|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Sur, humorløs mamma?
Skamme meg? Nei vet du hva! Greit nok at det var uheldig måte å buse ut med det på den måten, men skamme meg for det gjør jeg aldeles ikke.
|
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var da voldsomt! Hvorfor skal hun skamme seg? Vi har vel alle sagt ting vi skjønner etterpå ikke var så lurt. Da handler det om hvordan man håndterer det i ettertid og det har Mex tenkt å gjøre noe med. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?Det er 17 mai. Hvilken som helst annen dag så hadde jeg ikke skrevet mitt svar så "voldsomt".
|
|
|
#85 |
|
Smugleser
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg hadde nok blitt sur, og er humørløs med Mex, særlig hvis jeg hadde søvnunderskudd. Så hadde jeg hatt dårlig samvittighet overfor sønnen, men skammet meg? Neppe.
|
|
|
#87 |
|
anglofil
Helt enig.
|
|
|
#88 |
|
Bedreviter
|
Jeg tror ikke jeg er fysisk i stand til å glede meg over å bli brutalt vekket når jeg er søvndeprivert. Det blir litt som å ikke greie å la være å brøle av smerte og trekke til seg hånda når man brenner seg stygt. Det er ikke så mye kjiphet som manglende evne til å kontrollere dypere instinkter. Og det å bli sint av å bli vekket brått og ubehagelig når jeg virkelig trenger å sove, ligger ganske dypt i mine instinkter. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nei, du har et poeng. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?17. mai eller ikke, ingen vekker meg med fløyte kl 07 om morgenen, da hadde sannelig jeg også blitt rimelig grinete. Her trengs all søvnen som kan få, sjeldent varer den lengre enn til den tiden også i helgene, men hadde noen lovet å la vesla vekke meg med fløyte hadde jeg blitt lite fornøyd. Kanskje er dette rigid og humørløst for noen, andre trenger søvnen sin. Spøk og morro er jeg gjerne med på, men ikke før et visst tidspunkt på dagen. Sist redigert av Luvi : 16-05-13 kl 22:20. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
anglofil
Vel, vi er alle forskjellige. Jeg er konstant søvndeprivert pga tinnitus så jeg husker ikke engang hvordan livet var pre- den tilstanden jeg har levd i siste 7 årene. Men jeg gjør i alle fall mitt for at det skal finnes unntak for alt og en liten apestrek på 17. mai som beskrevet her blir helt "banalt" å blir sur for i min verden. Det skal jo ikke så mye til å glede de små og en liten avtalt rampestrek med bestemor må da være lov ....
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 16-05-13 kl 22:23. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bedreviter
|
ok. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#95 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?Hmm..
|
|
|
#96 |
|
awesom
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Med fare for å ha oversett noe informasjon senere i tråden altså, men kan dere ikke lage en plan for 6 åringen? "Vet du, 7 er litt tidlig, men klokken 8.30 har du lov å komme å bråke så vi våkner!"
|
|
|
#97 |
|
Metallica!!
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Åh jeg hadde blitt så rasende at jeg hadde vekket svigermor hver natt når minsten våkner og latt henne høre på hylingen hans over telefon i overskuelig fremtid.
|
|
|
#98 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg blir til vanlig skitsur om noen vekker meg bare på gøy, men akkurat denne tror jeg at jeg hadde overlevd. Men så har jeg heldigvis godt sovehjerte og hadde nok sovnet igjen, i og med at jeg ikke har små barn å stå opp med. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sur, humorløs mamma?Her i huset har vi ikke vært så alvorlig søvndeprivert over tid. Ja, Knerten hadde en periode han var våken med 1-2 timers mellomrom hele natta gjennom, men da var han baby, og det gikk over. Mikro har hatt sine runder med sånn våken mange ganger, og mor som sitter i senga og gråter av frustrasjon over å ikke få sove, men igjen, bare noen mnd, ikke langvarige greier. Derved setter jeg meg ikke helt inn i hvordan dette må være over år etter år.
|
|
|
#100 |
|
Hvor: østfold
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg synes det er en ugjennomtenk og fryktelig kip spøk, mot en famile som lider av alvorlig søvnmangel å vekke dem tidlig nettop på 17.mai. Det er barnas dag og for at den skal gå bra og at foredre skal ha den tålmodigheten og overskuddet det krever med flere små barnetog polser ketshupp bunader og bortfløyne gassbalonger til å gjøre det til en hyggelig dag for de små. Trøtte foreldre er sure foreldre med kort lunte uansett hvor flinke og velmenende de er til vanlig. En god 17.mai med god stemning er da betydelig mye mere værdt for en 6 åring en fem min med "morro" klokka 7?
|
![]() |
|
|