Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er dette forumet for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 23:42   #61
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er dette forumet for?

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Jeg er svært interessert i det norske språket og har lang akademisk utdannelse, men det kunne likevel ikke falle meg inn å hakke på folk. Så det spørs om det er akkurat der problemet ligger.

Hakke på noen? Er det flere steder enn i helseattesttråden du mener dette er et problem? Hva mener du forresten med å hakke på noen? Hakker man når man påpeker skrivefeil?

Gammel 06-10-06, 23:44   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er svært interessert i det norske språket og har lang akademisk utdannelse, men det kunne likevel ikke falle meg inn å hakke på folk. Så det spørs om det er akkurat der problemet ligger.

Du mener andre steder enn i flisespikkeforumet? I så fall; vennligst quote hvor det hakkes slik at vi andre kan se hva du syns er galt.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:52   #63
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har svart belte i skrivefeil og slurvefeil, men kan ikke si jeg føler meg hakket på her inne. Det at mange er opptatt av norsk skriftspråk får meg tilå ta en ekstra titt på innlegget førjeg sender et inn ja, men det ser jeg på som en fordel. Jeg sier og skriver sitti alikevel jeg.

Når det gjelder prikkesystemet så har jeg jo nettopp skjønt hele greia, og kan ikke helt skjønne at en rød prikk er så ille. Venter jo nesten spent på min første jeg jo (så framt jeg ikke har fått noen inne på NM som jeg ikke har fått med meg, har jeg ikke fått noen før)

Heller et forum hvor noen noen ganger kan gå over streken og være tøffe nok til å beklage det, en et hvor man ikke kan si meningen sin uten at man opplever at innlegg blir slettet.

Men tror kanskje noen føler at det er personangrep om noen setter spørsmålstegn med en mening man har kommet med.
Om noen kommer med et utsagn jeg syns er helt tapt bak mål, så vil jeg si det.
Men det er jo ikke det samme som at jeg synes personen er helt tapt bak mål, for i neste diskusjon kan jeg jo være enig med personen.

Gammel 06-10-06, 23:53   #64
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trodde et forum var for de som ville være der, og følte seg bekvem der? Jeg har prøvd flere ulike forum og der jeg ikke føler meg bekvem eller synes det diskuteres ting jeg interesserer meg for, så har jeg jo heller ikke noe der å gjøre.

Jeg synes det er sunt med heftige diskusjoner. Jeg er en person som mener mye om mye, og jeg står for det jeg mener. Men jeg har heller ingen problemer med å se at jeg tok feil og jeg kan endre mening etter andre har kommet med gode og bedre argumenter og innspill i diskusjonen enn det jeg selv hadde.

Er det ikke sånn det er i det virkelige liv da? At det er lov å trø feil, si ting feil, uttrykke seg litt dårlig? Jeg gjør hvertfall det, og har ingen problemer med at folk i det virkelige liv plukker på ting jeg sier, ei heller tar jeg det veldig ille opp her inne.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:54   #65
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hakker man når man påpeker skrivefeil?

Ja, selvfølgelig.

Gammel 06-10-06, 23:56   #66
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg har svart belte i skrivefeil og slurvefeil, men kan ikke si jeg føler meg hakket på her inne. Det at mange er opptatt av norsk skriftspråk får meg tilå ta en ekstra titt på innlegget førjeg sender et inn ja, men det ser jeg på som en fordel. Jeg sier og skriver sitti alikevel jeg.

Når det gjelder prikkesystemet så har jeg jo nettopp skjønt hele greia, og kan ikke helt skjønne at en rød prikk er så ille. Venter jo nesten spent på min første jeg jo (så framt jeg ikke har fått noen inne på NM som jeg ikke har fått med meg, har jeg ikke fått noen før)

Heller et forum hvor noen noen ganger kan gå over streken og være tøffe nok til å beklage det, en et hvor man ikke kan si meningen sin uten at man opplever at innlegg blir slettet.

Men tror kanskje noen føler at det er personangrep om noen setter spørsmålstegn med en mening man har kommet med.
Om noen kommer med et utsagn jeg syns er helt tapt bak mål, så vil jeg si det.
Men det er jo ikke det samme som at jeg synes personen er helt tapt bak mål, for i neste diskusjon kan jeg jo være enig med personen.

