|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinner og deltid og LO
Jeg og lurer litt på om mange ikke gjør noe ekstra i forhold til pensjon. Jeg skjønner ikke at de tør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig mange problemstillinger viser at Norske kvinner og menn ikke tenker langsiktig økonomi, eller mulige konsekvenser av såkalte komfort-valg. Jeg tror dette med pensjon er så langt frem, at mange tenker at nået er det viktgste. Og det er jo det, på et vis. Men, fremtiden blir jo "nå" en gang, den også...
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
Dette er jo egentlig ganske nytt på mange måter. Jeg har hatt ulønnet permisjon og fikk da pensjonspoeng fordi jeg var hjemme med små barn, jeg har også jobbet deltid. Da pensjonsreglene var sånn at man måtte ha 40 års opptjening for å få full pensjon og de 20 beste årene bestmte nivået på den pensjonen, betydde mine valg den gang da ingenting for sluttresultatet!
![]() |
|
|