Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 12:52   #61
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?

Enig. Og jeg synes ikke det har så mye med økonomi å gjøre heller. Enten man har god eller dårlig råd er det litt sløsing å kaste klær som ikke har annet galt med seg enn en liten flekk eller to. Jeg ville hatt dem som barnehageklær, der blir de jo skitne etter en halvtimes utendørslek uansett så det har ingenting å si om en av flekkene var der da de kom. Mine er så skitne og sandete når de kommer hjem at skoene må tømmes og alle klær unntatt truse skiftes straks vi kommer hjem.

Gammel 10-09-13, 13:10   #62
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Kaste klær fordi det er en flekk på? Da skal de være rimelig store flekker eller plagget veldig slitt ellers, gitt.

Ja? Vi voksne går ikke rundt i hullete eller flekkete klær, og barna våre gjør det heller ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:14   #63
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja? Vi voksne går ikke rundt i hullete eller flekkete klær, og barna våre gjør det heller ikke.

Jeg er sikker på at de som har jobber som innebærer at de blir flekkete og skitne i løpet av dagen ikke bryr seg om klærne er spesielt pene og flekkfrie når de drar på jobb. Barn har også en hverdag som innebærer skitt og flekker, så det er ikke noe poeng i at de skal være plettfrie ved levering hver eneste dag.

Gammel 10-09-13, 13:18   #64
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er sikker på at de som har jobber som innebærer at de blir flekkete og skitne i løpet av dagen ikke bryr seg om klærne er spesielt pene og flekkfrie når de drar på jobb. Barn har også en hverdag som innebærer skitt og flekker, så det er ikke noe poeng i at de skal være plettfrie ved levering hver eneste dag.

Det er forskjell på plettfri og sjuskete. Jeg går for mellomtingen - hele, rene og flekkfrie klær.

Gammel 10-09-13, 13:18   #65
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Enig. Og jeg bruker kanskje ikke plagg med flekker på jobben, men hjemme kan jeg da fint gjøre det. Kommer uansett leverpostei og gulp på i løpet av dagen.

Gammel 10-09-13, 13:20   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Enig. Og jeg bruker kanskje ikke plagg med flekker på jobben, men hjemme kan jeg da fint gjøre det. Kommer uansett leverpostei og gulp på i løpet av dagen.

Ja, hjemme kan vi gå med hva som helst, eller ingenting i det hele tatt, 09'ern daffer ofte rundt i bare bokser om kvelden, men i barnehagen går mine med ordentlige klær, det blir noe annet enn koseklæra man kaster på seg hjemme.

Gammel 10-09-13, 13:21   #67
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt sagt! Jeg ser på barnehagetøyet til lillesøster som en slags arbeidstøy.

Skulle jeg kastet alt med permanente flekker måtte jeg brukt en formue på barneklær og i tillegg ville jeg kastet veldig mye fullt brukelig tøy. Sånt driver ikke jeg med.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:23   #68
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Godt sagt! Jeg ser på barnehagetøyet til lillesøster som en slags arbeidstøy.

Skulle jeg kastet alt med permanente flekker måtte jeg brukt en formue på barneklær og i tillegg ville jeg kastet veldig mye fullt brukelig tøy. Sånt driver ikke jeg med.

Javel? En formue? Utover gulpetranflekker på babytøy og en og annen tomatsausflekk, må jeg si at det er fint lite tøy jeg har måtte kaste, altså. Og mine unger griser og leker og herje som andre barn.

Gammel 10-09-13, 13:26   #69
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er god på å fjerne flekker, så de fleste får jeg bort. Hvis ikke Vanish eller sånn der oxi action tar det, så tar gjerne en dæsj klorin i vaskemaskinen det. Men er flekkene slik at jeg opplever dem litt tja 'sjenerende', så ryker plagget. Men jeg prøver en del før jeg tar det steget.

Ellers går minstemor i finkjoler i barnehagen, og de vet at jeg er fullstendig klar over den risken det innebærer, men hun må bare bruke dem før de er for små. Så det blir både blåbær-, makrell- og andre flekker av det, hull og skit og lort. Så ja, det er arbeidstøy, men hun styrer dette selv. Av skiftetøy derimot som er på hylla, så er det litt hummer og kanari vi ikke bruker så ofte hjemme, og da kan jeg hente ei som slett ikke er så elegant ved dagens slutt. Men det funker fint det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:26   #70
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Javel? En formue? Utover gulpetranflekker på babytøy og en og annen tomatsausflekk, må jeg si at det er fint lite tøy jeg har måtte kaste, altså. Og mine unger griser og leker og herje som andre barn.

