Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 13:11   #61
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ok, ingen av mine har sittet på annet enn vanlig, liten stol, elv ikke hun som var yngst (12 mnd).

Det handler litt om ergonomi for de voksne også. Man skal ha gode småstoler om det skal være behagelig for en voksen å sitte på slike lave bord og stoler.
I Trondheim kommune tror jeg de nå har fjernet alle lave stoler og bord fra barnehagene og heller har høye bord med TrippTrapp, eller tilsvarende, pga. fokus på ergonomi for de voksne.

Vi har noen lave og noen vanlige bord. Men vi har Pantosvingstoler som er fine å sitte på for voksne også (de er brede) ved de lave bordene. De stolene mange barnehager har rundt lavbordene er det faktisk ikke mulig å sitte på for voksne.

Gammel 13-03-13, 13:14   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva de voksne gjør hos oss, men jeg har da sittet mangt et foreldremøte på de småstolene og selv om det ikke er superbehagelig, og IKKE anbefales om man har skjørt på, så går det da. De vil nok aldri fjernes hos oss, fordi det at barna selv skal kunne rydde på plass bord og stoler, sette seg selv, sitte ordentlig, dekke bordet, vaske bordet etter måltidet, osv., er så sentralt i Montessoripedagogikken at det er utenkelig å se for seg en Montessoribarnehage uten dem.

Gammel 13-03-13, 13:20   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva de voksne gjør hos oss, men jeg har da sittet mangt et foreldremøte på de småstolene og selv om det ikke er superbehagelig, og IKKE anbefales om man har skjørt på, så går det da.

Klart det går bra for et foreldremøte. Det kan ikke helt sammenliknes med en halvtime-time tre ganger hver eneste arbeidsdag. Vi har som sagt små stoler og bord i barnehagen der jeg jobber og jeg er veldig glad de dagene jeg slipper å sitte der. I barnehagen til sønnen min løser de det ved at de voksne sitter på "krakker" med hjul, men det er ikke optimalt det heller, for arbeidsstillingen blir veldig feil når man må hjelpe til med å smøre skive, tørke opp sølt vann osv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 13:22   #64
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare ett måltid hos oss, da. Ikke smøremat, og barna tørker opp selv.

Gammel 13-03-13, 13:26   #65
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke helt hva de voksne gjør hos oss, men jeg har da sittet mangt et foreldremøte på de småstolene og selv om det ikke er superbehagelig, og IKKE anbefales om man har skjørt på, så går det da. De vil nok aldri fjernes hos oss, fordi det at barna selv skal kunne rydde på plass bord og stoler, sette seg selv, sitte ordentlig, dekke bordet, vaske bordet etter måltidet, osv., er så sentralt i Montessoripedagogikken at det er utenkelig å se for seg en Montessoribarnehage uten dem.

Dette gjør jo barna hos også, fra toårs alder, selv om de sitter på TrippTrappstoler. Det fungerer utmerket, barna løser dette lett. Jeg vet ikke helt om det å tilrettelegge for barna på denne måten er særlig fornuftig, heller jeg. Det med tilrettelagte møbler er jo ikke noe de fleste barn møter utenfor barnehagen. Jeg mener ikke at det gjør noe, men jeg tenker at de like greit kan lære å sitte ved et bord i normal høyde. Vi har som sagt begge deler, og skal man sitte ved bordet i tre kvarter X2 å spise lunsj/14-måltid(vi har barn som koser seg med maten der jeg jobber ) på uegnede stoler fem dager i uken, vil jeg tro de fleste ville syntes det var litt ubehagelig. Heldigvis har vi gode, lave, stoler som egner seg både for voksne og barn, så det fungerer jo godt for akkurat oss.

Gammel 13-03-13, 13:27   #66
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Klart det går bra for et foreldremøte. Det kan ikke helt sammenliknes med en halvtime-time tre ganger hver eneste arbeidsdag. Vi har som sagt små stoler og bord i barnehagen der jeg jobber og jeg er veldig glad de dagene jeg slipper å sitte der. I barnehagen til sønnen min løser de det ved at de voksne sitter på "krakker" med hjul, men det er ikke optimalt det heller, for arbeidsstillingen blir veldig feil når man må hjelpe til med å smøre skive, tørke opp sølt vann osv.

