Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nasjonaldemokratene (dt.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 17:58   #11
Wolfen
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2007
Wolfen kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: Nasjonaldemokratene (dt.no)

Det er veldig interessant å lese deres meninger og hva dere skriver. Jeg synes det er skremmende dersom dere alle er foreldre og sitter med slike synspunkter som dere har.

At man er uenige i de meningene Nasjonaldemokratene, Demokratene eller andre politiske organisasjoner står for er jo det helt greit og man kan enkelt og greit la være å stemme på dem eller på noen annen måte støtte dem, men det å sitte å dømme andre folks synspunkter og meninger ut fra hva en selv mener og synes blir for dumt og barnslig.

I et demokrati er det meningen at man skal kunne ha forskjellige synspunkter og at man fritt skal kunne ytre sine meninger. Under muhammed krisen ble det ganske godt bevist hvor sårbar vår ytringsfrihet er og da synes jeg det er mer skremmende med mannesker som dere som tar våre demokratiske rettigheter så forgitt at dere sitter å snakker om bruk av alt fra sensur og bruk av vold til opprettelse av konsentrasjons leirer.

En av dere skriver hun har en datter som hun ba bryte vennskapet til sin venninne fordi venninnen hadde en tilknytning til ”vigrid”. Personlig mener jeg vigrid er en tullette og barnslig organisasjon, men jeg synes moren til denne jenta reagerer på feil måte.

Hvorfor ikke invitere sin datters venninne hjem og prate med henne? Finne ut hvorfor hun er medlem i en organisasjon som vigrid og fortelle henne hva man mener om vigrid og hvorfor man mener det man gjør.

Nei her er moren redd og synes det er lettere å fordømme en ung jente istedenfor å forsøke å prate med henne. Om dette skyldes mangel av kunnskap om hva vigrid er eller usikkerhet på hva en selv mener skal være usagt.

Dere snakker her om hvor slemme Nasjonaldemokratene er osv, men viss man ser på NDs sider er det ikke noe som tilsier de fordømmer noen slik dere gjør.

Dere skriver dere er så åpne og medmenneskelige osv men allikevel er det ingen av dere som greier å akseptere at andre kan ha et annet politisk syn her i landet en det dere selv har.

Se på dere selv og tenk dere om.

Wolfen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.