Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Amnesia: Det var et godt og velformulert innlegg, og jeg forstår godt hvor du kommer fra. Jeg må si at for min egen del så syns jeg ikke reptiler er ekle dyr. Ikke søte eller kule heller, for den del, men jeg vet at de ikke er slimete, har vært i reptilparken og holdt en ganske stor slange selv, og latt ungene holde slanger når de har vært i akvariet i Bergen. Sånn at de også skal se at det er vakre dyr (for det er de, med skjellene og fargene) og ikke ekle.
Men inntrykket jeg har er at det er krevende dyr, som krever kunnskap. vett og tålmodighet hos eierne. Og er redd et frislipp vil åpne for at ikke abre de kunnskapsrike entusiastene, men hvilken som helst idiot, kan kjøpe og holde reptiler. Og det tror jeg virkelig ikke vil være bra for dyrene.
Og ja, jeg mener at det burde være en eller annen sertigiseringsordning før folk får skaffe seg hund og sikkert andre dyr også, når man ser hvor mange idioter som anskaffer seg slike og hvordan de behandler dem.