Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-13, 21:45   #61
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?

Dette året skal Herremannen bli med, han er 10 nå. Vi flyttet utenlands vår 2009 og før det var han litt liten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:13   #62
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har hatt med barnet og stått i en valgbod. Eller valgbord kanskje, ettersom vi ikke har boder her i byen. Teller det?

Hun er fryktelig opptatt av valget, og vil gjerne bestemme hva jeg skal stemme.
"Visste du at Venstre satser på skolen?"
"Du får ikke stemme Høyre, mamma, de vil ha karakterer fra femteklasse. Karakterer, mamma!"

Har alltid tatt henne med på valgdagen når jeg går og stemmer. Sånn blir det også i år.

Min eldste var også veldig opptatt av at vi ikke kunne stemme høyre for han vil ikke ha karakterer. Han ville helst at vi skulle stemme SV for da kunne han få varm lunsj i skolen... Tja, når ikke det har skjedd på 8 år, så skjer vel ikke det til neste år heller.

Gammel 06-09-13, 01:05   #63
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes bare det er ufint at man prøver prakke røde roser på småbarn. Vi får ta det etterhvert. Jeg synes ikke det er viktig nå.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 08:57   #64
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster hadde vært i valgbodene på onsdag. Så nå har hun postitlapper med Høyre på, og en snedig merkepenn (blå, selvfølgelig) formet som en sprøyte. Hun ha pusseklut til brillene med "Jeg vil ha fortsatt rødgrønn regjering" og et eller annet klistremerkeaktig fra Senterungdommen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 09:07   #65
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

6.klassingen min var med skolen i valgbodene denne uken. De hadde forberedt spørsmål gruppevis til hvert sitt parti. Gutten min synes dette er veldig interessant.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 18:19   #66
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vi var der i dag. Vesla er veldig opptatt av valget, hun snakker mye om det, spør og leser i Junior Aftenposten. I dag fikk vi snakket enda mer om de forskjellige partiene, hun fikk sett Erna, Knut Arild og Siv sammen med pressen og så fikk vi snakket litt med Kristin Halvorsen som gav oss svar på et par spørsmål. Spennende og lærerik dag for store og små.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 18:43   #67
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Junior har vært med i valglokalet. Han er for liten til å skjønne partier enda. Jeg er vokst opp med å være med foreldrene mine på stand. Senterpartiet den ene dagen og Arbeiderpartiet det andre. Vi var med og feiret første mai og vi var med på møte i landbruksorganisasjonene. Tidlig vant til forskjellige meninger kan du si. Gymklærne mine besto stort sett av t-skjorter med forskjellig budskap på så jeg synes ikke at barn med logoer eller pin er noe big deal. Vi syntes det var artig å være med og det er flust av bilder av oss som små med f.eks:
Ja til offentlege barnehagar
Nei til EU
Ja til fargerikt felleskap
Uten bønder stanser bygdenorge
osv osv

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 19:25   #68
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har omtrent vokst opp i valgkapboder, så det er ikke egentlig noe jeg ser på som noe koselig å ta med barna til, gitt. De eksponeres nok for politikk i det daglige, så de trenger strengt tatt ikke gjøre annet enn å være sammen med min familie. Da får de en tilstrekkelig dose av det de trenger å vite om partipolitikk foreløpig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 19:40   #69
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos valgstander, er det ikke generell enighet om at man lar valgkampen ligge i helgen før vaget? Jeg stusset litt da jeg så Venstre ha stand på lokalsenteret.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 19:44   #70
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hmm. De tre minste var med til valgbodene her i byen, men det var helt tilfeldig, ikke bevisst. Ser ikke helt at det skal være noe poeng i seg selv å ta med ungene dit?

De tre yngste fikk forresten hver sin SV-ballong som de trasket fornøyde gjennom byen med, selv om vi foreldre ikke befinner oss helt der i det politiske landskapet. Der er jeg ganske avslappet altså.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 19:56   #71
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde ikke jeg kom til å ha tid til å ta med ungene til valgbodene, men i dag ble det tid. Tulla på 11 år er veldig interessert, og hun kom med mange spørsmål. Lillegutt på 8 år er mer interessert i drops og ballonger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 20:38   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Apropos valgstander, er det ikke generell enighet om at man lar valgkampen ligge i helgen før vaget? Jeg stusset litt da jeg så Venstre ha stand på lokalsenteret.

Jeg har aldri hørt om noe sånt. Det var fullt liv i byen i dag, rødt og FrP hadde stand på Grønland, SV hadde et arrangement på Youngstorget og i bodene på Karl Johan var det dukketeater hos KrF, og fullt bemannede boder.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 20:47   #73
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har aldri hørt om noe sånt. Det var fullt liv i byen i dag, rødt og FrP hadde stand på Grønland, SV hadde et arrangement på Youngstorget og i bodene på Karl Johan var det dukketeater hos KrF, og fullt bemannede boder.

Hm. Jaja. Tror det var vanlig kotyme i gamle dager, jeg synes egentlig det var en sympatisk ordning.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 20:53   #74
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, de har ikke vært med, men jeg har heller ikke vært der. Jeg har ingen motforestillinger med å la dem være med, men vi pleier ikke være i sentrum på lørdager ellers,så dermed drar jeg ikke en ekstratur bare for ¨å se på valgstands.

Gammel 07-09-13, 21:15   #75
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fullt bemannede boder, ja. Det høres forresten ut som om vi har vært omtrent på samme sted i dag.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.