Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ok, jeg skal våge meg ut på buksejakt

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-13, 22:29   #21
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, jeg skal våge meg ut på buksejakt

Men klarer du å stå imot denne stylistens velmenende råd og klesvalg/stil og dertil tom konto etterpå?

En jeg jobber sammen fortalte her en gang at hun fikk en sånn stylistdag på et senter i bursdagspresang og endte med mange tusen ut og egentlig ikke noe klær som var vettug bruk for normal jobbedag. Og hun er ganske så jålete av seg til hverdags altså.

Gammel 08-07-13, 22:52   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg tenker at det helt klart er verdt det om føler man trenger litt veiledning på hva som passer en, hvor man kan finne det etc. Om man selv vet hva man kler (og liker) er det ikke sikkert at en stylist vil gjøre underverker?

Kg vet jo hva jeg kler (og ikke!!) når jeg får det på. Men bukser må jeg prøve. Det er helt Lotto å gjette hva som passer før det er prøvd. Og ukledelige bukser er virkelig det VERSTE!

Gammel 08-07-13, 22:56   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du må prøve. Det hjelper ikke om buksa passer femti andre, hvis ikke de passer deg. Du ser jo selv hva som sitter, trenger ikke stylist til det. Levis er ikke noen suksess for meg heller, forresten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 23:52   #24
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Her i byen er de som jobber på Carlings sånn ca 14 år. Har de virkelig peiling? Jeg blir så skeptisk når jeg går forbi og ser de som jobber der.

De er unge og jeg var veldig ukomfortabel første gang jeg skulle prøve, men jeg ble positivt overrasket.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 00:14   #25
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kg vet jo hva jeg kler (og ikke!!) når jeg får det på. Men bukser må jeg prøve. Det er helt Lotto å gjette hva som passer før det er prøvd. Og ukledelige bukser er virkelig det VERSTE!

Ja. Prøve må du! Også er det jo lurt da, om du finner en modell som sitter som er skudd og kjøpe fler, gjerne i ulike farger, når du først er i butikken. Særlig lurt er det om man lider av shoppevegring

Ofte er de som jobber i slike butikker flinke å se hva slags modeller som passer en. Jeg var iallfall det da jeg jobbet i butikk , selv om det var en del sta kunder som slett ikke ville høre på meg og heller kjøpte en ukledelig variant .

Gammel 09-07-13, 10:15   #26
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Jeg har også "rund rumpe", og trekker litt over lårene. Lee jeans sitter utrolig bra på meg. Det er de første jeansene jeg har kunnet bruke uten belte. Ellers har de fleste vært for store i livet når de har passet over rumpa.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 10:20   #27
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

På Match har de jeans med strech som heter Mac, tror jeg, de er veldig fine på.

Gammel 09-07-13, 12:16   #28
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Jeg har to favorittjeans; Levis demicurve og Mardou&Dean.
Begge sitter perfekt i livet og holder fasongen.

En annen jeg kan anbefale å prøve er Diesel Skinzee.
Det er en lignende modell, men den har "4-way strech", så den er enda mykere å ha på enn de to andre.
Modellen ser slik ut:

Den finnes i 3 ulike vasker.

Sist redigert av Silje sol : 09-07-13 kl 12:18. Årsak: la til bilder
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 12:21   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min Diesel Grupee er også veldig myk og behagelig med mye stretch.

Gammel 09-07-13, 12:24   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

På carlings i Nedre Slottsgate har de i alle fall ikke sterkt lys i prøverommene. Faktisk så mørkt at jeg måtte ut av prøverommet for å se skikkelig. Jeg vet ikke om dét er noen bedre løsning, egentlig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 12:31   #31
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Min Diesel Grupee er også veldig myk og behagelig med mye stretch.

Ja, den er også veldig god! Men litt lavere på livet.

Gammel 09-07-13, 16:57   #32
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil tro Kaphal, muligens Lindex har noen som kan funke

Gammel 09-07-13, 17:21   #33
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gå på VeroModa og prøv de buksene som har glidelås bak.

Gammel 09-07-13, 19:37   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oææh, jeg kan altså IKKe anbefale bukseshopping den dagen man er tjukke-tjukke-tjukke-tjukk uansett hva man har på seg.

Alt av ting med stretch ble ekle pølseskinn som laget ekle bukler nedover lårene.

Prøver igjen en dag uten pms, tror jeg.

(Og jeg VET at jeg ikke er tjukke-tjukke-tjukk, altså. Jeg er slank og fin. Men akkurat buksehandling føkker seriøst med hodet mitt. )

Gammel 09-07-13, 20:27   #35
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Oææh, jeg kan altså IKKe anbefale bukseshopping den dagen man er tjukke-tjukke-tjukke-tjukk uansett hva man har på seg.

Alt av ting med stretch ble ekle pølseskinn som laget ekle bukler nedover lårene.

Prøver igjen en dag uten pms, tror jeg.

(Og jeg VET at jeg ikke er tjukke-tjukke-tjukk, altså. Jeg er slank og fin. Men akkurat buksehandling føkker seriøst med hodet mitt. )

Strech lager av og til ekle bulker nedover lårene om buksemodellen er for smal. Opplever det selv, på enkelte bukser, og jeg er heller ikke tjukke-tjukk. Akkurat dem buksene er feil-laget!

Gammel 09-07-13, 21:12   #36
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Polyanna, bukser med stretch utvider seg jo. De utvider seg så mye som en halv størrelse, sier de i butikkene. Så buksene bør være romelig pølseskinn når du kjøper dem, og så blir de veldig passe bare du får hatt dem på en stund.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 21:22   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bukser vokser, særlig de med strech, så de må kjøpes som "egentlig for liten" for å være passe innen du har tatt dem med hjem.

Buskeshopping er et pes, og jeg ender stadig med belte uansett...

Gammel 09-07-13, 21:31   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Aldri prøve bukser på tjukketjukkdager.

Gammel 10-07-13, 14:17   #39
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant jeansen med stor J nå i våres. Jeg er slank med kraftige ben og endte opp med Levis demi curve slim (ikke skinny) classic rise. Jeg kan ikke få lovprist den nok, stretch som gjør at den er utrolig behagelig på i tillegg til at den ser smashing ut.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 14:46   #40
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jacob Cohen. Fryktelig dyre, men veldig flatterende og fine. Sjekk hos Skabo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.