Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Trives du i blazer?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 21:28   #81
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i blazer?

Håh, det er bare du som er så vant til den Montebellostilen vet du, Røverdatter. Med han der mannen din som alltid går i marineblå blazer med gullknapper og alt sammen.

Jeg hadde forresten et fantastisk eksemplar av arten rundt 1984-85. Oversize med skulderputer og et sølv/svart/grått rutemønstrete stoff, og fløyelsoppbrett på ermene. Jeg var faktisk veldig glad i den, tro det eller ei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 11:51   #82
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

I natt drømte jeg at jeg kjøpte meg en råfin blazer, så jeg er tydeligvis påvirket av dere.

Gammel 30-05-13, 12:23   #83
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, absolutt ikke. Jeg hadde en nålestripet en gang med matchende bukse, men det var egentlig så ikke meg at den for det meste hang i skapet til jeg gav den og buksa til Fretex. Jeg har heldigvis en jobb der vi har egne uniformer, så slipper å tenke på å måtte bruke blazer.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:29   #84
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

I natt drømte jeg at jeg kjøpte meg en råfin blazer, så jeg er tydeligvis påvirket av dere.

Gammel 30-05-13, 12:59   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg har et par, og liker de godt. Bruker det en del i jobbsammenheng, både til dressbukser og til jeans.

Akkurat nå ønsker jeg meg en svart fløyelsblazer, har noen sett noe slik?

Takket være deg så fant jeg frem en minst ti år gammel svart fløyelsjakke i dag, og føler meg riktig snasen!

(Jeg fant også en enda eldre hvit linjakke og den er komisk diger! Den passer til noen som er dobbelt så bred som meg, og jeg har IKKE blitt smalere! At vi kunne synes at det passet og var fint?)

Gammel 30-05-13, 20:43   #86
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også en hvit i grotesk størrelse. Den fins ikke i huset lenger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 20:51   #87
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Takket være deg så fant jeg frem en minst ti år gammel svart fløyelsjakke i dag, og føler meg riktig snasen!

Kult!

JEg sier forresten også dressjakke. Ordet blazer har jeg vel aldri brukt, tror jeg. EI heller Montebello.

Gammel 30-05-13, 20:52   #88
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier blazer! Heisan! Men jeg bruker ikke blazer så ofte.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 20:56   #89
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt noen veldig fine blazere, men det er flere år siden jeg brukte dem. Som i omtrent ti år tenker jeg.
Jeg syns jeg kledde det, men var da en del smalere og nettene i fasongen enn jeg er nå.

Syns det er en del fine å se rundt om nå og. Men en del av dem, og klær generelt for tiden, er litt for krampaktig åttitalls.

Gammel 30-05-13, 21:17   #90
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har mange og bruker dem mye. Er formet som et stort timeglass og blazer er noe som kler meg godt.

Jeg gikk aldri med blazer før jeg begynte jobbe der jeg er nå. Har vel tilgode å se noen som ikke kler dem og jeg kan egentlig ikke forstå at det kan være så mye meninger om et såpass normalt klesplagg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 22:09   #91
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fint, og har en feminin drakt i skapet som jeg dessverre aldri får brukt. (Jeg var på nippet til å legge den ut i salgstråden min i dag, men det klarte jeg ikke!) Drakt er for formelt i klasserommet. Det er nesten så jeg vurderer å bytte yrke, så jeg kan bruke drakt på jobb.

Gammel 30-05-13, 22:20   #92
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Akkurat nå ønsker jeg meg en svart fløyelsblazer, har noen sett noe slik?

Ja, i min garderobe, men jeg kjøpte den på Massimo Dutti på salget etter jul.

Jeg sier også dressjakke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 22:33   #93
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Nå vil jeg ha en blazer til å ha over coctailkjolen min, men finner ingen som ikke koster skjorta. Hvorfor er akkurat det plagget så dyrt?

Gammel 31-05-13, 07:29   #94
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg gikk aldri med blazer før jeg begynte jobbe der jeg er nå. Har vel tilgode å se noen som ikke kler dem og jeg kan egentlig ikke forstå at det kan være så mye meninger om et såpass normalt klesplagg.

Joika da. Hvor lenge har du vært på FP nå egentlig?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:09   #95
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men er ikke blazer og dressjakke to forskjellige ting?
En blazer er en litt mindre formell jakke, gjerne i et litt kraftigere eller grovere stoff enn en dressjakke, og er ment mer som ytterjakke. Trodde jeg. Kanskje jeg er helt på bærtur?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:13   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Men er ikke blazer og dressjakke to forskjellige ting?
En blazer er en litt mindre formell jakke, gjerne i et litt kraftigere eller grovere stoff enn en dressjakke, og er ment mer som ytterjakke. Trodde jeg. Kanskje jeg er helt på bærtur?

Denne er veldig typisk for det som kommer opp om du googler blazer dame:

Gammel 31-05-13, 10:23   #97
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Denne er veldig typisk for det som kommer opp om du googler blazer dame:

Ja, etter å ha googlet litt kan det virke som det var en forskjell før i tiden da uttrykket blazer oppsto, men at det i dag går litt mer ut på ett. Same shit, different name.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:25   #98
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Ja, etter å ha googlet litt kan det virke som det var en forskjell før i tiden da uttrykket blazer oppsto,.

No shit.

Sitat:

Historien sier at da dronning Victoria skulle inspisere fregatten HMS «Blazer» i 1837 fikk kapteinen sydd nye jakker til mannskapet slik at de skulle bli mer presentable i forbindelse med det fasjonable besøket. Han fikk sydd dobbeltspente jakker inspirert av en type losjakke, og piffet dem opp med uniformsknapper i messing. Resultatet ble såpass bra at dronningen ble så imponert at hun gjorde den nye jakketypen til offisiell uniform i marinen.[1].l

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.