|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når begynne med antirynkekrem?Hun i parfymeriet påsto at jeg er for ung og har for fin hud for antirynkekrem, men selv merker jeg at huden har endret seg og fått fine linjer. I min stille sinn tenker jeg at det er tidlig å bli gammel dame med antirynkekrem allerede, men når er den type krem beregnet fra? Når har man lov å forebygge slikt noe? Må man vente til man er full av skrukker?
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Hudpleieren til søsteren min sier 25 år, så jeg burde visst ha begynt for 3 år siden.
|
|
|
#3 |
|
Be happy!
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Hjelpes meg, da er jeg mange år på etterskudd! Ikke rart jeg har fått linjer.
|
|
|
#4 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Jeg begynte med a vitaminsyre da jeg var 30 (minus tre svangerskap), og mener bestemt jeg har fått utbytte av det mht hudkvalitet. Så her snakker jeg kun min erfaring.
|
|
|
#5 |
|
Be happy!
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Hva er det? :uvitende ang hudpleie:
|
|
|
#6 |
|
fri
|
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Kommer jo an på hva man mener med antirynkekrem. Fuktigshetskrem med solfaktor er f.eks også antirynkeforebyggende, men har ikke nødvendigvis aktive rynkeforebyggende ingredienser. Men det å tilføre fukt og hindre skader fra sola er en viktig forebyggende handling. De sier vel at man kan begynne med serumer og "rynkekremer" sånn pluss/minus 30. Det er selvsagt individuelt når man merker noe, men det er gjerne rundt da at kollagen- og elastinproduksjonen begynner å minske og "aldringsprosessen" starter. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Med antirynkekrem mener jeg den typen som aktivt forebygger og forhåpendligvis behandler rynker. Fuktighetskrem med solfaktor er det jeg bruker per i dag og som hun på parfymeriet mente holdt.
|
|
|
#8 |
|
fri
|
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Nattkrem/serum er veldig bra å bruke, for huden trenger næring når du sover, og med en god nattkrem/serum kan man rett og slett bruke natten til å bygge opp igjen huden med aktive ingredienser. Jeg har hørt at huden er spesielt mottakelig for slik ingredienser om natten. Så det vil jeg absolutt anbefaler. Det er også lurt å tenke på en forebyggende øyekrem. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Eg begynte med hardt hudregime i vår. Det var muligens litt for seint, men eg ser resultat. Bill.mrk: 37 år.
|
|
|
|
#10 |
|
Be happy!
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Ok. Da noterer jeg antirynkekrem, nattkrem og øyekrem. Noe annet man burde ha for å holde seg evig ung?
|
|
|
#11 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Regimet er sånn:
|
|
|
|
#12 |
|
fri
|
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Det er hvertfall aldri for sent å begynne, men det skader heller ikke å begynne for tidlig tenker jeg (som allerede har startet på en krem som er god på å reparerer allerede synlige rynker, selv om jeg mener jeg nok har mest linjer foreløpig). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Når begynne med antirynkekrem?*sender liste med svigerinne som skal til USA i oktober*
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Jeg har også strengt hudpleieregime, men ikke pga rynker foreløpig. Men jeg har jo rynker, så burde vel begynne med noe mot det og.
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Hehe
|
|
|
|
#16 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Jeg har også et strengt regime, har hatt det de siste 2 årene, er 31 nå. I perioder går jeg også til hudpleie og får fruktsyrebehandling. Jeg har strengt regime pga uren og veldig tørr hud. Ikke pga av rynker. Men, jeg ser jo at huden holder seg stram og pen. Jeg tror på å ta godt vare på huden sin i ung alder for å forebygge det ene og det andre.
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Når begynne med antirynkekrem?
Men de aller aller fleste 31 åringer jeg har sett, har stram ung hud da..
|
|
|
#18 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Haha, ja sant nok. Og håper det varer også.
|
|
|
|
#19 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Når begynne med antirynkekrem?Jeg har kjøpt en anti-age pakke fra Ole Henriksen, African Red Tea. Den er veldig enkel. Krem for dag, serum for kveld og øyekrem for morgen og kveld. Koster rundt 500 på nett og varer en tre mnd tid vil jeg si. Den er grei å prøve ut for de som vil ha noe men ikke aner hva og hvor mye.
|
|
|
#20 |
|
Vel... kan vel si at du må være genuint opptatt av hudpleie og villig til å ofre feks sola, dersom du skal gå videre med noe slikt. (a-vitaminsyre).
|
![]() |
|
|