Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vaksine"propaganda"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-13, 20:59   #21
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaksine"propaganda"?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Når jeg ser på hvor alvorlige symptomer astma og allergi kan gi, så vil jeg tro at en del barn med de diagnosene rett og slett ikke levde særlig lenge når de ikke ble skikkelig diagnostisert eller behandlet..

Skulle tro de var en del av "tæring"-kategorien. http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa94/del-ii-1.pdf

Gammel 17-07-13, 21:34   #22
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Mangler ikke argumenter nei, tilslutt konkluderte min motdebatant med at "vi får nok bare være enige om at vi er uenige". Hjalp ikke at jeg skrev at denne nettsiden burde hun ikke ta til inntekt for verken det ene eller det andre. Jeg trøster meg med at andre som så innleggene hennes forhåpentligvis ikke gikk i samme fella.

Gammel 17-07-13, 21:40   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Mangler ikke argumenter nei, tilslutt konkluderte min motdebatant med at "vi får nok bare være enige om at vi er uenige". Hjalp ikke at jeg skrev at denne nettsiden burde hun ikke ta til inntekt for verken det ene eller det andre. Jeg trøster meg med at andre som så innleggene hennes forhåpentligvis ikke gikk i samme fella.

Sånn er det å diskutere med 'sånne'. Har man bevis så er man uenige. Vi har det sånn med en kompis som er nyfrelst alternativmann. Men vi lar temaet ligge når i er sammen.

Gammel 17-07-13, 21:45   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg var ofte enig om å være uenig med en kompis på vgs, men ingen av oss var "sånne" da, vi var bare litt grunnleggende uenige om enkelte ting. Han var politiker, med sterke meninger... jeg er ikke politiker, men har også tidvis sterke meninger...

Ja, vi ville fortsatt være venner, så vi ble enige om å være uenige.

Gammel 17-07-13, 22:05   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg var ofte enig om å være uenig med en kompis på vgs, men ingen av oss var "sånne" da, vi var bare litt grunnleggende uenige om enkelte ting. Han var politiker, med sterke meninger... jeg er ikke politiker, men har også tidvis sterke meninger...

Ja, vi ville fortsatt være venner, så vi ble enige om å være uenige.

Jeg syns det vanligvis er noe helt annet å diskutere med folk av ulik politisk oppfatning enn med "sånne".

Uenighet i politikk er i stor grad snakk om ulike verdier, holdninger og mål, og mye innen politikken vil alltid være "synsing". Det er noe helt annet å diskutere med folk som nekter å ta inn over seg ting som er vitenskapelig fundert og som ikke skjønner at en del ting kan man faktisk bevise og/eller motbevise - eller sannsynliggjøre og "usannsynliggjøre", for den del. Innenfor vitenskap er det fullt mulig at én har helt rett mens en annen har helt feil, i motsetning til i politikk der det langt oftere er snakk om "på den ene og på den andre siden"-argumentasjon.

(Ikke dermed sagt at ikke en masse folk kan ta feil når det kommer til politikk også, for all del. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 22:37   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig, veldig, veldig annerledes.

Det var egentlig poenget mitt også, bare at det glemte jeg visst å få frem... nemlig at noen ganger er det godt å være enig om å være uenig, når man egentlig foretrekker å være venner, bare synser litt forskjellig. Da bare gjør man det sånn, slik at ingen egentlig taper, for ingen har vel egentlig eierskap til fasiten der. Men når det kommer til grunnleggende fakta, ja da er det bare en som har rett, og den som vil "være enig om å være uenig" har egentlig rett og slett innrømmet at de har tapt.

Gammel 17-07-13, 22:45   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er viktigere å se på tall som sier noe om spedbarns- og barnedødlighten enn på hvor mange flere som har astma og/eller allergi. Jeg tipper det er ganske sannsynlig at en del såkalt "syklige" barn slet med nettopp astma eller allergier. Og jeg vet med sikkerhet at de hudplagene jeg og barna har er noe som går langt tilbake i slekten (noen fordeler skal det være å ha familie som et kroniske slektsforskere langt tilbake og helsepersonell i "alle ledd" og derfor og veldig opptatte av å fortelle om gamle tippoldemors eksemer og oldefars svake lunger. ) Fordelen vår er at vi vet hva det kommer av og kan forebygge og behandle på en helt annen måte enn de kunne for bare 100 år siden.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.