Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Men, når man f.eks stemmer på MDG, tar man da for gitt at noen andre tar ansvar for å få partier inn på stortinget, som også har en plan for resten av Norge AS. Og nå som SV sier nei til all videre utvinning av olje, sjekker dere samtidig ut hvordan de da har tenkt å skaffe inntekter til et land som allerede er helt avhengig av disse oljekronene også fremover. Eller er enkeltsaker så viktige at dere ser bort fra det store bildet?
Det store bildet sett med mine øyne er at økonomi er totalt uviktig den dagen vi ikke har rent vann å drikke, mat å spise eller trygge og beboelige landområder.
MDG er et bittelite parti med få og veldig engasjerte mennesker. Jeg føler meg 100% trygg på at de ikke vokse seg store nok til å styre landet alene over natta og uten at velgerne deres legger merke til det. Jeg håper de vil vokse jevnt og trutt ettersom fler og fler forhåpentligvis innser at vi må gjøre noe med miljøproblemene. Og jeg forutsetter at de vil få en gjennomarbeidet politikk på andre områder når de blir flere mennesker i partiet, og innen den dagen de har vokst seg store at de blir en del av en regjering.
|