Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 08:38   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Synes dere det er galt med bare en fraværsdag pga en once-in-a-lifetime-opplevelse?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 08:40   #2
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Synes dere det er galt med bare en fraværsdag pga en once-in-a-lifetime-opplevelse?

Det er vel neppe bare denne fraværsdagen disse elevene har? Jeg vil påstå at det ofte er de samme elevene som er borte - med middels til dårlig grunn - igjen og igjen og igjen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 08:44   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er vel neppe bare denne fraværsdagen disse elevene har? Jeg vil påstå at det ofte er de samme elevene som er borte - med middels til dårlig grunn - igjen og igjen og igjen.

Dette er en engangsgreie. Bieber er noe helt eget, det kan sammenlignes med Beatles.

Jeg går ut i fra at du kjenner til denne elevgruppen etter uttalelsene dine å dømme, eller er du bare fordomsfull?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 08:49   #4
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Dette er en engangsgreie. Bieber er noe helt eget, det kan sammenlignes med Beatles.

Jeg går ut i fra at du kjenner til denne elevgruppen etter uttalelsene dine å dømme, eller er du bare fordomsfull?

Jeg er nok ikke så fordomsfull tror jeg, men jeg er åpen for at jeg tar feil. Det er de samme elevene som stadig har fravær, og noen få som kun har slike engangshappeninger. I alle fall er det sånn i videregående.

Jeg syns ikke det er et stort problem at man drar på Bieber-konsert altså, og jeg syns det er lurt å flytte tentamen når det viser seg at mange elever søker fri.

En kommentar om det med å sette opp noen langhelger i stedet for høstferien f.eks. Vår rektor kommenterte tørt i forkant: Det er ikke så mange sydenturer som bare varer fire dager - og han fikk rett hos oss i alle fall, det totale fraværet økte når man fjernet høstferien, og den ble raskt innført igjen. (Et annet problem med fem langhelger i året framfor ei uke ferie er at elevene mister svært mange fredager på den måten. Små fag som ligger på f.eks. fredag blir svært skadelidende under en slik ordning.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 08:42   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njanei, galt og galt. Jeg hadde kanskje også tillatt skulk av den grunnen, for mine barn. Men det er et eller annet som butter hos meg når skolen tilrettelegger for det likevel, og så tenker jeg faktisk på presedensen også. Jeg syns det i akkurat denne saken virker greit og pragmatisk og ryddig og alt, men jeg ser levende for meg en del diskusjoner i andre klasserom, på andre skoler fremover.

- "Hva, heldagsprøve da? Det er jo dagen etter <årets fest>?!?!"
- "Hva, innlevering etter langhelgen min på fjellet??"

Og så bortetter.

Gammel 05-04-13, 08:42   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det, men med de andre diskusjonene friskt i minne overrasker det meg at så mange ser ut til å mene at en JB-konsert er godt for sjela. Det er ikke greit å ta en dag fri for å besøke slekt og venner, eller reise noe sted sammen med familien, mener å huske at bare begravelse var gyldig nok grunn til å søke seg fri fra skolen, men Justin B er altså ok?

Gammel 05-04-13, 09:06   #7
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes ikke det, men med de andre diskusjonene friskt i minne overrasker det meg at så mange ser ut til å mene at en JB-konsert er godt for sjela. Det er ikke greit å ta en dag fri for å besøke slekt og venner, eller reise noe sted sammen med familien, mener å huske at bare begravelse var gyldig nok grunn til å søke seg fri fra skolen, men Justin B er altså ok?

Jeg synes ikke nødvedigvis JB er så bra for sjela, men innser at ungpikehorden har et annet synspunkt enn meg.

Når det gjelder fraværsregler (på vgsk) er de omfattende, men en grenerell regel er at fravær er fravær uansett hva det gjelder, og at det ikke kalles gyldig eller ugyldig fravær (det er noen unntak der fravær kan strykes ved kronisk sykdom, velferdsgrunner og ploitisk aktivitet).

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.