|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
I mål
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Dette er jeg enig i. Det er forsåvidt mye bedre at de faktisk så at dette var et problem, enn at de bare dro og regnet med at tentamen kunne man ha når det passet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
This is normal!
|
Bare så det er sagt: Jeg ville ment det samme om det gjaldt tidenes operaforestilling, VM på ski, århundrets banjopolkafestival, cupfinale eller hva det nå er. Og jeg er helt enig i at ungdommene har kjørt saken på en veldig bra måte, men jeg mener skolen likevel burde sagt nei.
![]() |
![]() |
#163 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skolen burde sagt nei om det var store vansker med å flytte prøven. Hvis det lå rimelige hindringer i veien for å gjøre det. Hvis det betydde masse ekstraarbeid for lærerne eller hva som helst. skolen burde ikke si nei bare fordi. Det hadde i såfall ikke vært demokrati og medbestemmelse, men diktatur. Elever skal også ha retten til å bli hørt og lyttet til.
![]() |
#164 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er jeg også veldig enig i. Jeg ser virkelig ingen enkel løsning heller.
![]() |
![]() |
#165 |
This is normal!
|
Selvfølgelig skal ikke skolen si nei "bare fordi". Det er det da heller ingen som har sagt.
![]() |
![]() |
#166 |
stressmonster
Jo, du sier jo det. Hvorfor mener du de skulle sagt nei til å flytte en prøve da? De stenger ikke den dagen. De resterende elevene får vanlig undervisning og prøven blir holdt en annen dag. Rektor sier selv at dette er helt uproblematisk. Så hvorfor skulle de sagt nei?
![]() |
#167 |
Absolute Beginner
|
Ja. Du formulerer det bedre enn meg. Og jeg er egentlig der at jeg til og med synes *litt* motgang også er en del av livet, og jeg skaper ikke storm i vannglass av litt "vanlig" småerting mellom barn, ei heller at mine ikke blir bedre i alle bursdager osv. Men jeg synes det er noe riv ruskende galt da man ikke kan være trygg på at ungen ikke skal bli sparket i hodet i klasserommet, og jeg synes heller ikke det er urimelig å forvente at mattetimen brukes på matte. Jeg hadde nok syntes det var lettere å fronte en "alle skal med, uansett adferd"-holdning om jeg ikke jobbet i skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Når JB var her i fjor skulket veldig mange av elevene våre for å dra til Oslo. Det er ikke snakk om å kunne ha vanlig undervisning når du sitter igjen med godt under halvparten av klassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
Blir det dårligere undervisning for den halvparten som er igjen, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Drømmer
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertPoden går i klasse med en som er rimelig utagerende, men jeg mener likevel det jeg skreiv lenger opp, man kan altså mene det selv om man har erfaring med barn som utagerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
stressmonster
Hvorfor ikke. Man må vel kunne ha mye god undervisning med færre unger?
![]() |
#172 |
I mål
|
Jeg tipper vel at ekstraarbeidet ved ikke å flytte den ville vært veldig mye større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
This is normal!
|
Fordi de da må endre planene sine neste gang en gruppe elever kommer og skal på sin once-in-a-lifetime-opplevelse. Fordi de signaliserer at det greit å ta fri fra skolen for å dra på ikke-skole-relaterte ting. Fordi de er med og bygger opp under en hype rundt et motefenomen, noe jeg ikke kan se er skolens rolle.
![]() |
![]() |
#175 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertNorske skoler gir jo fri og legger til rette for idrettsutøvere hele tiden. JB-konserten er ikke akkurat første gang dette har skjedd noe sted - men det er kanskje første gang det har vært så mange på en skole som skal avgårde på det samme?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Absolute Beginner
|
Jeg mener ikke at man skal slenge barn på gangen eller innføre skammekrok igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Man starter ikke på en nytt kapittel med eksamensstoff med 5 elever i klassen for eksempel. Man får heller ikke hatt den fremføringen eller den prøven, eller opplegget på excel osv som man hadde tenkt den dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Nei, men man får ikke gjennomført det opplegget man tenkte, for da går elevene som ikke er der glipp av den ene timen man fikk på biblioteket den to-ukers perioden, eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
Nå er ikke dette før om nesten to uker, altså konserten, og jeg går ut i fra at lærerne som blir berørt av dette har visst om det en stund. Er det fortsatt så problematisk? Ikke mulig å tenke litt annerledes rundt opplegget den dagen som er noenlunde langt frem i tid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
stressmonster
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertHvorfor ikke. Skal ikke elevene få ansvar får å ta igjen tapt skolearbeid selv?
![]() |
|
|