Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor skjer det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 14:20   #261
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skjer det?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men hadde det vært bedre om den stengte delen ikke var en del av FP?
Om vi kalte oss noe annet og var medlemmer her i tillegg?

Eller er det det at det finnes lukkede grupper generelt på nett som virker urettferdig og konspirerende?

Det tror jeg det er svart på allerede.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:23   #262
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hadde det vært bedre om den stengte delen ikke var en del av FP?
Om vi kalte oss noe annet og var medlemmer her i tillegg?

Eller er det det at det finnes lukkede grupper generelt på nett som virker urettferdig og konspirerende?

Ser ikke noe poeng i det egentlig.
Jeg mener bare at om det fra starten av hadde vært helt åpent om det, og den forklaringen som Tinetoff kom med lenger opp her, hadde vært "offentlig". Så ville ting vært greiere.

I og med dere er 50-60 stk der inne, så vil jeg tro at dere ikke kjenner aller personlig, eller at alle er like nære. Så dere er jo et lite forum i dere selv, ikke bare en gruppe kjente på 10 som prater om personlige ting. Så da synes jeg det hadde vært mest ryddig om det var en "åpen" del av forumet, til tross for at det er lukket.

Hva dere kaller dere, og hvor dere er har ingen betydning nå tror jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:24   #263
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skal jeg i hverfall sjekke om det er en mulighet. Jeg syns hele denne diskusjonen er litt rar og litt trist.

Gammel 02-05-07, 14:25   #264
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Da skal jeg i hverfall sjekke om det er en mulighet. Jeg syns hele denne diskusjonen er litt rar og litt trist.

Hvorfor er den rar og trist? Jeg synes at det virker rart å ha en slik stengt klubb inni et forum.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:26   #265
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den er litt fin jeg.. kanskje jeg som er rar.
Men synes det er bedre at det er diskutert, og at vi har fått høre litt tanker bak privatsalongen etc. Enn at det er litt sånn "de får spørre de som tør".

For meg påvirker ikke dette mitt engasjement på FP, jeg har jo visst om salongen lenge.

Men å flytte salongen NÅ ser jeg ikke noe poeng i.. er litt sent. Da synes jeg heller den kan bli en del av forumet, sånn at alle vet om den, selv om den er lukket.

Gammel 02-05-07, 14:27   #266
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke veldig begeistret for fora som har en åpen del, og så en lukket del hvor man kan inviteres inn hvis man er "bra nok". Det kan ha en dårlig effekt på både den åpne og den lukkede delen – jeg er ikke særlig begeistret verken for smisking og posisjonering eller for omfattende diskusjoner om hvem som er "verdige". DET er i hvert fall konfliktskapende.

Nei, skal vi ikke ta en skikkelig diskusjon om abort eller dødsstraff eller noe i stedet, dere?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:29   #267
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes FP har vært et greit forum hittil i allefall, men denne diskusjonen gjør meg litt usikker. Hvis vi får alt for mange "så dumme, kjedelige og uinteressante dere er"-diskusjoner som glir over i "dårlig gjort å gjemme seg å snakke om hemmeligheter i lukkede forum"-diskusjoner kan det hende jeg må revurdere (og jeg er ikke av de første 50 nei, og jeg bryr meg ikke).

Hvis noen mener at det å være medlem av et forum innebærer å sitte på sidelinjen og la seg underholde av spennende diskusjoner (som andre har ansvaret for å starte) bør de skjerpe seg og begynne å bidra litt mer :litt sur nå:

Gammel 02-05-07, 14:30   #268
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hvorfor er den rar og trist? Jeg synes at det virker rart å ha en slik stengt klubb inni et forum.

Det er trist fordi flere synes å plages av at noen har en lukket del. Det er ikke no' bra.

Jeg syns det er rart at folk i det hele tatt gidder å henge seg opp i det. Jeg aner lite om det finnes lukkede grupper som jeg ikke har tilgang til eller vet om her inne, men det er da lite interessant. Jeg snakker med dere her inne, og den dagen det ikke er nok for meg så finner jeg meg et annet forum som gir meg det jeg vil ha.

Gammel 02-05-07, 14:31   #269
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg syntes FP har vært et greit forum hittil i allefall, men denne diskusjonen gjør meg litt usikker. Hvis vi får alt for mange "så dumme, kjedelige og uinteressante dere er"-diskusjoner som glir over i "dårlig gjort å gjemme seg å snakke om hemmeligheter i lukkede forum"-diskusjoner kan det hende jeg må revurdere (og jeg er ikke av de første 50 nei, og jeg bryr meg ikke).

Hvis noen mener at det å være medlem av et forum innebærer å sitte på sidelinjen og la seg underholde av spennende diskusjoner (som andre har ansvaret for å starte) bør de skjerpe seg og begynne å bidra litt mer :litt sur nå:

Gammel 02-05-07, 14:31   #270
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er ikke veldig begeistret for fora som har en åpen del, og så en lukket del hvor man kan inviteres inn hvis man er "bra nok". Det kan ha en dårlig effekt på både den åpne og den lukkede delen – jeg er ikke særlig begeistret verken for smisking og posisjonering eller for omfattende diskusjoner om hvem som er "verdige". DET er i hvert fall konfliktskapende.

Nei, skal vi ikke ta en skikkelig diskusjon om abort eller dødsstraff eller noe i stedet, dere?

Men det kan være like konfliktskapende å ha et lukket forum som ingen i utgangspunktet vet av, men som kommer ut igjennom små rykter og dryss.
Og selv om dere nå sier litt om hva dere gjør på privatsalongen, så er det ikke sagt noe om det før. Og da er det ikke så rart at noen tror at dere kanskje sitter og prater om oss på det åpne forumet.
Derfor tror jeg at det kan være lik så greit å være åpen om salongen ovenfor alle, selv om den blir lukket.