Ja, jeg aner ikke hvordan det går an at klær blir så møkkete, jeg altså, men det er flere plagg med permanente flekker i lillesøsters skap enn uten. Nå skal det sies at jeg sjusker litt med klær som brukes daglig og ikke alltid gidder å legge mye energi i flekkfjerning og sånt da.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:28   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg vasker klær hver enste dag, sparyer på alle flekker og passer på at det ikke blir liggende lenge med flekker. Det tror jeg har mye å si, for når du sier det kan jeg ikke huske sist gang jeg faktisk måtte kaste noe. Det eneste er et par plagg som 2 av mine da har brukt og som jeg ikke synes er fine nok til å gi bort.

Gammel 10-09-13, 13:28   #72
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I min verden er ikke rene klær sjuskete uansett en liten flekk eller to, det gjelder voksne som barn.

Gammel 10-09-13, 14:00   #73
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

I min verden er ikke rene klær sjuskete uansett en liten flekk eller to, det gjelder voksne som barn.

Så du ville gått på jobb med tomatsausflekken på høyre pupp?

Gammel 10-09-13, 14:27   #74
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er stor forskjell på å prinsipielt være imot å konsekvent kaste klær med flekker på til å favorisere å bruke de, der finnes mellomting. Vi er bare ikke enige om hva mellomtingen er. Jeg føler meg absolutt ikke sjuskete og mener at det er ikke barna mine heller selv om du kanskje skulle mene det.

Gammel 10-09-13, 14:35   #75
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg er en mellomting her.
Jeg hiver ikke klær med en liten flekk på, men jeg tror ikke at det har vært permanente flekker på noen av guttas klær egentlig?
Jeg gjør som Skremmern og vasker klær hver dag (med to aktive smågutter som gjerne går igjennom minst to klesskift hver dag så blir det MYE klær) så flekker får ikke satt seg særlig.

Hullete klær liker jeg ikke å sende dem avgårde i men jeg må innrømme at de pr.d.d. har en bukse hvor jeg ikke har fått lappet helt enda. Jeg prøver å lappe bukser med festlige lapper (det syns småtrolla er supert), men når gensere får hull så ryker de i søpla. Av en eller annen grunn blir alltid hull i gensere så mye større og styggere enn hull i bukser.

Gammel 10-09-13, 14:36   #76
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tenker ikke over hva andre barn går med i særlig grad. Jeg legger gjerne merke til veldig pynta barn eller sterke farger og sånn, ser jeg en unge med flekkete, skitne klær i barnehagen tenker jeg at det er sånn det skal være. Og mine blir skitne i barnehagen, minsten er alltid full av matflekker på bodyen og det er et tegn på en vellykka dag at de er skitne, men neste dag er de rene og det samme er klærne dere. Klare for en ny dag.

Gammel 10-09-13, 14:37   #77
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker ikke over hva andre barn går med i særlig grad. Jeg legger gjerne merke til veldig pynta barn eller sterke farger og sånn, ser jeg en unge med flekkete, skitne klær i barnehagen tenker jeg at det er sånn det skal være. Og mine blir skitne i barnehagen, minsten er alltid full av matflekker på bodyen og det er et tegn på en vellykka dag at de er skitne, men neste dag er de rene og det samme er klærne dere. Klare for en ny dag.

Jepp, der er nok vi også.

Gammel 10-09-13, 14:52   #78
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Standard

Mine barn får også rene klær hver dag, de er bare ikke alle sammen helt flekkfrie til tross for vask.

Gammel 10-09-13, 14:58   #79
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Klærne kan vel være rene fordi om det er flekker som ikke går av? Junior får små hull og flekker som ikke går bort hele tiden og de vaskes og brukes igjen altså. Hvis ikke måtte vi ha kjøpt nye klær absolutt hele tiden. Jeg gir de ikke bort etterpå eller pakker de ned til nestemann, men han bruker de til de enten blir så stygge at jeg synes det ikke går lenger eller han vokser ut av dem. Små hull på knærne og noen flekker som ikke går bort er helt ok på bhg-barn synes jeg. Han går dessuten i tillegg nesten konsekvent i ulike sokker. Han kler på seg selv og velger alltid forskjellige sokker.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 15:51   #80
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Klærne kan vel være rene fordi om det er flekker som ikke går av? Junior får små hull og flekker som ikke går bort hele tiden og de vaskes og brukes igjen altså. Hvis ikke måtte vi ha kjøpt nye klær absolutt hele tiden. Jeg gir de ikke bort etterpå eller pakker de ned til nestemann, men han bruker de til de enten blir så stygge at jeg synes det ikke går lenger eller han vokser ut av dem. Små hull på knærne og noen flekker som ikke går bort er helt ok på bhg-barn synes jeg. Han går dessuten i tillegg nesten konsekvent i ulike sokker. Han kler på seg selv og velger alltid forskjellige sokker.

Trenger ikke kle seg selv for å gå i ulike sokker. Mannen kler gutta om morgenen her, og jeg må alltid se etter om de har to like sokker på. Det er ikke sjelden de har en blå sokk med Lynet på og en grønn sokk med pusekatter på.

*ser ned og ser at jeg har en mørkblå sokk og en lilla* Feie for egen dør ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.