|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?Jeg synes denne saken er veldig vanskelig. Det er vanskelig å IKKE se at disse barna burde få bli. Samtidig kan vi virkelig ikke ha det slik at hvis du lyver lenge nok og bruker dine egne barn som skjold du skyver foran deg, så får du det som du vil.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#42 |
|
This is normal!
|
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?
Da bør folk tenke seg om et par ganger til, synes jeg. Det er ikke Krekars interesser som beskyttes. Det er norsk lov som sier at vi ikke utleverer mennesker til en stat hvis det foreligger en dødsdom som kan bli fullbyrdet. Jeg mener det er Norges interesser som beskyttes ved at loven følges også i de tilfeller det er ubehagelig.
|
|
|
|
#43 |
|
Mother of Dragons
|
Om hun hadde i stått i fare for å få dødsstraff så hadde hun ikke blitt sendt ut heller.
|
|
|
#44 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?Det er vel truslene og hatet Krekar har mot vesten og våre verdier, som er problemet, ikke det at han er "ekkel", og så har vi altså da denne familien som så gjerne vil bli en del av samfunnet vårt, men som sendes ut. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?Esme, alle har rett til tilbod om morsmålsundervisning. Foreldra har ikkje plikt til å ta imot på barnets vegne. Eg kjenner eksempler frå skulen på at elevar takker nei til morsmålsundervisning medan dei søker asyl, fordi det er ei utbredt misforståing at søknaden står sterkare viss ein ikkje kan morsmålet.
|
|
|
|
#46 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?Ja, altså, JEG vet det og er helt enig i at det må være sånn. Men debattene raser på sosiale medier, og mitt inntrykk er at det er holdningene asylsøkeren har, som blir utslagsgivende, ikke hva som venter dem hjemme. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Librocubicularist
|
|
|
|
|
#49 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?Jeg stusset også på det med arabisk? Snakker familien egentlig et annet språk, mens man snakker arabisk i Jordan? Snakker foreldrene arabisk, men kun norsk med barna? Siden barna er talsrør tolker jeg det som at foreldrene i liten grad snakker norsk, eller er det feil?
|
|
|
#50 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?Jeg ønsker å presisere at jeg syns at vedtaket om å utvise familien er riktig - men jeg syns det tar for lang tid å få avgjort og effektuert disse sakene. Prisen for dette er det stort sett barna som betaler, de er ufrivillige deltakere i asylspillet. Det gjelder ikke bare Neda, men mange andre barn også. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?Jeg lurer på en ting. Slik jeg har forstått det fungerer systemet slik at man strengt tatt kun har en ankemulighet. Det vil si at man får søknaden behandlet og har oppholdstillatelse i denne periode, videre vil man ha oppholdstillatelse mens en klage behandles. Når saken er endelig avgjort i UNE har man ikke lengere oppholdstillatelse. Man kan selvsagt anke og klage videre (men da vil det først gis avslag på bakgrunn av at man ikke kan anke, så kan man anke den avgjørelsen osv osv) men etter at saken er avgjort i UNE så har man ikke oppholdstillatelse, kun det som kalles tålt opphold. Det vil si at man strengt tatt oppholder seg ulovlig, men hjemsendelse bli ikke effekturert. |
|
|
|
![]() |
|
|