I tillegg sitter vel de voksne sammen med barna under formingsaktiviteter, når de pusler, spiller spill eller driver med andre aktiviteter som krever bordplass, og da skjønner jeg godt at tripptrapp og god arbeidshøyde er viktig for personalet.

Gammel 13-03-13, 13:28   #67
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg jobber også i barnehage og i alle barnehagedebatter på FP beskriver du en hverdag som er milevis fra min arbeidshverdag. Mulig jeg er heldig og jobber i en helt spesiell barnehage, den er riktignok privat, men jeg tror nok at ekstremtilfellene av elendig bemanning, dårlig fokus på sikkerhet og mangel på penger til leker og pedagogisk materiell etc. er like relevante i debatten som eksempler fra en "superbarnehage" evt. ville være. De fleste barnehager er gode, noen er dårlige og andre er veldig, veldig bra.

Jeg jobbet som vikar i barnehager i min kommune før jeg startet der jeg jobber nå, og jeg har vært rundt på mange barnehager. Det er bare et fåtall av barnehagene jeg har jobbet i der jeg har tenkt at det ble drevet uforsvarlig. Det utgjør ikke stort for de foreldrene som har barna sine akkurat i den barnehagen, så klart. Men når du generaliserer som du gjør i dine innlegg, og blander inn dine erfaringer fra de barnehagene du har jobbet i, gir du et lite nyansert syn på hvordan den jevne barnehage driftes. De aller fleste barnehager kunne blitt bedre, og at økt bemanning (særlig på småbarn) er viktig, er det ingen tvil om. Men de fleste barnehager gir gode tilbud til barna som går der.

Jeg tror ikke min barnehage er dårligere enn mange andre for å ha det sagt. Jeg har mitt eget barn også der og er så langt fornøyd med oppfølgingen hun har fått. Vi har en utfordring med å finne pedagoger nok her hos oss, men utover det tror jeg ikke at min barnehage har problemer utover det vanlige. Jeg har jobbet i flere barnehager og vært i praksis i andre. Jeg generaliserer muligens ut i fra de 8 barnehagene jeg har fått kjennskap til og jeg synes ærlig talt ikke forskjellene mellom dem har vært særlig store. Jeg snakker med mine kolleger og mest av alt snakker jeg med mine tidligere medstudenter hvor kun et fåtall fortsatt arbeider i barnehagesektoren. Jeg hører de samme historiene overalt. De er også tilstede i media.

Jeg er ikke av dem som nødvendigvis tror det er skadelig for ettåringer å være i barnehage, men jeg vet av erfaring at kvaliteten på tilbudet har alt å si. Det at personalet er stabilt og trygge er det som har vært viktigst for meg når det gjelder mine barn.

Det er mulig at jeg høres en smule negativ ut, men jeg er nok mer balansert i det virkelige liv. Her inne diskuterer vi gjerne utifra bestemte tema og da kan det bli en smule polarisert. Jeg ser den.

Gammel 13-03-13, 13:34   #68
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

I tillegg sitter vel de voksne sammen med barna under formingsaktiviteter, når de pusler, spiller spill eller driver med andre aktiviteter som krever bordplass, og da skjønner jeg godt at tripptrapp og god arbeidshøyde er viktig for personalet.

Ja, heldigvis foregår alle formingsaktiviteter o.l ved det store bordet. Det er generelt mye dårlige arbeidsstillinger i barnehager, og da blir det viktig å gjøre de så gode som mulig der man kan endre.

Gammel 13-03-13, 13:37   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror rett og slett ikke det er mulig å jobbe som Montessoripedagog om man ikke har fysikk til å sitte ved lave bord, eller sitte og ligge og arbeide på gulvet. Til gjengjeld er det lite løfting og sånt, da. Barna står og ligger ikke under stell, for eksempel.

Men det er et sidespor.

Jeg sjekket vår barnehage og den har hele tra avvik: De har ikke skriftlig dokumentasjon på at de følger den innførte den impmententerte forskriften om miljørettet helsevern (den er implementert, men de mangler altså skriftlig dokumentasjon på hvordan den følges), de har ikke målt radon, og de mangler en skriftlig dokumentasjon av det monterte ventilasjonsanlegget.

