|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!
AP gikk ikke til valg på å innføre et varmt skolemåltid, de var for en prøveordning med frukt og grønt. Det var SV som ønsket dette. Synes ikke det du henviser til er et løftebrudd. I et regjeringssamarbeid får man selvsagt ikke gjennom alle sakene sine.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
Jeg ser dette som et løftebrudd. Greit nok at ikke alt kommer på én gang, det kan sikkert godtas at ting kommer litt etter hvert, men at det ikke kommer noen ting annet enn en avgift på skolemelken som vi foreldre betaler for selv DET er et hån rett og slett.
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
Ap, SV og Sp gikk til valg som en pakkedeal, og da går det ikke an å skylde på at "det var de andre som ville det". Da fikk de søtten meg ha koordinert valgløftene sine litt bedre på forhånd, hvis ikke kan de jo alle peke på en av regjeringspartnerene og si at "det var det bare de som lovte", og så trenger de ikke holde ett eneste valgløfte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
Dette forsto jeg ikke helt. Gikk til valg som en pakkedeal? Dersom AP hadde fått 55% av stemmene, så ville de sannsynligvis ikke samarbeidet med de andre partiene? På tross av at de hadde en avtale om regjeringsarbeid på forhånd?
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!Får starte med at jeg ikke har lest så veldig godt hva det nye stadsbudsjettet går ut på da, men litt har jeg fått med meg.
![]() |
#6 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja men billig kraft til industrien i norge er mere viktig en mat på skolen og billigere barnehager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
Jeg var visst litt utydelig, skal prøve å forklare litt bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
Utopi var definitivt ikke ordet jeg ville ha valgt, men utenkelig er jeg helt med på.
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
Jeg skjønner at det var utenkelig at Ap kom til å regjere alene. Poenget mitt er at det etter mitt skjønn blir helt feil at ulike partier skal ha et tilnærmelsesvis felles partiprogram, fordi det er sannsynlig at de kommer til å regjere sammen. Hvordan skal man da vite hvilket parti man skal gi sin støtte? Jeg vil vite om hvert enkelt parti sitt "ønskesamfunn".
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 08-10-06 kl 12:29. Årsak: Trykkleif. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
Det håper jeg for guds skyld de ikke gjør. Selvsagt skal hvert parti få stå for sine prinsipper og sine kampsaker, men det er måten en går ut og sier det på. Litt realtistisk må en kunne være i en valgkamp, at en forstår at f.eks. SV ikke kommer til å vinne valget alene. Eller Venstre for del, selv om jeg aldri så mye skulle ønske det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!Tror det vil bli "morsommere" å se hvordan folkene i FrP men Siv Jensen i spissen vil takle å sitte i regjering om framgangen de har fortsetter............
![]() |
|
|