Gammel 02-05-07, 14:33   #271
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg synes den er litt fin jeg.. kanskje jeg som er rar.
Men synes det er bedre at det er diskutert, og at vi har fått høre litt tanker bak privatsalongen etc. Enn at det er litt sånn "de får spørre de som tør".

For meg påvirker ikke dette mitt engasjement på FP, jeg har jo visst om salongen lenge.

Men å flytte salongen NÅ ser jeg ikke noe poeng i.. er litt sent. Da synes jeg heller den kan bli en del av forumet, sånn at alle vet om den, selv om den er lukket.

Jeg syns også det er strålende at slike ting blir tatt opp. Og jeg tror ikke det er en fordel å ha et lukket forum som skal være hemmelig.
Men jeg syns det er skikkelig synd at flere skal føle at det forandrer synet deres på forumet når de hører om et rom de ikke har tilgang til.
Eller at det skal bety så mye for noen.

Gammel 02-05-07, 14:35   #272
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg syns også det er strålende at slike ting blir tatt opp. Og jeg tror ikke det er en fordel å ha et lukket forum som skal være hemmelig.
Men jeg syns det er skikkelig synd at flere skal føle at det forandrer synet deres på forumet når de hører om et rom de ikke har tilgang til.

Ja, det er jeg enig i. Som sagt så har det ikke påvirket meg i noen særlig grad.. kan jo ikke si at jeg ikke er aktiv når jeg har over 4600 innlegg .

Gammel 02-05-07, 14:37   #273
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Og selv om dere nå sier litt om hva dere gjør på privatsalongen, så er det ikke sagt noe om det før. Og da er det ikke så rart at noen tror at dere kanskje sitter og prater om oss på det åpne forumet.

Det stemmer ikke, hver gang Privatsalongen har vært diskutert på det åpne forumet (og det begynner å bli en del ganger), har det blitt presisert at den er for mer personlige samtaler, og at det ikke er tillatt å diskutere FP-ere som ikke er medlemmer der inne. Privatsalongen er nok faktisk den delen av FP som har blitt strengest moderert.

Gammel 02-05-07, 14:39   #274
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det stemmer ikke, hver gang Privatsalongen har vært diskutert på det åpne forumet (og det begynner å bli en del ganger), har det blitt presisert at den er for mer personlige samtaler, og at det ikke er tillatt å diskutere FP-ere som ikke er medlemmer der inne. Privatsalongen er nok faktisk den delen av FP som har blitt strengest moderert.

Men praten om privatsalogen har vel kommet mer i det siste, føler jeg. Som følge av at det har gått litt rykter.
Jeg fikk iallefall signaler om at et ikke skulle prates om i starten, når jeg nevnte det i en tråd selv.

Jeg tror bare det hadde vært sunnere om dere hadde tatt med informasjonen om salongen, og hvorfor den ble til, da forumet ble startet og folk ble medlem. At det ville vært mer ryddig.

Gammel 02-05-07, 14:41   #275
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men NÅ skal jeg gjøre noe fornuftig i mitt virkelige liv

Gammel 02-05-07, 14:45   #276
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Politikken har vært at vi svarer sannferdig på direkte spørsmål. Gjort er gjort og spist er spist. Vi får se om det blir noen endringer i den politikken, det kan godt være. Men uten Privatsalongen hadde det faktisk ikke vært noe FP-forum. Jeg føler derfor ikke så veldig stor trang til å unnskylde dens eksistens.

Gammel 02-05-07, 14:47   #277
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig at folk kan la være å spre rykter, og heller ta og SPØRRE om det er noe de lurer på.

:enkel:

Gammel 02-05-07, 14:48   #278
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også visst om Privatsalongen siden jeg meldte meg inn. Men kom inn litt for sent til å bli med, noe jeg fant ut litt etterpå.. Men jeg har da aldri følt på det, og heller ikke mast om å få vite hva som skjer der inne. Vi hadde jo Medlemssalongen, så der gikk det jo ann å skrive litt mer privat. Etterhvert ble jo ikke den så privat da, siden det kom flere og flere inn, så da fikk vi jo 2'eren. Men da valgte jeg heller å drite i det, og la heller bilder og sånn ut på de åpne trådene. Jeg passer meg uansett for hva jeg skriver eller poster så da er det ikke så nøye. Men det litt mer private lar jeg være, så jeg skjønner det er greit å være med i et litt mer lukket fora. Da er det gjensidig, og alle sier ting, så man er litt mer trygg på at ikke noen bare sitter og er passive, og bare "ser".

Gammel 02-05-07, 15:17   #279
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Forslag: Klipp ut det du skriver her, opprett ny tråd i forumet "Informasjon", finn en egnet tittel, lim inn og post. Avslutt med å klistre tråden som viktig. Vips får alle nye brukere med seg dette uten å måtte spørre og grave. Det behøver jo ikke være vanskeligere enn som så?

Enig med MokkMokk

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 16:33   #280
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har dere aldri opplevd følelsen når man plutselig oppdager at de "kule jentene" har en egen klubb for spesielt inviterte - og man IKKE er invitert ? Det er ikke alltid like kjekt å oppdage at man faktisk ikke er med "gjengen", men hører til ute blandt "røkla"... Man føler seg litt dum et lite øyeblikk, men de fleste tenker nok ganske raskt "so what"

Når dere har valgt å gjøre det slik, så tror jeg dere må være forberedt på å tåle litt surmuling en gang i blandt - slik er sakens natur. Men jeg tror ikke den surmulingen har noen vesentlig betydning for mange.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.