|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Opp og ned
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneDrageløperen og tusen strålende soler er to bøker jeg husker godt.
|
|
|
#42 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkene
Denne, og "Jeg tenker du skjønner det sjøl" er vel to av bøkene jeg har lest som har gjort mest inntrykk.
|
|
|
|
#44 |
|
Librocubicularist
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneEg har tenkt lenge og ser at boksmaken min har endra seg gjennom tidene. Då eg var barn, lot eg meg gripe veldig av Hilda Stahl sin serie om Elizabeth som blir sendt i fosterheim. Som tenåring var Victoriabab Hamsun og Ikke uten min datter bøker som gjorde stort inntrykk. Nå i voksen alder har Medmenneske av Olav Duun, Mnem av Simon Stranger, Keiseren av Portugalien av Selma Lagerlöf og Isslottet av Tarjei Vesaas vore bøker som har gjort stort inntrykk.
|
|
|
|
#45 |
|
Erfaren nok
|
Den gjorde inntrykk på meg og. Jeg var litt sånn skeptisk til boka i utgangspunktet, om det var sånn "grafsing" liksom. Men det var for meg en viktig (og vond) bok å lese, og jeg synes det er en bok mange burde lese.
|
|
|
#46 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tror egentlig alle bør lese den, for den er en vekker, rett og slett. Og for meg som jobber i barnehage så føles den ekstra viktig å lese. Som deg var jeg litt skeptisk, men jeg syns den var godt skrevet.
|
|
|
|
#47 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#48 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneVannliljen og Når kaninen hyler er bøker som har brent seg grundig fast. Frodig sommer, leser jeg igjen og igjen.
|
|
|
#49 |
|
Prematurmamma
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneVannliljen, Men tankene mine får du aldri, Angela's ashes og Jeg tenker nok at du skjønner det sjøl har jeg også lest. De har også satt dype spor. Det er kun Angela's Ashes og Men tankene mine får du aldri jeg kommer til å orke å lese mer enn en gang.
|
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneJeg har sluttet å lese gripende/triste bøker. Den vondeste var vel debutromanen 'En tiger for en engel' av Anne B. Ragde, lest som voksen med egne barn selv. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneJeg leste ellers mye trist som barn/ungdom. Leste og gråt. Jeg dyrket på en måte mine egne redsler litt. |
|
|
|
![]() |
|
|