Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sur, humorløs mamma?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 12:47   #41
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg hadde ledd og prist meg lykkelig over valget av mann og dermed også svigermor. Jeg elsker pøbelstreker - også de som går utover meg.
Tenk så gøy for en seksåring å planlegge noe så utrolig ulovlig, da?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 12:50   #42
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Her blir vi vekket av korpset i 6 tiden.

Dårlig ide av svigermor, men sikkert ikke vondt ment. Bare morro.
Når det er sagt så synes jeg du er kjip om du svarte gutten på den måten. Skjønner godt at verden raste sammen og at han ble lei seg. Han kunne nå fått hatt den morroa!

Han er bare 6 år. Ja, han er stor, men ikke så stor.

Gammel 16-05-13, 12:51   #43
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Som barn våknet jeg da vel aldri senere enn 7 på 17. mai, var jo spent og det var mye lyd? I tillegg har de jo et yngre barn. Vi har knapt vært oppe etter 7 noen helligdag de siste 8 årene. Og så skal man jo opp og ut? Vi skal opp 6 imorgen, men jeg skjønner jo at ikke alle starter dagen 8.

Tatt seg ut om noen her i huset hadde stått opp klokken 07 på 17.mai. Jeg står ikke opp så tidlig når jeg skal på jobb en gang, og ingen av mine barn (bless their hearts) står opp frivillig i den tiden.

Også det som Skilpadda sa da. Jeg er jo motbydelig tidlig på morgenen, så den spøken kunne fort slått uheldig ut. Og det synes jeg jo er ganske ugreit om barnet har fått klarsignal fra svigermor (som selvsagt aldri skulle plantet en slik idé hos barnet).
Når jeg tenker meg om: fløyteblåsing innendørs gjør meg muggen på høylys dag

Gammel 16-05-13, 12:55   #44
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Her blir vi vekket av korpset i 6 tiden.

Dårlig ide av svigermor, men sikkert ikke vondt ment. Bare morro.
Når det er sagt så synes jeg du er kjip om du svarte gutten på den måten. Skjønner godt at verden raste sammen og at han ble lei seg. Han kunne nå fått hatt den morroa!

Han er bare 6 år. Ja, han er stor, men ikke så stor.

Signerer dette.
Vi lider også av kronisk søvnmangel (toåringen våkner klokken 04-05). Men jeg hadde tatt det som en lite gjennomtenkt idé av svigermor, og jeg hadde ikke blitt sur. Dette er tydeligvis noe seksåringen har gledet seg til, så da hadde jeg latt ham gjøre det. Det er jo, når alt kommer til alt, bare uskyldig moro.

Gammel 16-05-13, 12:58   #45
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Og, bare for å presisere: når jeg hadde visst om det på forhånd, som HI nå gjør, hadde jeg latt ham få dratt spøken og latt som ingenting og blitt kjempeoverraskelse på tidligmorran. Og lagt meg til å sove igjen. Irritert på svigermor, ja, men jeg synes jo ungen skulle fått gjennomført når det tydeligvis var veldig spennende og noe han gledet seg til.

Det igjen forutsetter han kun hadde vekt meg og pappaen og ikke urolige søsken som da ble bråvåkne og klare for å starte dagen :understreker:.

Gammel 16-05-13, 12:58   #46
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var skikkelig teit av svigermoren din. Men spør om ikke guttungen kan overnatte der, natt til 17.

Gammel 16-05-13, 13:00   #47
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det igjen forutsetter han kun hadde vekt meg og pappaen og ikke urolige søsken som da ble bråvåkne og klare for å starte dagen :understreker:.

Jeg ser ikke for meg noe scenario der ikke 17. maifløyter hadde vekket hele huset. Selv om ungen hadde gledet seg til dette, så er søvn så hellig for meg at jeg hadde avverget det hvis jeg kunne. Igjen: Skikkelig teit av svigermor.

