Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Når begynne med antirynkekrem?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-13, 16:30   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynne med antirynkekrem?

Må jeg bruke det? Jeg er snart 42 år, og føler strengt talt ikke noe behov.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 16:30   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Må jeg bruke det? Jeg er snart 42 år, og føler strengt talt ikke noe behov.

Nei, så klart du ikke må!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 16:31   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vel... kan vel si at du må være genuint opptatt av hudpleie og villig til å ofre feks sola, dersom du skal gå videre med noe slikt. (a-vitaminsyre).
Solfaktor og fuktighetsgivende er den beste antirynkebehandling, og det det kan du starte med når du vil.

Er det noe sånt du bruker? http://oslohudlegesenter.no/hudpleie...taminsyre.html

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 16:34   #24
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, så klart du ikke må!

Gammel 03-09-13, 17:48   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke begynt og er førti. Jeg er full av linjer på kryss og tvers. Men jeg renser og tilfører fuktighet. det får holde.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:56   #26
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat begynt og er 39. Jeg har superduper hud, såvidt litt linjer i pannen og smilerynker og tror jeg kan takke minimal soling og at jeg alltid har brukt fuktighetskrem og faktor for det.

I vår var det at det butta. Jeg syntes plutselig at vanlig dagkrem ikke holdt. Det ble ikke fuktig nok, rett og slett. Det linjet seg litt her og der. Jeg pleide å rense om morgenen, smøre meg og i all min slubberthet legg meg med sminke på. Nå renser jeg morgen og kveld, og bruker serum og hhv dagkrem og nattkrem.

Jeg synes det kjennes bedre ut nå.

Man MÅ ingenting, man må bestemme selv.

Gammel 03-09-13, 19:04   #27
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg begynte da jeg var 26, etter tips fra min søster om at man bør begynne når man er 25 (hun er ikke hudpleier eller noe innenfor den sjangeren, men oppdatert på slikt). Da hadde jeg plutselig fått større porer, og ønsket å forebygge rynker.

Mitt regime er som følger
Morgen: Rens, dagserum, øyekrem, dagkrem (med antirynkebehandling)
Kveld: Rens, nattserum, øyekrem, dagkrem (med antirynkebehandling)

Da er faktoren i selve dagserumet (har dagkrem med faktor også, men den brukes primært på halsen og så bruker jeg den uten faktor i ansiktet siden jeg som sagt smører med dagserumet i tykkere lag der). Og så peeler jeg med påfølgende boostkur med jevne mellomrom. Det koster absolutt, og ikke noe jeg vanligvis er villig til å bruke så mye penger på, men til gjengjeld ønsker jeg å forebygge i den grad man kan det (om man kan det).

Jeg er 30 og har allerede fått noen linjer rundt øynene så spørs hvor god effekt det har hatt

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 19:11   #28
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan har dere tid til alt dette?

Mitt regime: Morgendusj med vann i ansiktet (kanskje jeg bruker en skumrens (kjøpt på Rema) en gang i uka eller så). Klæsj på fuktighetskrem (whatever de har i dagligvaren) og løpe ut døra.
Gjentas neste morgen.

Bill.mrk. nesten femti og nesten rynkefri.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 19:34   #29
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hørt at mesteparten (75 %?) av årsaken til rynker ligger i genene, så jeg velger å stole på at mine foreldres barnerumpeansiktsgener (og spesielt min mors, siden det er henne jeg er desidert mest lik), gjør seg gjeldende for meg. De resterende 25 prosentene bekjemper jeg med et godt serum og en fet nattkrem. Og solkrem, om jeg husker på det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 19:48   #30
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Er det noe sånt du bruker? http://oslohudlegesenter.no/hudpleie...taminsyre.html

Ja. Noe i den duren. Samme virkestoff.

Gammel 03-09-13, 20:19   #31
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg har jo måttet skifte kremer etter hvert som jeg er blitt eldre, men jeg kjøper aldri antirynkekremer. Mamma har MASSE rynker, og er veldig tynn. Jeg satser på at jeg får litt mindre, og at det at jeg er noe fyldigere enn henne gjør at rynkene blir glattet litt ut.

Gammel 03-09-13, 20:34   #32
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg merka plutselig at å sitte fremoverbøyd og sminke seg over speilet var en særldeles lite lur aktivitet for selvfølelsen, trynet hang nedover aaaaaaaargh. Jeg bytta ut den billige kremen med en litt dyrere det sto moden hud på og håper det beste.Så man begynner vel egentlig når det er tid for det, folk er veldig forskjellig og det er vel lite man kan gjøre utenifra egentlig. Kosthold trening, lite soling og røyk og gode gener er vel absolutt det mest middelet mot sviskefjes.

Gammel 03-09-13, 20:44   #33
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg begynte i år, da jeg fylte 30. Ole Henriksen står på hylla og kikker på meg hver morgen og kveld.

Gammel 03-09-13, 20:47   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil si sånn ca aldri. Gidder ikke bruke masse penger på sånt fjas. Er snart 36 og har omtrent ikke rynker. :datapunkt:

Gjør som Vane. Bruker dagkrem med solfaktor og soler meg lite generelt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:06   #35
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg dusjer og vasker ansiktet med vann, smører med en eller annen krem morgen og kveld, alt fra Elisabeth Ardens visible difference til Spenol. Har lite rynker og er nesten 50 år. Viktig for meg er at huden ikke føles tørr. Ellers tror jeg det kommer mye an på hva slags hudtype man har.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:29   #36
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg dusjer og vasker ansiktet med vann, smører med en eller annen krem morgen og kveld, alt fra Elisabeth Ardens visible difference til Spenol. Har lite rynker og er nesten 50 år. Viktig for meg er at huden ikke føles tørr. Ellers tror jeg det kommer mye an på hva slags hudtype man har.

Spenol inneholder hormon-drit.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:35   #37
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg satser visst også på dette med gener, og da fra min mors side... mamma har ikke mye rynker, mormor hadde aldri halvparten så mange som farmor...

Jeg er 34 år, og har ikke tenkt tanken på en antirynkekrem.

Mitt meget slappe regime består av:
Vaske med en klut med rent vann om morgenen. Eller en øyesminkefjerneserviett dersom det ikke ble gjort kvelden før, og behøves.
Sminker meg muligens lett (les, maskara, øyeskygge innimellom)

På kvelden fjernes muuuuligens sminke, ellers tas det altså neste morgen.

End of story.

Jeg tenker stadig at jeg burde gjøre noe, mer pga uren hud enn rynker da, men det er dette min tid og energi strekker til, egentlig.

Gammel 03-09-13, 22:10   #38
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Og en klasse-versting, visstnok. Tenk det, gode, gamle Spenol.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 22:16   #39
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir 40 nå, og bruker ikke rynkekremer, men veldig fuktgivende og forholdsvis rimelige Eucerin-kremer fra apotek. Det er vanskelig å vurdere slikt selv, men jeg får høre at jeg har ganske 'ung' hud, og har ikke følt behov for mer avanserte kremer. Foreldrene mine har lite rynker til å nærme seg 70, og jeg har ikke akkurat vært den ivrigste soleren ( ), så jeg får håpe det beste.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 22:57   #40
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Må innrømme jeg har vært lite flink til å sjekke sånt, har ikke vært prioritert enten jeg kjøper en krem i parfymeri eller på dagligvare.

Hva gjør hormondritten?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.