|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Når ungene har flyttet ut kommer vi til å kvitte oss med huset og kjøpe en leilighet med to soverom. Det er ingen vits i å sitte med digert hus og diger hage som krever vedlikehold. Tenk så deilig å bo i leilighet å slippe å tenke på at huset trenger maling, nye takrenner eller nye vinduer. Eller at plenen trenger en klipp, hekken like så og at de trærne skulle vært trimmet. Jeg kjenner jeg gleder meg allerede.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?
Ja, det høres herlig ut. Men er det "slemt" mot barna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Dere som ønsker dere leilighet: Hvilke krav har dere? Til innhold, uteplass og beliggenhet. Jeg ser at det er mange leiligheter i mitt område, men ingen med den beliggenheten jeg kan tenke meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
Jeg ønsker meg en leilighet med litt ok veranda/terasse, gjerne 2-3 etasje. Men ikke blokk. Men samtidig sånn at ikke «alle kjenner alle». Kort avstand til evt jobb, og kort avstand til sentrum. Sånn at bil ikke er et must.
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
Hvorfor i lall verden skal det være slemt mot barna? De har jo sine egne boliger og om de mener at man skal ha en så stor bolig at mor/far og alle barn/svigerbarn/barnebarn skal kunne overnatte der samtidig, så kan de jo få seg et stort hus selv og innvitere hele storfamilien på overnatting? Sist redigert av 007 : 28-07-13 kl 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Haha, ja, jeg er jo enig. Men jeg har altså hørt fra andre at de synes det er litt slemt, på en måte, å selge barndomshjemmet. Men seriøst, jeg kan da ikke ta sånne hensyn? Selv om jeg vil synes det er trist den dagen mine foreldre flytter, så må de jo nesten få lov til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?En treroms med direkte utgang til liten hage i Oslo vest. Muligens ferieleilighet, men ser ingen grunn til å eie den, det må være fint å være fri og uten ansvar.
![]() |
#8 |
Trallallaa
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lurer også på hvorfor det skulle være slemt mot barna? Tenker du på at vi evt. selger barndomshjemmet deres? I såfall vil de få tilbud om å kjøpe det når vi selger, utover det har jeg ingen skrupler med å selge noe som helst av det jeg eier.
![]() |
#9 |
både her og der
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Jeg kunne tenkt meg leilighet i Oslo, mens mannen som elsker å stelle i hagen vil foretrekke å bli boende her (landbrukskommune noen mil utenfor Oslo)
![]() |
#10 |
Tja...
Samme her.
![]() |
|
|