Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sur, humorløs mamma?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 19:31   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Dette hadde jeg tålt godt. Men lagt inn hevn-vekking av svigermor på et ugudelig tidspunkt. *barnslig*

Gammel 16-05-13, 19:31   #82
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

JA. Det synes jeg virkelig. 17 mai er ungenes dag. Og du såret nok sønnen din. Det er slike ting jeg husker godt fra den alderen. Bare der var det min mormor som ødela det.
Greit nok at du er sur på svigermor. Men fy skamme seg for å ødelegge gleden for barnet.

Ja. Nå kjente jeg at jeg ble provosert. Jeg hadde hatt superdårlig samvittighet.

Skamme meg? Nei vet du hva! Greit nok at det var uheldig måte å buse ut med det på den måten, men skamme meg for det gjør jeg aldeles ikke.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:29   #83
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

JA. Det synes jeg virkelig. 17 mai er ungenes dag. Og du såret nok sønnen din. Det er slike ting jeg husker godt fra den alderen. Bare der var det min mormor som ødela det.
Greit nok at du er sur på svigermor. Men fy skamme seg for å ødelegge gleden for barnet.

Ja. Nå kjente jeg at jeg ble provosert. Jeg hadde hatt superdårlig samvittighet.

Det var da voldsomt! Hvorfor skal hun skamme seg? Vi har vel alle sagt ting vi skjønner etterpå ikke var så lurt. Da handler det om hvordan man håndterer det i ettertid og det har Mex tenkt å gjøre noe med.

Jeg hadde blitt dritsur om noen hadde vekket meg på den måten.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:48   #84
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Det er 17 mai. Hvilken som helst annen dag så hadde jeg ikke skrevet mitt svar så "voldsomt".

Gammel 16-05-13, 21:47   #85
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok blitt sur, og er humørløs med Mex, særlig hvis jeg hadde søvnunderskudd. Så hadde jeg hatt dårlig samvittighet overfor sønnen, men skammet meg? Neppe.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 21:51   #86
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde verken skammet meg eller hatt dårlig samvittighet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 21:54   #87
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg hadde ledd og prist meg lykkelig over valget av mann og dermed også svigermor. Jeg elsker pøbelstreker - også de som går utover meg.
Tenk så gøy for en seksåring å planlegge noe så utrolig ulovlig, da?

Helt enig.

Så tenker jeg ER DET MULIG? går det an å være så "rigid" og humørløs? når jeg leser denne tråden....

Gammel 16-05-13, 21:58   #88
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Så tenker jeg ER DET MULIG? går det an å være så "rigid" og humørløs? når jeg leser denne tråden....

Jeg tror ikke jeg er fysisk i stand til å glede meg over å bli brutalt vekket når jeg er søvndeprivert. Det blir litt som å ikke greie å la være å brøle av smerte og trekke til seg hånda når man brenner seg stygt. Det er ikke så mye kjiphet som manglende evne til å kontrollere dypere instinkter. Og det å bli sint av å bli vekket brått og ubehagelig når jeg virkelig trenger å sove, ligger ganske dypt i mine instinkter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:03   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

jamen, kjære deg, Hyacinth - hva skal man gjøre når folk spør, da?

Nei, du har et poeng.

Jeg skrev den betraktningen tidligere i dag og var helt på felgen av mange grunner, så kommentaren min var vel preget av det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:13   #90
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

17. mai eller ikke, ingen vekker meg med fløyte kl 07 om morgenen, da hadde sannelig jeg også blitt rimelig grinete. Her trengs all søvnen som kan få, sjeldent varer den lengre enn til den tiden også i helgene, men hadde noen lovet å la vesla vekke meg med fløyte hadde jeg blitt lite fornøyd. Kanskje er dette rigid og humørløst for noen, andre trenger søvnen sin. Spøk og morro er jeg gjerne med på, men ikke før et visst tidspunkt på dagen.

Blir litt satt ut av enkelte reaksjoner her i tråden. Barnet lider som følge av at mor sier nei selv om en besteforelder ga klarsignal? At hun burde skamme seg? Virkelig?

Sist redigert av Luvi : 16-05-13 kl 22:20.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:13   #91
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror ikke jeg er fysisk i stand til å glede meg over å bli brutalt vekket når jeg er søvndeprivert. Det blir litt som å ikke greie å la være å brøle av smerte og trekke til seg hånda når man brenner seg stygt. Det er ikke så mye kjiphet som manglende evne til å kontrollere dypere instinkter. Og det å bli sint av å bli vekket brått og ubehagelig når jeg virkelig trenger å sove, ligger ganske dypt i mine instinkter.

Vel, vi er alle forskjellige. Jeg er konstant søvndeprivert pga tinnitus så jeg husker ikke engang hvordan livet var pre- den tilstanden jeg har levd i siste 7 årene. Men jeg gjør i alle fall mitt for at det skal finnes unntak for alt og en liten apestrek på 17. mai som beskrevet her blir helt "banalt" å blir sur for i min verden. Det skal jo ikke så mye til å glede de små og en liten avtalt rampestrek med bestemor må da være lov ....

