Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-13, 18:23   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?

Jeg håper å kunne bo her så lenge som mulig. Vi har et hovedhus på ca 250kvm, og et utleiehus, dvs en leilighet i et tilhørende hus på ca 65kvm. Det gjør at vi har flere muligheter uten å flytte.
Ellers havner vi vel i en leilighet, men ikke før vi må. Deilig med god plass og hage.

En mulighet vi har er å dele opp her så vi kan selge det store og beholde det lille huset feks.
Eller leie ut det store og bo i det minste, som har to soverom og dermed overnattingsplass.
Eller at et av barna tar over og vi bor i det lille, og barnet i det store. Men det er jo laaaangt fra sikkert at noen av de vil ønske det.

Hovedpoenget er vel at jeg digger stedet her uavhengig av andre faktorer enn at jeg stortrives og vi elsker friheten vi har her og den gode plassen.
Nå vet man jo aldri hva fremtiden bringer, så det er jo klokt å ha noen tanker rundt det.

Gammel 28-07-13, 18:30   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Deilig med god plass og hage.

Det er blant annet dette jeg funderer på. ER det deilig for meg? Eller vil jeg bare bli stresset av vedlikehold og rengjøring? Nok plass og litt hage må jeg ha. Men svært hus? Tja, jeg ser ikke for meg at det ville vært deilig for meg, men jeg har sant å si aldri prøvd, bortsett fra barndomshjemmet mitt, og der er det mye å gjøre. :svett:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 18:54   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er blant annet dette jeg funderer på. ER det deilig for meg? Eller vil jeg bare bli stresset av vedlikehold og rengjøring? Nok plass og litt hage må jeg ha. Men svært hus? Tja, jeg ser ikke for meg at det ville vært deilig for meg, men jeg har sant å si aldri prøvd, bortsett fra barndomshjemmet mitt, og der er det mye å gjøre. :svett:

Ja, dumt å sitte med stor hage om det bare er pes.
V har tatt over gammel hage, og kommer til å bruke de neste årene på å gjøre den så lettstelt som mulig. Jeg skal ikke ligge på kne i bedene når jeg blir oppi åra.
Plattinger, busker og trær blir mer greia her etterhvert.
Blir det pes og vi ikke klarer det flytter vi.

Gammel 28-07-13, 19:03   #4
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi er i ferd med å selge vår enebolig og skal flytte til en ny leilighet som skal stå ferdig neste år.
Eldstejenta blir nok å flytte ut om ikke lenge og yngstejenta blir boende hjemme flere år til. Leiligheten er såpass stor at det er plass til begge to og også når de en dag kommer hjem med sine.
Leilighetene som skal bygges blir tilknyttet et "allhus" som kan benyttes til selskaper, trimrom, og overnatting.
Det er tett ved sjøen og flotte turmuligheter.
Det jeg er spent på er om jeg kommer til å trives, savne hagen. Blir sorgen for stor så flytter vi i enten rekkehus eller enebolig igjen På den andre siden skal det bli deilig å slippe unna vedlikehold mm.

Sist redigert av Michelle : 28-07-13 kl 19:24.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 07:08   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Når barna flytter ut, planlegger jeg å bo i en koffert.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 07:14   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og de få dagene jeg ikke bor i kofferten, skal jeg tilbringe i en særdeles sentral og lettstelt leilighet nær sjøkanten et sted, gjerne i Oslo, der alle måltider blir tilberedt på kjøkkenet mitt av en ung og lovende kokk iført dette:

Mannen min skal selvsagt passe på at alt går riktig for seg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.