|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktMen dere som plages av lukter må da dø i andre land? Jeg synes det er helt merkelig hvordan det liksom bare ikke lukter noe i Norge. reiser man litt rundt i verden, så bruker folk mye mer parymert såpe og det er potpouri på toaletter og går man forbi et vaskeri, så lukter det - rent og såpe. Norge er helt luktfritt i forhold til de fleste andre steder jeg har vært.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Epikur
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktWhen in Rome. Takler det helt fint på tur, takler ikke her.
|
|
|
#23 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktVi har fellesvaskeri, og innimellom kan jeg ikke få hentet tøyet mitt, fordi jeg får astma og pusteproblemer av parfymedampen som fyller hele lokalet. Jeg virkelig avskyr parfymert skyllemiddel! Men ren estetisk lavendelolje i små doser kan være deilig.
|
|
|
#24 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktJeg elsker duften av rent sengetøy med tøymykner. Vill og gal.
|
|
|
#26 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skyllemiddel med lavendellukt
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktElsker alt som lukter godt, og har mange ganger fått kommentarer på at det lukter så godt hjemme hos oss (fra vaskerommet). Syns det er fryktelig stusselig med nyvasket tøy som ikke lukter godt. Har vokst opp i et hjem med null lukt på nyvasket tøy, og har i hele oppveksten misunnet de som kom fra velduftende hjem.
|
|
|
#28 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktVi bruker ikke skyllemiddel (eller parfymert vaskemiddel) fordi jeg og noen av ungene er allergiske. Jeg klør som pokker straks jeg får på meg klær med skyllemiddel i eller legger meg i sengetøy med skyllemiddel i. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktDen aller beste lukten av sengetøy er etter kokevask og luftet utendørs, helt uten skyllemiddel :- ) Det går jo dessverre ikke alltid, og litt skyllemiddel trengs på syntetiske stoffer. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
koko
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktEtter flere år med luktfri vask har jeg nå begynt å ha en ørliten skvett skyllemiddel i vasken, rett og slett fordi jeg liker lukten.
|
|
|
#31 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktLiker også at tøyet dufter litt godt skyllemiddel. Man trenger jo ikke bruke så mye at det stinker. Veldig sjelden jeg kjenner det lukter skyllemiddel fra klærne til folk jeg omgås. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktJeg bruker skyllemiddel når jeg vasker sengetøy og håndklær. Og ull (ellers blir det så elektrisk). Ellers bruker jeg eddik. Jeg har vært litt plaget med svettelukt i klær (særlig treningsklær), men eddiken tar seg av det. Er det noen plagg som virkelig lukter tar jeg det en runde på 60 grader med eddik også i forvasken.
|
|
|
#33 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktDet er ulike typer skyllemiddel også, for eksempel merker jeg forskjell på Ecover skyllemiddel og på de vanlige i butikken, tror virkestoffene er ulike. Jeg må innrømme, jeg er ikke så glad i at alt lukter. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktI tillegg til at jeg ikke liker den syntetiske lukten (jeg får lett hodepine av noen type lukter og det er nøyaktig de luktene svigermor elsker å omgi seg med. Såper som lukter så sterkt at du kjenner det når du er i annen etasje osv.) så mener jeg det er et stort miljømessig problem med alle de unødvendige kjemikaliene. Å produsere det, å lage plastflaskene, frakte, bruke, slippe ut i vannet og naturen, kaste plastflaskene... alt sammen er helt unødvendig.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktUnnskyld, er det mer miljøvennlig å bruke tørketrommel? Jeg mener ikke å være slem, jeg bare stusser. Må det ikke en uhorvelig mengde metall og elektroniske komponenter til i forhold til å produsere plastflasker? |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Sep 2011
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktPS: Jeg har kjøpt denne, men ikke prøvd den. Skal skifte sengetøy i helga. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
Denne liker jeg også, i tillegg til Comfort lavendel. Men det er som noen sier over her, viktig å ikke bruke for mye, for jeg kan faktisk også reagere (kjenne godt) om man bruker for mye av skyllemiddelet. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktJeg pleier bare å bruke bittelitt - litt i underkant av halv kapsel blandet med vann til full vaskemaskin.
|
|
|
|
|
#39 |
|
Epikur
|
Sv: Skyllemiddel med lavendelluktDet er vel to helt forskjellige miljøregnskaper? Å lage avfall og slippe ut kjemikalier, vs å bruke tørketrommel?
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Da tror jeg det bare er du som har blitt vant til lukta. Det skal virkelig vare bittelitt parfymert skyllemiddel til for at det lukter.
|
![]() |
|
|