Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner og deltid og LO

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-13, 10:51   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og deltid og LO

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det er nok både og. Men jeg tror veldig mange ikke har noen ekstra ordninger, og tenker litt for lite over det.

Jeg og lurer litt på om mange ikke gjør noe ekstra i forhold til pensjon. Jeg skjønner ikke at de tør.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 10:57   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg og lurer litt på om mange ikke gjør noe ekstra i forhold til pensjon. Jeg skjønner ikke at de tør.

Veldig mange problemstillinger viser at Norske kvinner og menn ikke tenker langsiktig økonomi, eller mulige konsekvenser av såkalte komfort-valg. Jeg tror dette med pensjon er så langt frem, at mange tenker at nået er det viktgste. Og det er jo det, på et vis. Men, fremtiden blir jo "nå" en gang, den også...

Gammel 01-06-13, 11:05   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Dette er jo egentlig ganske nytt på mange måter. Jeg har hatt ulønnet permisjon og fikk da pensjonspoeng fordi jeg var hjemme med små barn, jeg har også jobbet deltid. Da pensjonsreglene var sånn at man måtte ha 40 års opptjening for å få full pensjon og de 20 beste årene bestmte nivået på den pensjonen, betydde mine valg den gang da ingenting for sluttresultatet!

Nå derimot, med det nye pensonssystemet, kommer jeg til å betale for de årene. Vanligvis får jo ikke lover tilbakevirkende kraft, men det gjelder ikke her. Nå skulle det mye mer til for at jeg ville tatt de samme valgene om igjen, nå vet jeg jo at dette straffer seg. Det gjorde det ikke den gang da, men det kan jo hende at folk flest ikke skjønner konsekvensene av valgene de tar.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.