Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Når begynne med antirynkekrem?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-13, 23:35   #41
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynne med antirynkekrem?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Må innrømme jeg har vært lite flink til å sjekke sånt, har ikke vært prioritert enten jeg kjøper en krem i parfymeri eller på dagligvare.

Hva gjør hormondritten?

Last ned "hormonappen" og ta deg en runde med å scanne produktene du har i skapet ditt. Jeg endte med å kaste en hel del.

Sjekk her http://fb.apt.no/forbrukerradet/hormonapp/hormonhermere

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 23:56   #42
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg er snart nærmere 50 enn 40 og liker det aldeles ikke. Synes det er vanskelig å se på meg selv men synes ikke at det er såå ille det jeg klarer å se.
Føler meg jo selvfølgelig superung og flott da.
Jeg har store deler av mitt voksne liv brukt dagkrem, nattkrem og skrubb fra Clearins. Innimellom også ansiktsvannet derifra. Fornøyd med de.
Renser med Vichy skum hver kveld.

Gammel 04-09-13, 10:22   #43
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Last ned "hormonappen" og ta deg en runde med å scanne produktene du har i skapet ditt. Jeg endte med å kaste en hel del.

Sjekk her http://fb.apt.no/forbrukerradet/hormonapp/hormonhermere

Ok skal ta en sjekk. Særlig på de produktene tenåringene våre bruker.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 11:42   #44
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tar da ikke så lang tid?

Rens om morgenen tar jeg i dusjen, jeg bruker en skumrens fra Clinique. Serumet smører jeg på før jeg smører på dagkremen, det tar ikke mer enn et par sekunder. Så sminker jeg meg og er ferdig. Om kvelden renser jeg med bomull og rensemelk, deretter serum og nattkrem. Det tar høyst et par minutter.

Gammel 04-09-13, 11:50   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satser på blek hud og ikke-røyk for evig ung. Smilerynker gjør meg heldigvis ingenting.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:37   #46
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Kan man kjøpe Ole Henriksen produkter i butikk?

Gammel 04-09-13, 14:37   #47
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, eg kjøpte mine sist hos Steen og Strøm.

Gammel 04-09-13, 15:02   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så mye man skal ha tid til. Jeg renser huden i dusjen om morgenen og bruker en kald øyegelé mot poser fra Clarins. Ellers fuktighetskrem. Om kvelden renser eller vaske jeg og tar på en antirynkeøyekrem fra Clarins.

Jeg vet ikke hvordan jeg ville sett ut uten, så jeg aner ikke om det virker. Men jeg synes ingen av de kremene jeg har brukt noengang har gjort posene under øynene mine noe mindre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 16:18   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ganske godt dokumentert at det aller meste ikke virker?

- No. 4 -
Gammel 04-09-13, 17:18   #50
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er vel ganske godt dokumentert at det aller meste ikke virker?

Veldig mange kremer (de fleste?) gjør kun huden mykere, de hverken fjerner eller forebygger rynker, men myk hud ser oftest freshere og yngre ut enn tørr hud.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 17:43   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jada, og mange virker vel astringerende, og trekker sammen hud og blodårer, slik at huden virker glattere og kaldere der og da. Men det gjør ikke noe med det manglende collagenet eller øker elastisiteten til huden igjen - det er de to tingene som gjør at vi får rynker og nedsunket ansikt.

Vit A/fruktsyre har vel vist noe effekt gjennom at det faktisk etser bort noe av det øverste hudlaget. Med forbehold om at det er noen år siden jeg leste noe faglig om dette.

- No. 4 -
Gammel 04-09-13, 18:31   #52
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gidder ikke begynne i det hele tatt.

Gammel 04-09-13, 21:49   #53
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Antioksidanter (vitamin C i visse former som huden kan nyttegjøre seg), peptider (kopperpeptid) og A-vitaminderivater kan stimulere kollagentilveksten, mener jeg. Men egentlig er det man kan gjøre å bruke solbeskyttelse samt antioksidanter, sørge for gode gener , ha OK kosthold og tilføring av fukt dersom huden er tørr.

Vidundermidler har sjelden noe for seg, men det som gjør at man føler seg vel, har sannsynligvis en positiv effekt i seg selv.

Gammel 04-09-13, 22:37   #54
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Når det gjelder huden har jeg tro på at less is more. Jeg tror ikke det har noenting for seg å bruke ørten ulike renseditt og kremdatt og mener at de aller fleste kommer veldig langt ved å vaske ansiktet, bruke fuktighetskrem, sove nok og unngå sol og røyking.

Gammel 05-09-13, 00:14   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Antioksidanter (vitamin C i visse former som huden kan nyttegjøre seg), peptider (kopperpeptid) og A-vitaminderivater kan stimulere kollagentilveksten, mener jeg. Men egentlig er det man kan gjøre å bruke solbeskyttelse samt antioksidanter, sørge for gode gener , ha OK kosthold og tilføring av fukt dersom huden er tørr.

Vidundermidler har sjelden noe for seg, men det som gjør at man føler seg vel, har sannsynligvis en positiv effekt i seg selv.

Jeg trodde ikke noe påsmørbart trengte gjennom epidermis til collagenet? Men jeg leser gjerne om det hvis du har.

- No. 4 -
Gammel 05-09-13, 00:17   #56
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke lest kildekritisk nok til å kunne bidra med linker, og har ikke sjekket referansene fra Google. Egentlig tenker jeg som deg, men jeg vil gjerne også se bevis som tyder på at det kan ha noe for seg. Samtidig har jeg lest flere steder (uavhengige) at vitamin C, aha-syrer og kopperpeptid kan stimulere kollagensyntesen, så det er vanskelig å bedømme.

Gammel 05-09-13, 14:26   #57
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Og vi er veldig fine begge to!

Gammel 05-09-13, 19:31   #58
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

ja, det er vi jo.

Gammel 05-09-13, 19:54   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Hva med meg, da?

- No. 4 -
Gammel 06-09-13, 10:24   #60
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hva med meg, da?

Vi er veldig fine alle tre!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.