|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvilken bordplassering er din favoritt i store selskaper? | |||
| Sitte sammen med de jeg kjenner aller best? |
|
31 | 16,67% |
| Sitte sammen med folk jeg kjenner fra før |
|
30 | 16,13% |
| Sitte sammen med en blanding av kjente og ukjente |
|
91 | 48,92% |
| Sitte hovedsaklig sammen med ukjente |
|
0 | 0% |
| Sitter sammen med hvem som helst så lenge partneren min sitter i nærheten |
|
27 | 14,52% |
| Sitter sammen med hvem som helst, også uavhengig av plassering på evnt partner |
|
7 | 3,76% |
Hva har jeg glemt? Spesifiser!
|
|
0 | 0% |
| Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg sitter egentlig sammen med hvem som helst,
|
|
|
#62 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?
Der er jeg også. I en studievenninnes bryllup, der jeg nesten ikke kjente noen, ble jeg plassert sammen med litt ulike folk som jeg kanskje ikke ellers hadde pratet så mye med, men det gikk jo helt greit, og vi pratet fint. Helt til bruden begynte å unnskylde voldsomt for at jeg hadde blitt plassert ved det bordet, først da begynte jeg å tenke på det.
|
|
|
|
#63 |
|
Bedreviter
|
Rart? Etter gammel skikk og bruk skal man jo aldri sitte ved siden av ektefellen i store middagsselskaper. Jeg er klar over at dette ikke er en regel som alle følger lenger, men rart er det nå litt snodig å kalle det, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg vil sitte med noen jeg kjenner fra før eller mannen min.
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg er så og si aldri på noen festiligheter med mannen. De få gangene jeg er det vil jeg gjerne sitte sammen med han, selv om det er et bryllup. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg synes at en miks av kjente og ukjente er hyggelig. Det vanskeligste er å bli plassert med mange som kjenner hverandre når du selv ikke kjenner noen av dem. Lett å bli litt utenfor. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg var i konfirmasjon med mange småbord i helga, og fikk backflach til bryllupet til foreldrene og dåpen til konfirmanten, da det var vi som var "ungene".
|
|
|
#70 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, sånn har jeg det også.
|
|
|
#72 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?En god miks er bare fint, og jeg trenger såvisst ikke sitte sammen med mannen. Han har jeg til bords flere ganger i uken.
|
|
|
#73 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Et lite sidespor: hvor flinke er dere til å snakke med folk dere ikke kjenner når det ikke er bordplassering? Jeg kan være i begge ender - av og til er det så utrolig gøy å snakke med gode venner, og man løfter knapt blikket, mens andre ganger er jeg on a mission når det gjelder å bli kjent med de jeg ikke allerede kjenner. Men én gang var jeg i et selskap hos familie, og vertinnen hadde i tillegg til familiegjestene invitert både naboer og venner, som vi ikke kjente fra før. Det ble til at vi i familien satte oss sammen og pratet, og det så ut til at alle hadde det hyggelig rundt omkring - helt til vertinnen gjorde et nummer av at vi i familiegjengen var så lite flinke til å mingle og at vi måtte skjerpe oss.
|
|
|
#74 |
|
I mål
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg var tidligere flinkere til å mingle med alle i alle mulige sammenhenger. Nå er jeg blitt mer kynisk, og orker/gidder i mindre grad utover hva som er høflig. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Her er tips til oss alle fra den svenske retorikkeksperten, Elaine Eksvärd (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg skjønner jo at de som har en partner synes det kan være hyggelig å sitte sammen med denne i selskap, men å være introvert og singel plassert blant bare par, eventuelt med en eller annen sær fyr som bordkavaler ("de er jo så innadvente begge to, dessuten liker begge katter, de finner sikkert tonen", eller noe i den duren) er utrolig stusselig.
|
|
|
#77 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg elsker å bli kjent med nye hyggelige mennesker, men jeg er 1) A menneske og derfor ikke mest kreativ og energisk på kvelden og 2) dårlig på å takle introverte mennesker. Jeg synes det er så anstrengende når jeg opplever at jeg må ta alt ansvaret for samtalen... og såvidt jeg har skjønt har ikke introverte mennesker problemer med taushet, men det er ikke naturlig for meg å sitte ved siden av folk jeg kjenner sånn passe uten å snakke.
|
|
|
#78 |
|
Klar
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Spiller ingen rolle. Synes det er veldig kjekt å bli kjent med nye mennesker. Det eneste jeg setter stor pris på er at jeg og mannen sitter sammen når vi er i samme selskap. Å bryte opp partnere blir dumt synes jeg.
|
|
|
#80 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Greit med noen kjente ikke alt for langt unna, hvor mannen min sitter spiller absolutt ingen rolle.
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 28-05-13 kl 00:29. |
|
|
|
![]() |
|
|