Sv: Kvinner og deltid og LO
Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.
Er det virkelig mange som dømmer kvinner som jobber deltid, eller er mange av de som jobber deltid veldig vare på dette?
Rent personlig - det eneste stedet hvor jeg har følt meg dømt og kristisert som kvinne, fordi jeg jobber deltid, er her inne på FP. 
Det er sårt å føle man må forsvare sine valg om igjen og om igjen, så jeg er nok også blitt veldig var på dette.
Debatter som dette, glemmer dessverre ofte, at det finnes noen kvinner som rett og slett ikke har mulighet til annet enn å jobbe deltid, med mindre de ønsker ta noen valg som sitter langt inne, og er vonde, å gjøre. Disse kvinnene, som meg, er også fullstendig klar over hva dette innebærer, både økonomisk på kort sikt, økonomisk på lang sikt/pensjonsmessig, og hva dette innebærer dersom vi skulle ende opp som enslige. Vi har likevel valgt det, med åpne øyne, graden av frivillighet kan diskuteres.
Det å kjenne på at man ikke jobber deltid helt frivillig, samtidig som det kjennes som man, av samfunnet rundt, på en måte blir stemplet som ganske korttenkt og en sviker av kvinnekampen, er ikke alltid like gøy, en blir ganske sliten av det til tider.