|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)
Så hyggelig!
![]() |
#105 |
heimføing
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Nå vil jeg reklamere litt for mat i leirgryte, det er kjempeenkelt og gir saftig kjøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
kamerat
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Thaifiskekarri
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 26-10-07 kl 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
kamerat
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Panzanella – italiensk brødsalat
![]() |
#108 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Wow! For en fantastisk tråd! At jeg ikke har oppdaget denne før! Dette kan jo til og med jeg lage mat av! Takker!
![]() |
![]() |
#109 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Søndag var det en ny indisk rett på menyen. *bombe* Jeg er ikke glad i ris, og vi spiser det veldig sjelden. Min skepsis var derfor tilstede da vi laget denne vegetarretten, som vi serverte med nedfryst og oppvarmet nanbrød (innlegg 77), Mynte- og korianderchutney som vi har fryst ned fra sist gang vi laget den (innlegg 57) og Raita med tomater, løk og frisk koriander (innlegg 77). Det smakte veldig godt, og var overraskende mettende. Noe helt annet enn middager vi har laget tidligere. Nøtter og frukt i maten er en sjeldenhet hos oss.
Ps! På bildet har vi glemt frisk koriander i raitaen. Puttet det i etterpå. ![]()
![]() |
#110 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)I dag har vi hatt litt sommermat igjen:
Focaccia med urte- og kaperskrem 1 stort brød 50 g gjær 5 dl lunkent vann 1 ss sukker 2 ts salt ½ dl olivenolje ca 12 dl hvetemel olje til formen Urte- og kaperskrem ½ dl majones 2 ss kapers ½ dl finhakkede urter 1 boks kesam ½ dl fersk revet parmesan salt og malt svart pepper saften av ½ sitron
![]() |
#111 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Utrolig kule bilder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Like blid!
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)
Da har jeg laget denne enkle og gode retten til middag i dag! Den falt i smak, selv om jeg måtte overtale storebror til å smake. Han var litt skeptisk, men som oss andre likte han det.
![]() |
![]() |
#114 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Hvordan legger jeg inn bilde? Prøver å legge inn en oppskrift, men får ikke til bilde!
![]() |
#115 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Jeg vet kun hvordan man legger innfra Fotoknudsen petra. Der høyreklikker du på bildet du ønsker å legge inn, trykker "egenskaper", kopierer hele remsa etter "adresse", trykker på "sett inn bilde" i tekstboksen her på FP, limer inn teksten fra fotoknudsen, fjerner alt etter .JPG og setter inn. Fra datamaskinen har jeg aldri lagt inn bilder, så det kan jeg ikke svare deg på. Kanskje noen andre kan?
![]() |
#116 |
Står på egne ben
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Jeg er imponert over dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)For en herlig tråd!!
![]() |
#118 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Imponert Irma
![]() |
#120 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Jeg bakte den mektige loffen i går. Den ble bra god da!
![]() |
|
|