|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?Men altså. Det er jo ikke slik at man har problemer med å få noen til å arrangere OL. Fattige land kommer ikke til å slutte å arrangere OL selv om Norge søker i ny og ne. Jeg syns det blit veldig rart å tenke sånn. Da får man heller sørge for at det stilles større krav til vertskapsland med tanke på utvikling i et langtidsperspektiv, og at deltakerlandene bidrar mer. Større spleisefest, rett og slett.
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?
Haha, den var ny!
|
|
|
#23 |
|
Librocubicularist
|
Fattige land kjem ikkje til å slutte å søke, nei, men det er vel ikkje urimeleg at alle tar sin del av rekninga?
|
|
|
|
#24 |
|
Librocubicularist
|
Alle eg har sagt det til, har sagt det same, men eg synest det er ganske åpenbart, eg.
|
|
|
|
#25 |
|
Bedreviter
|
Sv: Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?Vi kan jo ikke påta oss å arrangere OL for at land som Brazil skal få slippe! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Librocubicularist
|
Ja, det er det beste forslaget eg har høyrd på lenge. Men eg synest ærleg talt det er tragisk kor mykje ressurser som blir brukt på dette, av land som ikkje har dei ressursene. Og det er det som er heile poenget bak ressonementet mitt. Det blir som å kjøpe diamantsmykker når ein ikkje har råd til brødskive.
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Løsningen er alliekvel ikke at man ber alle rikingene kjøpe opp alle diamantsmykkene, så de fattige kan "slippe".
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?Det er vel å ta mer ansvar å si at man ikke kan arrangere OL med de kravene som er nå fordi det rett og slett er for dyrt i global sammenheng.
|
|
|
#29 |
|
Librocubicularist
|
Ja, ok, eg ser poenget. Eg synest bare det dei driv med i Rio er så groteskt. Men det er kanskje ein annan diskusjon. La oss snakke om Oslo, heller...
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Helt enig i at det de driver med der er groteskt. Akkurat som det har vært i andre utviklingsland. Jeg tror bare at det er de rike landenes ansvar å ta til orde for å snu utviklingen, ikke fortsette å drive pengegalskapen videre.
|
|
|
#31 |
|
Librocubicularist
|
Men då må vi gjere det, altså! Ikkje bar delta og kose oss og vinne mange gullmedaljar og ha det fint og flott.
|
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Vi kan begynne med å sparke han der generalsekretæren og Heiberg så kommer vi et stykke på vei.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er da for pokker under 30 og jeg husker OL på Lillehammer veldig godt. Kan noen gi denne mannen litt mattekunnskaper? Det er ikke engang 20 år siden, da kan vi ikke snakke om "snart 30 år" bare fordi vi vil det skal være lenger siden.
|
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Sv: Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?Hvem trenger vel fiender eller meningsmotstandere når man har slike som dette på laget? http://gkforum.org/2013/09/03/ol-i-oslo-ja-takk/
|
|
|
#38 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?Det er tull? Det må jo være tull?
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?Jeg er motstander av Oslo-OL og synes OL generelt har for store dimensjoner. |
|
|
|
![]() |
|
|