Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Husfruen kaller Erna en ku …

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-13, 12:04   #61
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husfruen kaller Erna en ku …

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Og hva er bakgrunnen for påstandene dine? Jeg er også tilknyttet videregående skole, har undervisningsrett ned til 8. trinn. Hvorfor mener du at vgs-lærere har det lettere? Tenker du faglig? Aldersgruppe? Krav?

Jeg synes det er vås, rett og slett.

Lærere på vgs har i større grad mulighet til å være fagpersoner, det forventes større bredde av lærere i ungdomsskolen. Elevene begynner å falle til ro rent fysisk - man kan vanligvis forvente mindre utfordringer i forhold til klasseledelse på vgs enn i grunnskolen. Nå har jeg jobbet både med stud. spes. elever og på yrkesfag, og vet at det er store forskjeller fra fagområde til fagområde. I klasser med store adferdsutfordringer, der må jeg ta frem andre sider ved meg selv. Fordelen - og av og til ulempen - er at det ofte er mange i samme båt i de respektive klassene på yrkesfag. Yrkesfagklassene er halvparten av det elevene er vant med fra ungdomsskolen, noe som i seg selv gjør klasseledelse til en mindre utfordring selv om elevmassen til tider har mange utfordringer å by på. De samme 15-gruppene gjør det også overkommelig å faktisk drive individuell tilrettelegging.

På studiespes. er vanligvis den største andelen av skolesliterne fjernet - de går på yrkesfag. Dermed er grupper på 30 mer håndterlig enn de var på ungdomsskolen da alle elevene var samlet i samme system.

Foreldrene er ikke en pressgruppe i samme grad som i grunnskolen, jeg har inntrykk av at de fleste foreldre er ganske fornøyde med vgs. Det er mobbing på vgs også, men i langt mindre grad enn i grunnskolen - av den enkle grunnen at elevene er eldre og mer modne rett og slett.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:06   #62
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men det går på aldersgruppen, Nolo. Det i seg selv er jo grunnen til at jeg har valgt å jobbe med høyere trinn. Jeg er helt enig i at det er stor forskjell, men jeg vil ikke være med på at det ene er mye lettere enn det andre. Jeg synes vel ikke alltid 16-åringene er så voksne (og ikke alltid har de valgt vei heller, men morsomme og flotte å jobbe med er de selvsagt likevel.

Ja, det er klart det går en del på aldersgruppen, men som rine sier, så disponerer du mer tid selv i videregående. I tillegg slipper du unna en del oppdragerfunksjoner og fredsmekling og frustrerte eller redde foreldre, eller beint ut dustete foreldre som krever oppfølging. Du har til en viss grad høyere status i videregående, siden "folk flest" tror du er bedre utdannet.

Selvsagt kommer det an på hvilken aldersgruppe du trives best med, og hvilke undervisningsformer du liker og mestrer best, men jeg er enig med Darth i at når det går direkte på slitsomt yrke, så tror jeg baren- og ungdomsskolelærere scorer høyere enn oss som jobber i videregående.

Gammel 06-09-13, 12:08   #63
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg priser meg egentlig lykkelig over at det skjelden er læreren som er utfordringen ved vår skole, og jeg har et bestemt inntrykk av at mange rundt meg mener det samme. Vi har utfordringer ved å få inn faglærte, dårlige skolebygg, og så absolutt ingen penger til noe som helst. Oppe i dette står altså lærerene.

Selvsagt kan det være at lærere ofte får støyten for alt som er galt ved skolen, foreldre som har barn som har utfordringer i hverdagen, enten det være seg lærevansker, sosiale problemer osv. vil jo ofte ha en mye mer følelsesladet tilnærming til disse tingene. Det er jo barna deres! Om dere skjønner hvor jeg vil. Det er vel få her i verden vi foreldre kan engasjere oss og jobbe så hardt for som dem. Og da er det fort gjort at læreren blir hoggestabben for hele situasjonen. Jeg mener bestemt at mye av det som ikke er bra i norsk skole kan bli bedre ved å endre lærerenes arbeidsvilkår, gi dem mye mindre ansvar for alt rundt og holde fokus på fag. Gode skolebygg mener jeg også sender signaler til elevene for viktigheten av det de jobber med, også må det mer ressurser inn på de som sliter i skolen. Vi kan ikke ha en enhetsskole, og la en lærer sitte med ansvar for en kjempeklasse, hvorav endel burde hatt assistent og ekstraundervisning. På bakgrunn av dette synes jeg uttalelsen til Erna er helt på jorde!

Sist redigert av emm : 06-09-13 kl 12:16.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:13   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Og så bør det nevnes - lærere i videregående skole har en enklere jobb enn lærere i ungdomsskolen, på flere områder. Så at lærere på videregående så kjekt setter seg i hylekoret og sier at lærerne må slutte å sutre så fælt, det er litt usjarmerende.

