Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Opplys meg: ridning

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-13, 21:32   #101
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Det er dyrt, og det er også det eneste argumentet jeg har funnet mot å la Storesøster drive med hest. Nå rir hun 2 ganger i uka, og henger i stallen i helger og etter skoletid. Hun hjelper til med runderidning (tjener noen kroner eller får ridetid) ridebursdager, og vi vet hvor hun er og hva hun driver med.

Utstyret kan være dyrt eller billig, og leire og stevner er jo frivillig. Vi har valgt å prioritere at Storesøster kan få drive med hest, og tenker at det er naturlig for foreldre å bruke penger på barnas aktiviteter. Vi har råd, og jeg ser ikke helt hva vi ellers skulle brukt penger på, som var viktigere enn dette.

Sist redigert av Billa : 27-08-13 kl 21:42.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 22:15   #102
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det følger med en del positive ting da og man behøver ikke bli proff konkurnsserytter.
Jeg har tre egne hester og bruker 20-30000 i året på hest.

Glemte visst linken

http://www.nrk.no/ho/hestejenter-bli...ere-1.10871486

Eller de kan drive med idrett. "Idrettsjenter gjør lederkarrierer"

(Jeg tror det er håp for karrierene for oss som synes hester er schvære og lagidrett fandens eget verk også, og som heller snekret fuglekasser og hjemmefarget ull og sånt i 4H også. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 22:17   #103
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

(Jeg tror det er håp for karrierene for oss som synes hester er schvære og lagidrett fandens eget verk også, og som heller snekret fuglekasser og hjemmefarget ull og sånt i 4H også. )

:gnir krystallkula: Dere blir kreative, løsningsorienterte og krampepositive.

Gammel 27-08-13, 22:18   #104
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

:gnir krystallkula: Dere blir kreative, løsningsorienterte og krampepositive.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 22:20   #105
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan til og med gå bra med sånne som stort sett satt hjemme og leste (og spiste sjokolade). Just sayin’.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 22:20   #106
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk planer om å farge min egen ull, har bare ikke kommet så langt, og nå vet jeg hvor jeg skal henvende meg for hjelp, altså. Utfordringen blir sikkert å bruke det jeg lager.

Gammel 27-08-13, 22:23   #107
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hesteull, him?

Gammel 27-08-13, 22:32   #108
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Hesteull, him?

Den dyreste ullen du får tak er moskusull (eventuelt yak ull), tror det har noe med at det er best å følge etter moskusen og plukke ull fra kjerr og busker fremfor å greie den (så det var anbefalt en avstand på 200 meter i reklamen for moskussafari) Ekte menn kan bruke gensre laget at moskusull. Kanskje jeg går for hest i stedet?

Gammel 28-08-13, 01:38   #109
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har i alle fall hørt at "hestejenter driver ikke med tull" (overdreven fyll og sånt, tror jeg de mener), men aner ikke om det har noe hold i virkeligheten.
.

Det har ikke hold i virkeligheten. :gammel hestejente: Men vi hang ikke på gatehjørnene i det minste. Det var kontrollert fyll på låven.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 09:27   #110
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat her jeg sitter nå, med elefantdoser smertestillende innabords, krykker, og gips på grunn av tommelbrudd, er jeg noe fristet til å AVbefale riding på det sterkeste. Men jeg elsker det, snupsen elsker det, så jeg er nok tilbake i stallen så fort jeg er på beina.
Ridning kan være dyrt eller relativt rimelig, alt etter hva man legger i det. Som andre idretter. Det er også stor forskjell på hvor man bor, spesielt ifh til å ha hest selv. Å ha egen hest på senteret der vi rir koster fort 10000kr i mnd, mens venner på " landet" kommer unna med noen skarve tusenlapper. :-)

Gammel 28-08-13, 10:50   #111
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å være diplomaten her, hest er selvsagt en fin sport, som jeg nevnte tidligere, med mange fordeler. Noe som også er dokumentert. Men det aller viktigste for alle er jo selvsagt å finne en aktivitet man trives med, og et sted der man hører "hjemme". Mannen min har spilt ishockey i alle år, og det er hans greie. Ishallen er en plass han virkelig får påfyll av å være. Det hadde aldri vært noe for meg. Hadde man gått inn i alle forskjellige aktiviteter, som var bedrevet over tid, og gjort undersøkelser, så tror jeg man hadde gjort omtrent utelukkende positive funn, i den ene eller andre retningen. Det er spennende dette å se hva hobby og fritidsaktiviteter kan gjøre for liten og stor.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 18:16   #112
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men det aller viktigste for alle er jo selvsagt å finne en aktivitet man trives med, og et sted der man hører "hjemme".

Bra skrevet

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 08:21   #113
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korpsbarn blir skarpe som gamle! http://www.nrk.no/livsstil/korpsunge...amle-1.7805794

Det var mitt bidrag, jeg syntes det blir generaliserende å si at den gruppe mennesker blir slik og den andre sånn. Jeg er enig med emm, har man det bra og trives så er det det viktigste.

Gammel 05-09-13, 22:20   #114
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom over dette bildet på facebook og kom til å tenke på denne tråden

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:28   #115
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.