Og jeg er bekymret for at de holdningene bare forsterkes av at man fokuserer på hva kvinner kan gjøre, og at kvinner må ta ansvar for egen sikkerhet.

Man sitter igjen med inntrykket av at det ikke er noe man kan gjøre med menn, menn bare er sånn. De kan ikke noe for det hvis de ikke klarer å ta et nei for et nei, eller overmannes av trang til å voldta hvis de ser en kvinne gå alene i en mørk bakgate.

Det forbauser meg at få eller ingen menn ser ut til å reagere på at de fremstilles på denne måten.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 11:44   #54
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

(…) alt står og faller på ordet ansvarlig. Det er store forskjeller på hva folk legger i det. (…) "Er det greit å voldta en kvinne dersom du møter henne på en øde landevei?"

Nei, det ble ikke det. Ordlyden spiller rolle. Spørsmålet som ble stilt var (min utheving):

Sitat:

5. For hver situasjon ønsker vi at du angir i hvilken grad du mener at en kvinne selv er helt ansvarlig, delvis ansvarlig eller overhodet ikke ansvarlig for å ha blitt tvunget til seksuell omgang dersom ........

Kvinnen går alene på utsatte/øde strekninger

Og som esme sier blir svaret helt avhengig av respondentens tolkning av ordet ansvarlig. Ca 120 av de 505 som besvarte undersøkelsen har altså svart "helt ansvarlig" eller "delvis ansvarlig" på dette spørsmålet, men vi aner ikke hva de, eller de 385 andre, legger i begrepet "ansvarlig" i denne sammenhengen, og kan derfor vanskelig trekke noen konklusjoner ut fra dette.

I sammendraget står det også:

Sitat:

Tre av fire menn mener at menns vold mot en kvinnelig partner aldri kan rettferdiggjøres. Likevel legger mange menn hele eller deler av ansvaret for å bli utsatt for overgrep på kvinner.

Og det indikerer jo at respondentene motsier seg selv, jeg tror derimot at dette også i stor grad skyldes manglende felles forståelse av begrepet ansvarlig.

Ben "irrepearably irresponsible" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 12:18   #55
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Godt sagt.
Det er nok viktig å lese resultater av spørreunderspøkelser med saltkaret innenfor armlengdes rekkevidde.

Gammel 26-04-07, 12:23   #56
TBM
Passiv

Standard

Det er en helt grei presisering. Men husk på at det ikke blir kvinnens skyld/ansvar at hun ble voldtatt selv om hun ikke tok forholdsregler i forhold til risiko.

Hvis kvinner skal ha ansvaret å heller tilpasse seg et samfunn enn at samfunnet endrer seg, vel - da kan det bli begrensende å være kvinne etterhvert.

Den type utvikling vil vi ikke ha.

Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 12:31   #57
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det er en helt grei presisering. Men husk på at det ikke blir kvinnens skyld/ansvar at hun ble voldtatt selv om hun ikke tok forholdsregler i forhold til risiko.

Hvis kvinner skal ha ansvaret å heller tilpasse seg et samfunn enn at samfunnet endrer seg, vel - da kan det bli begrensende å være kvinne etterhvert.

Den type utvikling vil vi ikke ha.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 13:55   #58
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 26-04-07, 14:04   #59
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror mange "voldtekter" er kun at kvinnen sitter igjen med skyldfølelse for noe hun ikke burde ha gjort og kaller det voldtekt for å føle seg bedre.

Enig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:35   #60
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nei, det ble ikke det. Ordlyden spiller rolle. Spørsmålet som ble stilt var (min utheving):

Og som esme sier blir svaret helt avhengig av respondentens tolkning av ordet ansvarlig. Ca 120 av de 505 som besvarte undersøkelsen har altså svart "helt ansvarlig" eller "delvis ansvarlig" på dette spørsmålet, men vi aner ikke hva de, eller de 385 andre, legger i begrepet "ansvarlig" i denne sammenhengen, og kan derfor vanskelig trekke noen konklusjoner ut fra dette.

I sammendraget står det også:

Og det indikerer jo at respondentene motsier seg selv, jeg tror derimot at dette også i stor grad skyldes manglende felles forståelse av begrepet ansvarlig.

Ben "irrepearably irresponsible" Murphy

Du må gjerne spikke fliser på begrepet "ansvarlig"; men det er jo overraskende at noen i det hele tatt kan tolke det dithen at en kvinne som går alene på en øde landevei kan være ansvarlig overhode (uavhengig av respondentenes tolkning av begrepet) for en eventuell voldtekt.

Poenget er at jeg rent instinktivt, og sikkert mange kvinner med meg, aldri ville tillagt kvinnen ansvar (igjen, uavhengig av de tilsynelatende ubegrensete tolkningsmulighetene som finnes av dette ordet) for å bli voldtatt på en øde landevei. Mulig at menn bare har vanskeligere for å forstå ord, rett og slett.

Claire "har trått mine barnesko på øde landveier"

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.