|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge
Ja og så blir det litt festlig at jeg som svensk har den. Vi har ikke vært og sett på den enda, om vi ikke har veien forbi tidligere så skal vi nok se på den etter høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg har nå fått drakt/bunad i bursdagsgave fra mannen og nå har jeg søkt litt mer. Jeg har kommet frem til at jeg enten vil ha 1000-års jubileumsdrkten for Oslo, 100-års jubileumsdrkten for Norge (begge designe av Eva Lie) eller kanskje denne vakre 950-års jubileumsdrkten for Oslo som kom ut i 1950. Den var så vakker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeOj, den var jammen fin den siste der.
![]() |
#105 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDen siste der var helt nydelig! Hadde vært veldig flott på deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne ser jo ut som en beltestakk. Men flott var den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeSexy heels til bunad=urk! Jeg syns svenskedrakten som Victoria har på seg er nydelig til mørk dame. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
ja, si det! De må jeg finne ut av!
Takk Molo!
Ja, det er vel en beltestakk.
jeg forknipper bare ikke Sverige og bunad, for meg er det bare gamle mennesker som går rundt med det i Sverige, det gir meg mer negative vibber enn positive. I Norge blir det noe helt annet, jeg HR kommet frem til at jeg har litt så norsk så at jeg vil ha en norsk bunad/drakt/stakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDu finner i hvert fall mange hos norskflid.no: http://www.norskflid.no/bunad/bunader/
![]() |
#111 |
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgehttp://bunaderoslo.no/bunader/
![]() |
#112 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeHeimen har også en grei oversikt . Om du vet området du ønsker er det ofte lurt å søke opp den lokale husfliden . Www. Heimen.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDet må bli en fra Norge eller Oslo. Akkurat nå heller jeg mot 100-års jubileumsdrakten (se under). Jeg liker også veldig godt 950-års jubileumsdrakten for Oslo (se over), men da var jeg ikke født og jeg vet ikke heller om det er noen som syr den. Kan man ha den om man ikke har arvet den eller var født da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
heimføing
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg så et par Sverigedrakter på ordentlig igår, og de var jo fine! Gikk sammen med en svensk dame i toget, hun sa som deg at hun hadde ingen tradisjon for bunad/drakt, men her i Norge ble det annerledes. Hun skulle få seg Sverigedrakt, og ikke den fra hjemstedet sitt. Spent å se neste år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg ser jo at du har bestemt deg for å ikke ha svenskedrakten, men kommer med et innspill likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
jeg har sett den mange ganger og jeg syns ikke den er stygg, men den er for sterk/skrikende i fargene for at jeg skal like den på meg. Flagget er pent, men de fargene som klær er bare ikke meg. Jeg hadde ikke følt meg så pen, kort og godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Det her må jo være en beltestakk? Ikke jubileumsdrakt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDu ser siden ligger på Pelen? Fulgte du med iHønnis bunadstråd for noen år siden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge"Problemet" med drakten fra Sverige som du viste i det første innlegget ditt er jo at den har ikke liv. Den skal sitte etter over brystet, men med vidde i livet. Sånn: |
![]() |
![]() |
|
|