|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#23 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovn
Japp. Men turbo spiser like mye som meg *ler* Han elsker lasagne.
![]() |
#24 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnMarianne: Jeg har laget en langpanne med lasagne til en voksen mann som spiser mye, tre tenåringsgutter som trener og spiser mye, meg som spiser moderat mye, og en liten gutt som spiser litt. Altså fem voksne og ett barn. Det pleier å bli litt igjen av en langpanne med lasagne, men da lager jeg den skikkelig full til randen, med fyll laget av 800-1000 g karbonadedeig, ca. en pakke lasagneplater og generelt så mye som det går an å fylle langpannen med. Hvis dere spiser to sånne, vel, da spiser dere mye! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Står på egne ben
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnMå bare abbonnere på tråden, sånn at jeg husker å skrive ut oppskriften til ElinM i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Ustabil
|
Jeg syns nå det hørtes lite ut, da. Vi pleier å lage av 800 gram karbonadedeig (eller egentlig oftest av svinekjøttdeig, da er det 400 gram i hver pakke, og bruker da to pakker), og det holder til 3 voksne og 2 barn. (Det vil si at hvis det bare er oss fire så blir det litt til overs). |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnMin langpanne er mer enn 4 cm høy. Jeg har kjøpt en av den gammeldagse dype typen, i tillegg til den lave som fulgte med komfyren. Vel, mitt inntrykk er ihvertfall at mannen min og guttene mine spiser ganske mye, og en sånn langpanne holder i massevis til oss. Vi har salat ved siden av. Sist redigert av Filifjonka : 04-05-07 kl 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnTil lasagne og andre lignende retter anbefaler jeg å lage foccachia-brød som tilbehør for å drøye maten. Det er kjempegodt, både barn og voksne liker det, og det er enkelt å lage på forhånd, og bare varme 5 minutt i ovnen før servering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
På vei
Jeg ble plustelig veldig sulten, og kjenner nesten lukta av pastitsio! |
![]() |
![]() |
![]() |