Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-13, 17:36   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg har ikke hage, men veranda der ingenting overlever fra en vinter til den neste. I år skal jeg lage en levegg av klematis i kasse, og håper jeg treffer med timingen i forhold til å sette dem ut. :hører hjemme i denne tråden:

Jeg har verandahaget i flere år, og det er mye som overvintrer i kasse - og veldig mye som ikke gjør det. Du må velge svært tøffe og herdige vekster og gjerne tenke litt alternativt. Det er også viktig at pottene er store nok. Jeg plantet i søppelspann av aluminium fra IKEA. En potte bunnfryser på en helt annen måte enn når plantene står i bed med mye jord rundt røttene. Jeg dekket mine vekster til med striesekker og bobleplast om vinteren, og hadde mulighet til å ha dem under tak. Det gjorde at både mynte, rips, solbær, sukkulenter og flere stauder overlevde i mange år. Noen av dem ble med på flyttelasset og står plantet ute i hagen nå.

Jeg tror ikke alle typer klematis vil overleve i en kasse. Dersom du vil ha klatreplanter som dekker leveggen ville jeg gått for blomstererter som du sår hvert år. De vokser fort, og særlig hvis du planter dem i potte innendørs rundt mars. Blomkarse kan også være et alternativ.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.