|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?Her blir vi vekket av korpset i 6 tiden.
|
|
|
|
#43 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?
Tatt seg ut om noen her i huset hadde stått opp klokken 07 på 17.mai. Jeg står ikke opp så tidlig når jeg skal på jobb en gang, og ingen av mine barn (bless their hearts) står opp frivillig i den tiden.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer dette.
|
|
|
#45 |
|
Kamerat Pære
Sv: Sur, humorløs mamma?Og, bare for å presisere: når jeg hadde visst om det på forhånd, som HI nå gjør, hadde jeg latt ham få dratt spøken og latt som ingenting og blitt kjempeoverraskelse på tidligmorran. Og lagt meg til å sove igjen. Irritert på svigermor, ja, men jeg synes jo ungen skulle fått gjennomført når det tydeligvis var veldig spennende og noe han gledet seg til.
|
|
|
#46 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Det var skikkelig teit av svigermoren din. Men spør om ikke guttungen kan overnatte der, natt til 17.
|
|
|
|
#47 |
|
Fola Blakken
|
Jeg ser ikke for meg noe scenario der ikke 17. maifløyter hadde vekket hele huset. Selv om ungen hadde gledet seg til dette, så er søvn så hellig for meg at jeg hadde avverget det hvis jeg kunne. Igjen: Skikkelig teit av svigermor.
|
|
|
|
#48 |
|
Kamerat Pære
Kommer vel an på størrelse av hus og lyden på fløyta. Jeg tror ikke podens fislesak hadde kunne vekt andre enn de i samme rommet
|
|
|
#49 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Dårlig påfunn av svigermor, men enda dårligere av deg å komme med en slik kommentar... tenk han har gledet seg til å ha en hemmelighet!
|
|
|
#50 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?Det hadde jeg tatt med knusende ro, selv om jeg nok hadde stått i senga av forskrekkelse på morgenkvisten, uavhengig av om jeg visste om det eller ei på forhånd. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg kan love deg, at om det var når minsten, som ikke sov mer enn maks 2 timer sammenhengende, at noen hadde lokket eldste til å vekke meg tidlig, så er ikke det noe du tar igjen. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
This is normal!
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Denne tråden viser vel egentlig at det kan være lurt å ta det litt rolig overfor svigermor. Jeg tror jeg hadde ledd av et sånt påfunn, til og med da vi gikk i ørska i 3 år med minste som våknet ørten ganger hver natt og ville opp kl 5 hver dag. Ikke hvilken som helst helgedag, men som en 17. maifanfare synes jeg det var morsomt. Det betyr ikke at jeg synes alle andre skal synes det er greit, men mer et forsvar for svigermor.
|
|
|
|
#53 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
Sv: Sur, humorløs mamma?Hadde tvunget meg opp og vært hos svigers 05.30. Har du en tuba, eller noe tar du med den. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#55 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg synes også at alle forslagene som går på gjengjeldelse hos svigermor, er veldig bra. Tuba på morgenkvisten høres bra ut. Kjenner du noen korpsmusikanter som kunne tenke seg å bli med? De er jo oppe i otta 17. mai uansett.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#56 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#57 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
Ups, beklager. Du har helt rett i at jeg ikke aner noe om det å være søvndeprivert. Jeg ble nok litt blendet av at minste barnet "mot formodning" kunne sove lenger enn til 06.30, så i mitt hode var det uansett ikke snakk om lang tids forskjell. Den eneste holdningen jeg har til dette er at jeg synes det er artig at barn og bestemor finner på noe de synes er gøyalt sammen, og om det nå er sånn at man knapt sover om natta så er vel det noe bestemor gjerne vet om, og at hun da burde tenkt seg om etpar-tre ganger til. Men igjen, beklager. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg ser at mange tar det lettere enn meg, all ære til dere som tar slike ting på strak arm og ser moroa i det.
|
|
|
|
#59 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Sur, humorløs mamma?Det er mange som er oppe tidlig på 17. mai. Så det kan jo hende svigermor tenker at dere skal opp på den tiden. Jeg hadde ikke giddet å bli så veldig sur, selv om jeg blir sur av å være trøtt.
|
|
|
#60 |
|
Tidsklemma
|
Vi er ofte oppe om natta med minstemann ja. Og med sykdom de siste dagene, så burde svigermor har tenkt seg om. Tidligere på dagen i går så pratet jeg med svigermor, og da sa jeg at jeg hadde vært oppe til kl 3 på natta med minstemann som spydde. Det er liksom ikke dagen å komme med noe slikt på. Men hun har nok sikkert tenkt at vi stort sett er oppe tidlig og derfor har funnet på denne spøken.
|
|
![]() |
|
|