|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Jeg hadde gitt 100,-. Jeg synes ikke det er kjipt i det hele tatt. Synes ungdom i dag ( til dels en del foreldre også) er så storforlangende at det er ikke grenser. Jeg fikk 50,- av naboer når jeg konfirmerte meg i 1997. Jeg så ikke så mye på beløpet men det at det er en tanke bak.
![]() |
#22 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?
Jeg syns det hadde vært helt fint, og jeg tror guttene mine har fått 100-lapp fra naboer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Leser
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Er ikke litt av greie til konfirmanter at man må gi noe med sedler? Altså 50,-, 100,-, 150,-, 200,- etc Er det ikke enda slik at man legger pengene inne i kortene? :konfirmerte meg ikke, ergo uvitende:
![]() |
#26 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Hadde nok gitt 150-200 kr, men er helt enig i at 100 kr er mer enn nok, særlig om dere har så lite kontakt at du ikke en gang visste det var konfirmasjon. Synes det har tatt litt av dette med konfirmasjon og gaver og ergrer meg og litt over at det nærmest er "bestilling" på pengegaver. Ofte er det jo veldig greit, men når det er noen nære som jeg kjenner godt så synes jeg det er koselig å kjøpe en gave.
![]() |
#27 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ut fra hva VI har gitt til naboer og slektinger de siste årene, så ville ikke JEG gitt 100,- nei.
![]() |
#28 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#29 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Vi gav nabojenta ett smykke til rundt 300 kr. Men så er hun vår barnevakt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Kan legge til at når det gjelder gaver så gir vi alltid mer til konfirmasjoner, bryllup o.l. - vi ligger alltdi lavt i pengesum når det gjelder bursdag og jul, for der synes jeg presset/kravet er verre.
![]() |
#31 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
![]() |
Da er jeg og kjip...på penger, men ikke på oppmerksomhet, kjøpte gaveskjekk med kort i banken til komfirmanten. Det matriell tar over dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Vi har gitt 100,- til nabobarna rundt her... Bare de nærmeste får, kan liksom ikke gi til alle på kryss og tvers. Men de som er riktige naboer har fått. Datteren til ett vennepar 8ikke veldig nært) konfirmeres i morgen, hun får 300,-+ at jeg har scrappet innbydelser og forsider til sangheftene helt gratis
![]() |
#33 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Sist jeg var i venninneklubb måtte jeg forhøre meg om hva de andre gav til aboer, og samtlige gav 100 kroner. Da er jeg tydligvis i godt og fornuftig selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Vi hadde ikke gitt noe til noen av våre naboer om de konfirmerte seg (om vi ikke ble invitert selvsagt). Jeg tror ikke det er vanlig her heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Når jeg var konfirmant fikk jeg gave fra de nærmeste naboene. Husker ikke beløpene, det er dessverre så fryktelig lenge siden
![]() |
#36 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Jeg er ikke noe for å gi penger så det med gavekort på kino var kjempelurt. Det skal jeg huske på.
![]() |
#37 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Her hvor jeg bor nå er det ingen tradisjon for å gi noe ved hverken fødsler, bryllup eller konfirmasjoner. Det har vært mange utskiftninger i nabolaget og det er vel kanskje noe av årsaken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Princess Skids and Scars
|
Har du 30 barn i nabolaget som konfirmerer seg på et år? Da skjønner jeg at du ikke vil gi mye, jeg hadde nok ikke gitt i det hele tatt da tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Absolut ateist
|
Ja, da er du kjip.
![]() |
|
|