Gammel 16-05-13, 13:02   #48
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg ser ikke for meg noe scenario der ikke 17. maifløyter hadde vekket hele huset. Selv om ungen hadde gledet seg til dette, så er søvn så hellig for meg at jeg hadde avverget det hvis jeg kunne. Igjen: Skikkelig teit av svigermor.

Kommer vel an på størrelse av hus og lyden på fløyta. Jeg tror ikke podens fislesak hadde kunne vekt andre enn de i samme rommet .

Men ja. Teit av svigermor. Og ja, søvn er hellig.

Gammel 16-05-13, 13:17   #49
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Litt morgengretten som jeg er svarer jeg da; "Du skal ihvertfall ikke vekke mamma og pappa med fløyter klokken 7. Det vet jeg."

Dårlig påfunn av svigermor, men enda dårligere av deg å komme med en slik kommentar... tenk han har gledet seg til å ha en hemmelighet!
Det er 17. mai! De fleste skal vel opp rundt 07-0730 allikevel, om ikke tidligere...

Gammel 16-05-13, 13:25   #50
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hadde jeg tatt med knusende ro, selv om jeg nok hadde stått i senga av forskrekkelse på morgenkvisten, uavhengig av om jeg visste om det eller ei på forhånd.
At barnebarn og bestemor har en hemmelighet sammen, som jo bestemor er grei nok til å forberede deg på, hadde jeg syntes var veldig fint, selv om jeg hadde blitt fratatt en time eller to ekstra søvn. Det tar du igjen, det er langhelg.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:28   #51
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Det hadde jeg tatt med knusende ro, selv om jeg nok hadde stått i senga av forskrekkelse på morgenkvisten, uavhengig av om jeg visste om det eller ei på forhånd.
At barnebarn og bestemor har en hemmelighet sammen, som jo bestemor er grei nok til å forberede deg på, hadde jeg syntes var veldig fint, selv om jeg hadde blitt fratatt en time eller to ekstra søvn. Det tar du igjen, det er langhelg.

Jeg kan love deg, at om det var når minsten, som ikke sov mer enn maks 2 timer sammenhengende, at noen hadde lokket eldste til å vekke meg tidlig, så er ikke det noe du tar igjen.

Arg, folk som ikke har vært ordentlig søvndepriverte aner ikke hvordan det er.

Faen, jeg kjenner jeg blir skikkelig sint av slike holdninger som vises over her.

Vel, jeg peller meg ut.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:34   #52
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden viser vel egentlig at det kan være lurt å ta det litt rolig overfor svigermor. Jeg tror jeg hadde ledd av et sånt påfunn, til og med da vi gikk i ørska i 3 år med minste som våknet ørten ganger hver natt og ville opp kl 5 hver dag. Ikke hvilken som helst helgedag, men som en 17. maifanfare synes jeg det var morsomt. Det betyr ikke at jeg synes alle andre skal synes det er greit, men mer et forsvar for svigermor.

Og jeg synes heller ikke måten du tok det opp med barnet var greit. Mener du at han burde skjønne at dette ikke var ok?

Gammel 16-05-13, 13:34   #53
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde tvunget meg opp og vært hos svigers 05.30. Har du en tuba, eller noe tar du med den.

Jeg hadde ikke blitt så veldig sur, men forstår godt at du blir det i den situasjonen du er i. Mangel på søvn forandrer personligheten min.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:36   #54
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg kan love deg, at om det var når minsten, som ikke sov mer enn maks 2 timer sammenhengende, at noen hadde lokket eldste til å vekke meg tidlig, så er ikke det noe du tar igjen.

Faen, jeg kjenner jeg blir skikkelig sint av slike holdninger som vises over her.

Vel, jeg peller meg ut.

Jeg har vært søvndeprivert i over 10 år. Lite søvn og det er alltid jeg som har tatt og som fremdeles tar ungene på natten når det trengs. Alikevel skulle jeg gjerne latt ungen min fått den morroa. Det er 17. mai. Det er jo en fløytedag.