Var det meg du siktet til? Det er da nok av lærere i vg.skole som sutrer også, så jeg tenkt absolutt ikke spesielt på grunnskolelærere da jeg skrev det om sutring, altså. Synes for øvrig det neste innlegget mitt gir mye kred til barneskolelærere.

VG-lærer sutring er dog litt annerledes: "Og her går vi og har 5-6-7 års høyere utdanning og så tjener vi ikke mer enn en halv million...:

Gjerne framført av den delen av kollegiet som tilbringer desidert mest tid på pauserommet med kaffekoppen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:15   #65
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i det du påpeker i siste innlegg, Darth, men det er forskjeller i vgs også. I år har de slått sammen YF-gruppene på VG2 i alle fellesfag hos oss. 30 umotiverte tømrere, 90 minutter i uka - det er mildt sagt en utfordring. Jeg har en dag i uka jeg griner når jeg kommer hjem, men heldigvis er jeg strålende lykkelig og elsker jobben min alle de andre. (Jeg har nemlig tatt meg råd til å jobbe 80 % i år, så jeg blir rimelig ferdig om jeg jobber 8-16 hver dag.)

Ellers veit jeg nesten ikke om jeg orker å kommentere debatten. Jeg synes det er teit å kalle folk for ku, men jeg skjønner veldig godt hvorfor.

Gammel 06-09-13, 12:15   #66
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var det meg du siktet til? Det er da nok av lærere i vg.skole som sutrer også, så jeg tenkt absolutt ikke spesielt på grunnskolelærere da jeg skrev det om sutring, altså. Synes for øvrig det neste innlegget mitt gir mye kred til barneskolelærere.

VG-lærer sutring er dog litt annerledes: "Og her går vi og har 5-6-7 års høyere utdanning og så tjener vi ikke mer enn en halv million...:

Gjerne framført av den delen av kollegiet som tilbringer desidert mest tid på pauserommet med kaffekoppen.

Nei, den var ikke spesielt til deg. Den var generelt ment, men forsåvidt utløst av ditt innlegg.

Jeg er også ganske lei av lærersutring, særlig fordi jeg syns de sutrer om alle de feile tingene - i stedet for å være litt mer strategiske og heller presse skoleledelse og politisk ledelse i kommunene til å drive en bedre skole. Jeg får helt dånedimpen av enkelte diskusjoner om arbeidstid når lærere sitter sammen, jeg skal ikke en gang begynne å refere eksempler.

Gammel 06-09-13, 12:19   #67
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg får helt dånedimpen av enkelte diskusjoner om arbeidstid når lærere sitter sammen, jeg skal ikke en gang begynne å refere eksempler.

Veldig enig, men jeg tror den generasjonen som kommer i harnisk av å ha en dag i uken bundet til arbeidsplassen sin til 16.00 snart er på vei ut. Jeg hører iallfall svært få i generasjonen 30-50 som klager over at vi har en del bundet tid. Vi er her jo som regel til (minst) fire uansett og skjønner ikke helt hva fuzzet er om, liksom.

Bunkesnuerne, gjerne menn i fra midten av femtiårene og eldre, vil derimot gjerne gå hjem kl. 14.00 som de alltid har gjort.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:42   #68
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Her intervjues lærere og det har vært praksis de siste 15 årene, tenker jeg. Nytt de siste årene er at de må ha en "prøvetime" der en erfaren lærer er til stede for å vurdere egnethet.

Godt å høre. Da håper jeg at det er innført eller skal innføres andre steder også.

Gammel 06-09-13, 12:44   #69
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten et stort kompliment til lærerne som yrkesgruppe når jeg mener at ikke hvem som helst egner seg, og bør være lærere. Det krever noe å være en god lærer, ut over utdannelse gode karakterer.

Gammel 06-09-13, 12:52   #70
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det er forresten et stort kompliment til lærerne som yrkesgruppe når jeg mener at ikke hvem som helst egner seg, og bør være lærere. Det krever noe å være en god lærer, ut over utdannelse gode karakterer.

Så definitivt.

Gammel 06-09-13, 13:09   #71
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Her intervjues lærere og det har vært praksis de siste 15 årene, tenker jeg. Nytt de siste årene er at de må ha en "prøvetime" der en erfaren lærer er til stede for å vurdere egnethet.

Jeg har også vært på intervju til alle mine lærerjobber, den første i 1999. De to siste med caseløsing i tillegg til intervju.

Diskusjon om det er mest slitsomt med det ene eller andre skoleslaget blir litt meningsløs. Belastningen er skjev på ulike felt på de ulike trinnene. Alle mine barneskolelærervenner har svært korte arbeidsdager. De jobber sjelden kveld og helg. Men selve arbeidsdagen er svært intens, og med så godt som ingen pustehull. Ungdomsskolelæreren har mer etterarbeid, ganske hektiske arbeidsdager og en psykisk utmattende arbeidsdag. Ungdom er givende å jobbe med, men også slitsomme og grensesprengende... Videregåendelæreren jobber ekstremt mye med dokumentasjon, forarbeid og etterarbeid. Men arbeidsdagen er gjerne "enklere", og med mindre tilstedeværelse med elever. Litt avhengig av fag jobber de likevel hver helg og svært mange kvelder.