Neiognei.

Gammel 13-03-13, 13:41   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror rett og slett ikke det er mulig å jobbe som Montessoripedagog om man ikke har fysikk til å sitte ved lave bord, eller sitte og ligge og arbeide på gulvet. Til gjengjeld er det lite løfting og sånt, da. Barna står og ligger ikke under stell, for eksempel.

Men det er et sidespor.

Jeg sjekket vår barnehage og den har hele tra avvik: De har ikke skriftlig dokumentasjon på at de følger den innførte den impmententerte forskriften om miljørettet helsevern (den er implementert, men de mangler altså skriftlig dokumentasjon på hvordan den følges), de har ikke målt radon, og de mangler en skriftlig dokumentasjon av det monterte ventilasjonsanlegget.

Neiognei.

Skriv til VG! Dette er jo rett og slett sjokkerende. Hvordan kan du sende barnet ditt dit? :indignert:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 13:42   #71
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg tror ikke min barnehage er dårligere enn mange andre for å ha det sagt. Jeg har mitt eget barn også der og er så langt fornøyd med oppfølgingen hun har fått. Vi har en utfordring med å finne pedagoger nok her hos oss, men utover det tror jeg ikke at min barnehage har problemer utover det vanlige. Jeg har jobbet i flere barnehager og vært i praksis i andre. Jeg generaliserer muligens ut i fra de 8 barnehagene jeg har fått kjennskap til og jeg synes ærlig talt ikke forskjellen mellom dem har vært særlig store. Jeg snakker med mine kolleger og mest av alt snakker jeg med mine tidligere medstudenter hvor kun et fåtall fortsatt arbeider i barnehagesektoren. Jeg hører de samme historiene overalt. De er også tilstede i media.

Jeg er ikke av dem som nødvendigvis tror det er skadelig for ettåringer å være i barnehage, men jeg vet av erfaring at kvaliteten på tilbudet har alt å si. Det at personalet er stabilt og trygge er det som har vært viktigst for meg når det gjelder mine barn.

Det er mulig at jeg høres en smule negativ ut, men jeg er nok mer balansert i det virkelige liv. Her inne diskuterer vi gjerne utifra bestemte tema og da kan det bli en smule polarisert. Jeg ser den.

Jeg har som sagt vært rundt i mange barnehager, kommunale, her i byen. Jeg synes heller ikke forskjellene er store, men da med utgangspunkt i at de fleste jevnt over er gode. Men det er selvsagt ingen pedagogmangel her i byen. Tvert i mot. Men min erfaring er altså at de fleste er flinke. Synlige voksne, stabilt ansatte (selv om jeg var leid inn som vikar), mye tid og god omsorg. Og barna trives.
Barna trivdes ikke særlig godt i de barnehagene som har vært beint ut dårlige, det var rett og slett vondt å være der og jeg kom ikke tilbake.

Gammel 13-03-13, 13:44   #72
Input

Input sin avatar

Standard

Barna står og ligger ikke under stell, for eksempel.

Det er ikke relevant, men det er ikke nødvendigvis noen fordel. Mitt eget barn står under stell hjemme. Å la unger i barnehagen stå under stell er helt uaktuelt, fysisk sett er det mye mer krevende (for meg) om de skulle gjort det, enn det lille løftet fra gulvet og opp på benken.

Gammel 13-03-13, 13:46   #73
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber tilfeldigvis med de som utfører slike barnehagekontroller. VG har smørjet alt sammen. At avvik påpekes av kommunen betyr ikke nødvendigvis at det blir ansett som like ille å ha skarpe kjøkkenkniver liggende fremme, som å ha felles drikkekopp på do. Her hvor jeg bor er det feks avdekket uforsvarlig bruk av rottefeller og rottegift i barnehager.