Gammel 16-05-13, 13:37   #55
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at alle forslagene som går på gjengjeldelse hos svigermor, er veldig bra. Tuba på morgenkvisten høres bra ut. Kjenner du noen korpsmusikanter som kunne tenke seg å bli med? De er jo oppe i otta 17. mai uansett. Tenk så gøy for seksåringen - han skal ikke vekke mamma og pappa, han skal lure bestemor!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:38   #56
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Denne tråden viser vel egentlig at det kan være lurt å ta det litt rolig overfor svigermor. Jeg tror jeg hadde ledd av et sånt påfunn, til og med da vi gikk i ørska i 3 år med minste som våknet ørten ganger hver natt og ville opp kl 5 hver dag. Ikke hvilken som helst helgedag, men som en 17. maifanfare synes jeg det var morsomt. Det betyr ikke at jeg synes alle andre skal synes det er greit, men mer et forsvar for svigermor.

Og jeg synes heller ikke måten du tok det opp med barnet var greit. Mener du at han burde skjønne at dette ikke var ok?

Jeg er enig med noen.

SURPRISE!

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:39   #57
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vel, jeg peller meg ut.

Ups, beklager. Du har helt rett i at jeg ikke aner noe om det å være søvndeprivert. Jeg ble nok litt blendet av at minste barnet "mot formodning" kunne sove lenger enn til 06.30, så i mitt hode var det uansett ikke snakk om lang tids forskjell. Den eneste holdningen jeg har til dette er at jeg synes det er artig at barn og bestemor finner på noe de synes er gøyalt sammen, og om det nå er sånn at man knapt sover om natta så er vel det noe bestemor gjerne vet om, og at hun da burde tenkt seg om etpar-tre ganger til. Men igjen, beklager.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:41   #58
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser at mange tar det lettere enn meg, all ære til dere som tar slike ting på strak arm og ser moroa i det.

Jeg vet at jeg løste det fryktelig dårlig med 6-åringen i dag tidlig. Og jeg ødela mye for han ved å buse det ut slik jeg gjorde. Det var veldig, veldig dårlig gjort av meg. Og jeg skal prøve å gjøre det godt igjen. Men jeg kommer nok ikke til å tillate noe fløyte i hus tidlig på morgenen selv om jeg er forberedt på det nei..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:43   #59
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er mange som er oppe tidlig på 17. mai. Så det kan jo hende svigermor tenker at dere skal opp på den tiden. Jeg hadde ikke giddet å bli så veldig sur, selv om jeg blir sur av å være trøtt.

Gammel 16-05-13, 13:46   #60
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Ups, beklager. Du har helt rett i at jeg ikke aner noe om det å være søvndeprivert. Jeg ble nok litt blendet av at minste barnet "mot formodning" kunne sove lenger enn til 06.30, så i mitt hode var det uansett ikke snakk om lang tids forskjell. Den eneste holdningen jeg har til dette er at jeg synes det er artig at barn og bestemor finner på noe de synes er gøyalt sammen, og om det nå er sånn at man knapt sover om natta så er vel det noe bestemor gjerne vet om, og at hun da burde tenkt seg om etpar-tre ganger til. Men igjen, beklager.

Vi er ofte oppe om natta med minstemann ja. Og med sykdom de siste dagene, så burde svigermor har tenkt seg om. Tidligere på dagen i går så pratet jeg med svigermor, og da sa jeg at jeg hadde vært oppe til kl 3 på natta med minstemann som spydde. Det er liksom ikke dagen å komme med noe slikt på. Men hun har nok sikkert tenkt at vi stort sett er oppe tidlig og derfor har funnet på denne spøken.
Og så syns hun at vi bør la gutten få gjøre noe gøy, som å blåse i fløyte hele dagen og spise så mye is han vil..
Det første not so much, det siste; for all del. Kaker og is i bøtter og spann.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.