Å kalle Erna ei ku er vel ikke særlig konstruktivt. Men å fortsette en språkbruk som indikerer at lærerne ikke er gode nok, er heller ikke så smart.
Jeg opplever at vgs-læreren stort sett oppleves som faglig god nok. Jeg mener vi må bort fra allmennlærertanken hvis vi vil heve den faglige statusen til lærere i barneskolen. For meg er det en selvsagt ting at en person ikke brenner like mye for alle fag, og jeg synes ikke det er rart at det resulterer i at noen lærere oppleves som for lite faglig sterke i enkeltfag.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 13:25   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Det er ikke en eneste lærer her som har nevnt lønn nå - det var det Olympia som tok opp. Det er mange som har nevnt hva man trenger for å få bedre skole. Slutt å la alle diskusjoner handle om det samme - at lærerne sutrer over dårlig lønn. Og hvis du er så lei av sutring, så kan du slutte å sutre sjølv. :dødslei, sikkert superhårsår og usaklig, og trekker seg ut av diskusjonen:

Denne provoserte meg også. Jeg er så inni hampen dødslei av å bli beskyldt forå sutre!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 13:46   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke alle skoler sosiallærer, vaktmester og helsesøster?

Jeg skal aldri, aldri flytte.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 13:59   #74
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Har ikke alle skoler sosiallærer, vaktmester og helsesøster?

Jeg skal aldri, aldri flytte.

Det er vanlig at flere skoler deler på en vaktmester og en helsesøster. Sosiallærer tror jeg de fleste skoler har uten å dele.

Gammel 06-09-13, 14:56   #75
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Inspirert at uttalelser i valgkampen og denne tråden tror jeg jommen jeg skal bake en kake i helga og sette fra meg på lærerværelset på mandag. Vi er kanksje heldige med nyoppstartet skole, men jeg kunne egentlig ikke vært så mye mer fornøyd enn jeg er med de av lærerne jeg er i kontakt med.

Jeg tenker vel at litt øking i lønn kan føre til bedre kvalifiserte søkere til lærerstudiet, men i det store og hele handler vel dette om å ha en fornuftig lærer - barn - ratio?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 15:01   #76
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal stemme på deg i år, rine!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 15:06   #77
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke sett noe sted i valgkampen at helsekøene foreslås løst ved å få bedre leger. Eller at problemer med veistandard rundt omkring bør løses med bedre ingeniører. Eller kollektivkapasiteten med bedre bussjåfører. Eller soningskøen med bedre fengselsansatte (?).

Etterutdanning er jo en fin ting, (sier jeg som har 9-årig universitetsutdanning og i gang med en 5-årig etterutdanning), men om det er verd kostadene versus å ansette flere lærere, vet jeg ikke om jeg tror på. Har noen gjort noen analyser av dette? I mange andre sammenhenger går man jo mer og mer for mindre spesialisert direkteoppfølging under veiledning av høyere utdannede faggrupper, f.eks. i kommunene (i en grad man jo også kan stille spørsmål ved), det er derfor litt overraskende at dyrere og mer spesialisert arbeidskraft foreslås av Høyre som virker som noen som liker å kutte kostnader ved hvert eneste "overflødige" hjørne.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 15:06   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men helt alvorlig, dere som synes Erna er en dust, synes dere virkelig at et begrep som ku er greit å bruke? Jeg er helt sikker på at det aldri hadde kommet opp hverken på en mann eller en mer petite kvinne. Jeg synes det er langt over streken, og jeg er ikke så lett opphissbar egentlig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 15:09   #79
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke man skal blande inn læreres lønnskamp i dette og kalle det for sutring. Enhver yrkesgruppe må få fremme argumenter for høyere lønn uten at det skal kalles sutring (til og med toppledere, hvis de har gode argumenter! ). Og hvis lærere skal få enda mer utdanning, har de jo gode argumenter for å be om høyere lønn også!

Gammel 06-09-13, 15:11   #80
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men helt alvorlig, dere som synes Erna er en dust, synes dere virkelig at et begrep som ku er greit å bruke? Jeg er helt sikker på at det aldri hadde kommet opp hverken på en mann eller en mer petite kvinne. Jeg synes det er langt over streken, og jeg er ikke så lett opphissbar egentlig.

Litt på linje med han politimannen som kalte Stoltenberg for et krapyl, kanskje? Jeg synes heller ikke noe om ordbruken "ku" i denne sammenheng. Det hadde vel holdt å anklage henne for å fornærme lærere og undergrave tilliten til skolesystemet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.