|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tøff
|
Snowden - trenger han asyl eller deng?Ja, nå ble det straks hårete for Norge; Snowden søker asyl i Norge, får kontant avslag av et, antar jeg, svært lettet UDI som kan ri en paragraf. Ja, helt til Nygård kommer og ødelegger alt da. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Det blir vel uansett hårete for Norge, skal vi gi asyl til en amerikaner?
|
|
|
#3 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?
|
|
|
#4 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Jeg synes det han har gjort er viktig. Jeg leste ett sted at vi har gitt flere amerikanere politisk asyl ellerno sånt så det er da ikke umulig. Vi kan for eksempel ikke utlevere ham hvis han risikerer dødsstraff og det gjør han vel?
|
|
|
#5 |
|
Tøff
|
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Jeg er der Ru er; på rent prinsippielt og moralsk og føkk åff grunnlag synes jeg vi bør beskytte ham med alt vi har. Hadde han vært russer, kineser eller lignende hadde vi ikke nølt, men det er jo mye politikk å ta hensyn til her. Men jeg skulle ønske vi levde i en annen mer enkel verden der det rette ble belønnet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Han risikerer i hvert fall årelang isolasjon, og det er vel også grunn til å ikke kunne utlevere ham? Det er jo brudd på menneskerettighetene.
|
|
|
|
#7 |
|
Tøff
|
Han er amerikaner med omløp mellom ørene. Jo, han var nok rimelig bevisst på hvordan dette ville bli mottatt. Mulig han satset på noe beskyttelse i det at han flagget dette så åpent, men jeg vil anta han forsto hva han satt i gang. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Asyl og cred. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Enig.
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Uten å ha satt meg altfor godt inn i saken; han bør få asyl. Og jeg er enig i at verden bør diskutere sak og ikke person her. Han er råtøff som har gått ut med dette, men tror dessverre ikke han forstod konsekvensene. Dog, for en mann!!
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig! For meg er han en varsler, og det er ikke greit med så omfattende overvåking som han varsler om
|
|
|
#15 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10111638
|
|
|
#16 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Kjenner at eg ikkje har gjort "jobben min" og satt meg inn i denne saka. Då blir det for dumt å meina noko stort om det....
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Jeg synes det er dumt at han skal henges ut som den store syndebukken, det er jo en kjempeskandale han har rullet opp, noe som blir overskygget av hans sak.
|
|
|
#18 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Flott og fint det Snowden gjorde og alt det der og for all del, gi han asyl men det som blir så tragikomisk med denne saken i et fugleperspektiv er at i forhold til land som Kina og Russland blir den type overvåkning som USA bedriver så smått i forhold. Han "gjemmer" seg seg i land uten grunnleggende ytringsfrihet eller pressefrihet og den store stygge ulven blir som alltid USA. Litt komisk også, synes jeg.
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Snowden - trenger han asyl eller deng?Norge risikerer vel ikke så alt for mye med å gi ham asyl, vi er nokså uavhengige og har dessuten pålagt oss selv rollen "det mest rettferdige land i verden". Dessuten har vi hatt (inntil det føkkings datalagringsdirektivet) sterkt personvern mot overvåkning.
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Når man ser hvor lite pressen i USA dekker dette og derimot til dels demoniserer Snowden, så hadde jeg vært svært bekymret om jeg var amerikansk. Er man på vei mot ny mccarthyisme?
|
![]() |
|
|