Det har du helt rett i. Det er vel måten det argumenteres på som kan føles som personangrep, kanskje. Når man bruker ord som: Det du mener er helt tåpelig osv.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:56   #67
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå stenger jeg snart forumet slik at jeg kan få gå å sove.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:57   #68
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, selvfølgelig.

Eh. Hvordan det? Er det ondsinnet altså, å rette på noen? Burde jeg rødprikke Tinetoff nedenom og hjem fordi hun påpekteen feil? Nå er det like før jeg sier noe dumt til deg, så nå syns jeg du bør gå og legge deg!

Gammel 06-10-06, 23:58   #69
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Nå stenger jeg snart forumet slik at jeg kan få gå å sove.

Hi hi hi........ vurderte å be dere holde opp jeg og. Jeg er trøtt

Gammel 06-10-06, 23:59   #70
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eh. Hvordan det? Er det ondsinnet altså, å rette på noen? Burde jeg rødprikke Tinetoff nedenom og hjem fordi hun påpekteen feil? Nå er det like før jeg sier noe dumt til deg, så nå syns jeg du bør gå og legge deg!

Jeg skjønner Oskarmamma. Når man er i en diskusjon så er det ikke mye morsomt at noen skal begynne å spikke på skrivefeil......

Når dere snakker med folk så står dere vel ikke å retter på språkfeil? Dere er vel mer opptatt av innholdet i det folk sier??

Gammel 07-10-06, 00:01   #71
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, selvfølgelig.

Med din akademiske utdannelse så håper jeg ikke du blir mine barn sin lærer. Jeg ønsker at de, som meg, skal få tilbakemeldinger om de skriver feil.. Tenk å ta seg selv så høytidlig at skrivefeil ikke kan poengteres...

Gammel 07-10-06, 00:01   #72
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Standard

Jeg håper virkelig ikke det var ment som ironi, for da har jeg nettopp driti på draget...

Sist redigert av Ingrid-lille : 07-10-06 kl 00:01. Årsak: en setning starter med stor bokstav.. :)
Gammel 07-10-06, 00:01   #73
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, selvfølgelig.

Jeg har på følelsen av at dette kanskje ikke helt er forumet for deg?

Gammel 07-10-06, 00:01   #74
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg skjønner Oskarmamma. Når man er i en diskusjon så er det ikke mye morsomt at noen skal begynne å spikke på skrivefeil......

Når dere snakker med folk så står dere vel ikke å retter på språkfeil? Dere er vel mer opptatt av innholdet i det folk sier??

Jeg retter i flisespikkeren. Hva andre gjør for de svare for selv.

Gammel 07-10-06, 00:02   #75
Ferskna
Fullverdig medlem

Ferskna sin avatar

Hvor: på landet, nær byen..
Ferskna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg trives her inne selvom jeg hverken er moden eller særs akademisk.. jeg skriver mye rart og mye feil men ble nå invitert lell..

Jeg svarer ikke så mye på tråder som jeg skulle ønske men jeg leser en del og lusker i kulissene..

Gammel 07-10-06, 00:04   #76
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har på følelsen av at dette kanskje ikke helt er forumet for deg?

Er jeg ikke høyt nok utdannet mener du?

Gammel 07-10-06, 00:07   #77
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Er jeg ikke høyt nok utdannet mener du?

Eh, jeg har da ikke sagt noe om det? Det virker for meg som at du ikke er fornøyd med sjargongen her inne, derav min kommentar.

Kommentaren din viser forøvrig at du er litt på offensiven og kanskje tar ting opp verre enn det er ment.

Gammel 07-10-06, 00:08   #78
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Med din akademiske utdannelse så håper jeg ikke du blir mine barn sin lærer. Jeg ønsker at de, som meg, skal få tilbakemeldinger om de skriver feil.. Tenk å ta seg selv så høytidlig at skrivefeil ikke kan poengteres...

Det er nå stor forskjell på å være lærer og skulle lære elevene å skrive riktig, enn å mene noe på et forum.

Gammel 07-10-06, 00:10   #79
Sansa

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Hva i all verden mener du? Er noen her inne min lærer? Er jeg lærer for noen her inne? Den forsto jeg rett og slett ikke.

Gammel 07-10-06, 00:12   #80
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Standard

Hva i all verden mener du? Er noen her inne min lærer? Er jeg lærer for noen her inne? Den forsto jeg rett og slett ikke.

Beklager. Misforstod. Jeg trodde du var lærer.

Svar

Emneord
klassiker, paul anka

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.