Så tenker jeg at man senere i livet når det kan bli snakk om mere alvorlige pøbelstreker ønsker seg tilbake i tid når det var snakk om mer uskyldige ting som å bli vekket om morgenen.

Sist redigert av Lisa : 16-05-13 kl 22:23.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:25   #92
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lisa, her.

vel, vi er alle forskjellige. Jeg er konstant søvndeprivert pga tinnitus så jeg husker ikke engang hvordan livet var pre- den tilstanden jeg har levd i siste 7 årene. Men jeg gjør i alle fall mitt for at det skal finnes unntak for alt og en liten apestrek på 17. Mai som beskrevet her blir helt "banalt" å blir sur for i min verden. Det skal jo ikke så mye til å glede de små og en liten avtalt rampestrek med bestemor må da være lov ....

ok.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 00:50   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Barnet lider som følge av at mor sier nei selv om en besteforelder ga klarsignal?

Herregud, lær deg å lese! Snakk om å dra et vanlig utrykk fullstendig ut av proposjoner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 00:58   #94
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Herregud, lær deg å lese! Snakk om å dra et vanlig utrykk fullstendig ut av proposjoner.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 01:09   #95
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Hmm..
Bestill vekking hvert 15. minutt natten igjennom til svigermors telefon?
http://www.gulesider.no/andre/1880_vekking.html
Mix gjerne mobiltlf og fasttelefon.

It's on!
(Ok, jeg vet ikke om du kan bestille det til andres telefoner, men sweeeeeet revenge..!)

Gammel 17-05-13, 01:12   #96
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Med fare for å ha oversett noe informasjon senere i tråden altså, men kan dere ikke lage en plan for 6 åringen? "Vet du, 7 er litt tidlig, men klokken 8.30 har du lov å komme å bråke så vi våkner!"

Jeg synes nok det er litt humorløst ja. Eller humorløst er kanskje ikke rett ord, jeg vet ikke. Jeg skjønner bare ikke at så mange hadde klart å hisse seg opp over noe sånt.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 01:14   #97
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åh jeg hadde blitt så rasende at jeg hadde vekket svigermor hver natt når minsten våkner og latt henne høre på hylingen hans over telefon i overskuelig fremtid.
Jeg elsker gode spøker og pek, men ikke når det frarøver meg sårt tiltrengt søvn.

Gammel 17-05-13, 01:17   #98
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir til vanlig skitsur om noen vekker meg bare på gøy, men akkurat denne tror jeg at jeg hadde overlevd. Men så har jeg heldigvis godt sovehjerte og hadde nok sovnet igjen, i og med at jeg ikke har små barn å stå opp med.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 01:19   #99
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Her i huset har vi ikke vært så alvorlig søvndeprivert over tid. Ja, Knerten hadde en periode han var våken med 1-2 timers mellomrom hele natta gjennom, men da var han baby, og det gikk over. Mikro har hatt sine runder med sånn våken mange ganger, og mor som sitter i senga og gråter av frustrasjon over å ikke få sove, men igjen, bare noen mnd, ikke langvarige greier. Derved setter jeg meg ikke helt inn i hvordan dette må være over år etter år.

Men altså, 17. mai er det jo ikke unormalt at den som ikke er ute av senga klokka sju (da står man da ute og hører salutten!!! ) definitivt trenger å komme seg ut av den. Det er en fridag, men det er 17. mai!

Den som prøver å vekke meg med fløyte 17. mai hadde altså blitt skuffet, jeg ligger ikke i sengen min da. Fløytene har de klar beskjed om at er uteleke, bare i morgen, men jeg hadde fint taklet et sånt vekkestunt, HALV SJU da, siden jeg da antatt fortsatt er i seng.

Og ja, jeg hadde glatt sørget for å sende med den fløyta på neste overnattningsbesøk. Eller, ikke sånn med en gang. La det gå lenge nok til at hun TROR du har lagt det bak deg (ETTER å selvsagt ha vennlig forklart henne hvorfor dette var en veldig dårlig ide!)

Men, altså. 17. mai. Det er 17. mai, "folk flest" sover ikke til sju da.

Gammel 17-05-13, 01:24   #100
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er en ugjennomtenk og fryktelig kip spøk, mot en famile som lider av alvorlig søvnmangel å vekke dem tidlig nettop på 17.mai. Det er barnas dag og for at den skal gå bra og at foredre skal ha den tålmodigheten og overskuddet det krever med flere små barnetog polser ketshupp bunader og bortfløyne gassbalonger til å gjøre det til en hyggelig dag for de små. Trøtte foreldre er sure foreldre med kort lunte uansett hvor flinke og velmenende de er til vanlig. En god 17.mai med god stemning er da betydelig mye mere værdt for en 6 åring en fem min med "morro" klokka 7?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.