Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Verdens dyreste fagbok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 21:17   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens dyreste fagbok?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det verste av alt er at jeg fikk lyst på den.
Er det du som skal ha den? Hvorfor skal du lære noe om spillteori? Kan du gi meg et tips hvis du finner en god bok med mye lavere pris?

Det er ikke meg nei, men mannen min. Han vil lese om den fordi den ble utviklet av John Nash, mannen som filmen "a beautiful mind" handler om. Han har vunnet en nobelpris for denne spillteorien som boka handler om. Spillteorien ble brukt som utgangspunkt for hvordan USA forholdt seg til Sovjetunionen under den kalde krigen. Den er også brukt av blandt andre New Labour i Storbritania når de skulle reformere hele det offentlige systemet. Teorien går i korthet ut på at mennesket er en egoistisk skapning som alltid handler ut fra egeninteresse. Mannen min så en BBC dokumentar om emnet, og ble facinert (og engasjert. Og sur. Og sier han aldri skal stemme ved et valg igjen).

Jeg kan høre med han hva han finner av alternativ litteratur

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.