|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Jeg forstår ikke helt hva du prøver å formidle her. Prøver du å si at det er fint at katter kan bevege seg fritt inn i folks hager, for da slipper du å avlive katten din?
(Hentet herfra: http://www.personskadeportalen.no/ansvar-for-dyr/)
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Jeg mener at for min katt og for andre katter som er vant til å kunne slippe ut finnes det ikke noe annet alternativ enn avliving dersom det skulle bli forbudt å slippe ut katter. Noe annet hadde vært dyremishandling. Det er noe annet med katter som oppdras til å være såkalte innekatter fra de er kattunger, det skal visstnok fungere greit i blokk i hvertfall, jeg sliter dog med å se hvordan jeg skulle fått det til i praksis. Jeg skjønner behovet ditt for å slippe å se andres dyr krysse plenen din, men konsekvensene av å mene at dette er uakseptabel adferd fra katter og deres eiere er faktisk at du ønsker avliving av alle katter i nabolaget ditt. Disse kattene er anskaffet av eiere som har forholdt seg til regelverk og tradisjon i dette landet med tanke på kattehold. Du er velkommen til å mene at katter bør forbys i tettbygd strøk, men å regne med at man kan komme opp med noen annen løsning enn å avlive de fleste av dem blir litt vel effektive skylapper for min del. Og man har vel ikke erstatningsansvar før dyret faktisk gjør skade. Å passere over naboens plen sorterer ikke under dette. Det objektive erstatningsansvaret krever at det er noe som er ødelagt.
![]() |
|
|