Så vidt jeg vet er det helseskadlige forhold som skal avdekkes. Felles drikkekopp på do er absolutt med på å spre smitte, selv om det ikke er dødelig, og at det påpekes betyr ikke at det gjøres noe stort nummer ut av - annet enn at de kanskje får forslag til andre løsninger. Men jeg synes dette drukner i VGs fremstilling. Når da konkrete dødsfell trekkes frem for å "krydre" debatten blir det litt smakløst også synes jeg.

Gammel 13-03-13, 13:46   #74
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Men det er et sidespor.

Neiognei.

Graverende.

Avsporing/ Jeg synes forsåvidt ikke noen kan jobbe i barnehage om man ikke kan ligge/sitte på gulvet når man jobber med barn. Det er en grunn til at jeg ikke er på jobb om dagen :høygravid:./Avsporing.

Gammel 13-03-13, 13:47   #75
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Neiognei.

Radonmåling er et krav som kom for en god stund siden. Rett og slett fordi å oppholde seg i radongass i timesvis i flere år mangedobler risikoen for lungekreft, for barn og voksne - og barn og ansatte har krav på at slikt utbedres der det er nødvendig.

Mener du barnehager selv skal velge hvilke forskrifter de skal følge og ikke? Eller mener du at kommunen ikke skal påpekes at de ikke har fulgt alt de skulle?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Gammel 13-03-13, 13:48   #76
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Det er ikke relevant, men det er ikke nødvendigvis noen fordel. Mitt eget barn står under stell hjemme. Å la unger i barnehagen stå under stell er helt uaktuelt, fysisk sett er det mye mer krevende (for meg) om de skulle gjort det, enn det lille løftet fra gulvet og opp på benken.

Det er bare de som ikke kan gå som blir løftet noe sted hos oss. De andre får klatre opp selv, med voksne som støtter dem om det er nødvendig.

Gammel 13-03-13, 13:48   #77
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Radonmåling er et krav som kom for en god stund siden. Mener du barnehager selv skal velge hvilke forskrifter de skal følge og ikke? Eller mener du at kommunen ikke skal påpekes at de ikke har fulgt alt de skulle?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Jeg oppfattet Polyanna som at selv om avvik er avvik så er jo ikke det at det finnes avvik i seg selv et tegn på at barnehagen er livsfarlig?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 13:55   #78
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg oppfattet Polyanna som at selv om avvik er avvik så er jo ikke det at det finnes avvik i seg selv et tegn på at barnehagen er livsfarlig?

Nei, det er jeg enig i. Men mener man at kommunen ikke skal ta det opp i sine kontroller? Mht radon er jo kunnskapen om dette i stadig endring, og med tanke på hvor opptatte folk er av bilsikring og å ikke røyke som gravid og passiv røyking, så er det jo egentlig litt rart at mange ikke bryr seg om hvrvidt barnehagen er full av radon eller ei. Ikke så kult å ha alle barna sine i en barnehage med skyhøy eksponering - hvis det lett kan utbedres, og slik minske risikoen betratelig for lungekreft senere i livet. Radon gir mest lungekreft, nest etter røyking.

http://www.nrpa.no/radon

For øvrig mener jeg det er fint at VG har avdekket at veldig mange barnehager aldri blir kontrollert whatsoever.

Gammel 13-03-13, 13:55   #79
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det er bare de som ikke kan gå som blir løftet noe sted hos oss. De andre får klatre opp selv, med voksne som støtter dem om det er nødvendig.

Sånn er det i barnehagen der sønnen min går også. Der har de krakk forran stelleplassen. Badet der jeg jobber er for lite til at de kan gjøre det slik. Men selv i barnehagen til sønnen min, der de altså klatrer opp selv, hadde jeg ikke villet stelle noe barn stående.

Gammel 13-03-13, 13:58   #80
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Sånn er det i barnehagen der sønnen min går også. Der har de krakk forran stelleplassen. Badet der jeg jobber er for lite til at de kan gjøre det slik. Men selv i barnehagen til sønnen min, der de altså klatrer opp selv, hadde jeg ikke villet stelle noe barn stående.

Ikke jeg heller, men det er fordi at jeg har endt opp med å måtte skifte hele ungen etter å ha forsøkt. Jeg får ikke dreisen på det. Det er flere av mine kolleger som steller barna stående, oppå stellebordet gjerne, og det funker utmerket for dem.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.