|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Enig. Og jeg synes ikke det har så mye med økonomi å gjøre heller. Enten man har god eller dårlig råd er det litt sløsing å kaste klær som ikke har annet galt med seg enn en liten flekk eller to. Jeg ville hatt dem som barnehageklær, der blir de jo skitne etter en halvtimes utendørslek uansett så det har ingenting å si om en av flekkene var der da de kom. Mine er så skitne og sandete når de kommer hjem at skoene må tømmes og alle klær unntatt truse skiftes straks vi kommer hjem.
|
|
|
#62 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?
Ja? Vi voksne går ikke rundt i hullete eller flekkete klær, og barna våre gjør det heller ikke. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Jeg er sikker på at de som har jobber som innebærer at de blir flekkete og skitne i løpet av dagen ikke bryr seg om klærne er spesielt pene og flekkfrie når de drar på jobb. Barn har også en hverdag som innebærer skitt og flekker, så det er ikke noe poeng i at de skal være plettfrie ved levering hver eneste dag.
|
|
|
#64 |
|
Ringskrømt
|
Det er forskjell på plettfri og sjuskete. Jeg går for mellomtingen - hele, rene og flekkfrie klær. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. Og jeg bruker kanskje ikke plagg med flekker på jobben, men hjemme kan jeg da fint gjøre det. Kommer uansett leverpostei og gulp på i løpet av dagen.
|
|
|
|
#66 |
|
Ringskrømt
|
Ja, hjemme kan vi gå med hva som helst, eller ingenting i det hele tatt, 09'ern daffer ofte rundt i bare bokser om kvelden, men i barnehagen går mine med ordentlige klær, det blir noe annet enn koseklæra man kaster på seg hjemme. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Borte
|
Godt sagt! Jeg ser på barnehagetøyet til lillesøster som en slags arbeidstøy.
|
|
|
#68 |
|
Ringskrømt
|
Javel? En formue? |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Jeg er god på å fjerne flekker, så de fleste får jeg bort. Hvis ikke Vanish eller sånn der oxi action tar det, så tar gjerne en dæsj klorin i vaskemaskinen det. Men er flekkene slik at jeg opplever dem litt tja 'sjenerende', så ryker plagget. Men jeg prøver en del før jeg tar det steget. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Borte
|
Ja, jeg aner ikke hvordan det går an at klær blir så møkkete, jeg altså, men det er flere plagg med permanente flekker i lillesøsters skap enn uten. Nå skal det sies at jeg sjusker litt med klær som brukes daglig og ikke alltid gidder å legge mye energi i flekkfjerning og sånt da.
|
|
|
#71 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?I min verden er ikke rene klær sjuskete uansett en liten flekk eller to, det gjelder voksne som barn.
|
|
|
#74 |
|
passe nerd
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Det er stor forskjell på å prinsipielt være imot å konsekvent kaste klær med flekker på til å favorisere å bruke de, der finnes mellomting. Vi er bare ikke enige om hva mellomtingen er. Jeg føler meg absolutt ikke sjuskete og mener at det er ikke barna mine heller selv om du kanskje skulle mene det.
|
|
|
#75 |
|
lettere utlada
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Jeg tror jeg er en mellomting her.
|
|
|
#76 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Jeg tenker ikke over hva andre barn går med i særlig grad. Jeg legger gjerne merke til veldig pynta barn eller sterke farger og sånn, ser jeg en unge med flekkete, skitne klær i barnehagen tenker jeg at det er sånn det skal være. Og mine blir skitne i barnehagen, minsten er alltid full av matflekker på bodyen og det er et tegn på en vellykka dag at de er skitne, men neste dag er de rene og det samme er klærne dere. Klare for en ny dag. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
lettere utlada
|
Jepp, der er nok vi også.
|
|
|
#78 |
|
passe nerd
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Mine barn får også rene klær hver dag, de er bare ikke alle sammen helt flekkfrie til tross for vask.
|
|
|
#79 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Klærne kan vel være rene fordi om det er flekker som ikke går av? Junior får små hull og flekker som ikke går bort hele tiden og de vaskes og brukes igjen altså. Hvis ikke måtte vi ha kjøpt nye klær absolutt hele tiden. Jeg gir de ikke bort etterpå eller pakker de ned til nestemann, men han bruker de til de enten blir så stygge at jeg synes det ikke går lenger eller han vokser ut av dem. Små hull på knærne og noen flekker som ikke går bort er helt ok på bhg-barn synes jeg. Han går dessuten i tillegg nesten konsekvent i ulike sokker. Han kler på seg selv og velger alltid forskjellige sokker. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
lettere utlada
|
|
![]() |
|
|