|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innesko i barnehagenMine har brukt sandaler i barnehagen.
|
|
|
#22 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innesko i barnehagenVi har sendt med sandaler, men de blir aldri brukt. Varme i gulvene.
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Innesko i barnehagenDet er greit for meg at de må ut i sokkelesten på brannøvelser. Jeg synes de skal slippe å gå med sko inne i tilfelle de må ut på brannøvelse. I tillegg til at det er unødvendig sløsing med sko som ikke blir brukt i hverdagen.
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Innsko i barnehagen
Dette ble tatt opp på foreldremøte og leder av barnehagen var klar på at det var protokollført at vi hadde stemt ved håndsopprekning. Barnehagen er ny og det er varmt inne. Ungene bare sparket av seg skoa. Barnehagen sa at de kunne være strenge på dette på grunn av brann og brannøvelse. Men vi ble enige om at brannøvelser ikke skulle tas på regnværsdager og at unger som ble våte og kalde på bena var en liten pris å betale hvis det faktisk brant. Så ingen krav om innesko i vår barnehage.
|
|
|
|
#29 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Innesko i barnehagenJeg skjønner ungene godt, jeg, at de sparker av seg inneskoa - det er forferdelig ubehagelig å være varm på beina!
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innesko i barnehagenJeg har jobbet 7 år i bhg, og der var det "krav" om innesko (dvs vi så helst at alle hadde og brukte). Ikke pga av brannalarm, men pga ofte glatte sokker og barn som glir på gulvet og slår hodet.
|
|
|
#32 |
|
Live and let live
|
Sv: Innesko i barnehagenVi har brukt skinntøfler (sånne myke fra nøstebarn) når de er helt liten, og sandaler når de ble større.
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Innesko i barnehagenMen hvor bra er det egentlig med innesko? De er ganske mange timer i barnehagen og det å gå med sko inne er ikke akkurat det man blir anbefalt med hensyn på fotutvikling.
|
|
|
#34 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Innesko i barnehagen
Det er årsaken til kjeppridningen min også - jeg tenker at det ikke er bra for føtter og motorikk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
Sv: Innesko i barnehagenMeg bekjent er vel anbefalingen for småbarns (opp til skolealder tror jeg) føtter å bruke sko med stiv hælkappe når de først bruker sko (gjelder også sandaler), men de skal også gå mye uten sko, og da må jo de myke skinntøflene være ypperlige for å unngå å skli. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innesko i barnehagenDisse har knerten også. Liker dem.
Ja! Dette syns jeg er et viktig argument som ikke går i inneskomedsålerfavøren.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innesko i barnehagenIft kalde gulv, ja- men glatte gulv?
|
|
|
#40 |
|
I mål
|
Sv: Innesko i barnehagen
Mine barn har aldri hatt det, og det er totalt uegnet inni utesko om vinteren. Da trengs tynn ull uten antiskli. |
|
|
|
![]() |
|
|