Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 12:30   #141
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I tillegg til å ønske en politikk som gjør det lettere å skape verdier til seg selv OG fellesskapet, så tror jeg også mange velgere som jobber i det private næringsliv er ganske møkkleie av å bli omtalt som nærmest snyltere, som egoister og som noen som rett og slett ikke er relevante. Det føles litt som å være forsørgeren i en familie, som får kjeft av familiens øvrige medlemmer (forbrukerne) for å tenke for mye på jobben.

Jeg har jobbet i det private næringsliv i snart 20 år og har ALDRI møtt det resonnementet. Men det er jo absolutt interessant å se at noen tenker sånn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:31   #142
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er jo ikke som om hele Norges befolkning plutselig blir kjempemye smartere akkurat på valgdagen. Selv om det hadde vært veldig fint, så klart!

Ikke sant?

Jeg syhnes forøvrig ikke denne diskusjonen er noe morsom. Folk er irriterte og sure på hverandre her. På FP. Stedet jeg elsker fordi det er så uendelig langt fra trollskogen som internett ellers har så mye av.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:31   #143
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Candy for president.

Å si at alle borgerlige er egoister som stemmer etter egen lommebok er vel nøyaktig like lavmål som å si at alle som stemmer rødgrønt er mennesker som ikke ville klart seg økonomisk om ikke staten sydde så gigantiske puter under armene deres.

Come on! Vi trenger er liv etter oljen. Det holder ikke å bare drøye bruken av de pengene oljen gir oss.

Gammel 10-09-13, 12:31   #144
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvorfor ikke bare konkludere med at alt er Arbeiderpartiets skyld først som sist? Det er jo go-to-forklaringen til enhver nettdebattant med respekt for seg selv.

Det var da en nedvurdering av FPs debattnivå.

Ellers kan jeg jo gjerne si at Arbeiderpartiets håndtering av Øygard-saken, og da spesielt kvinnegruppen i partiets håndtering, gjorde det fullstendig uaktuelt for meg å stemme AP.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:33   #145
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det var da en nedvurdering av FPs debattnivå.

.

Ja, det passer jo også fint i akkurat denne debatten som pågår nå. Det er ikke akkurat den mest spissfindige og kunnskapsspredende jeg har sett på FP.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:33   #146
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Å si at alle borgerlige er egoister som stemmer etter egen lommebok er vel nøyaktig like lavmål som å si at alle som stemmer rødgrønt er mennesker som ikke ville klart seg økonomisk om ikke staten sydde så gigantiske puter under armene deres.

Men det er ingen som sier det. Ikke her inne, i hvert fall. Der ute sier de jo alt mulig rart.

Gammel 10-09-13, 12:37   #147
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk og lov at ingen sier noen av delene her på FP. Kan vi nå legge ned stråmennene, takk?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:41   #148
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke sagt at alle som stemmer borgerlig er grådige egokapitalister. Jeg liker høyres næringspolitikk og nesten hele partiprogrammet til Venstre. Jeg liker overhodet ikke Frp, jeg synes de er skumle og representerer et lavmål av holdninger til folk og veldig ofte kunnskaper om hvordan ting henger sammen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 10-09-13, 12:42   #149
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Takk og lov at ingen sier noen av delene her på FP. Kan vi nå legge ned stråmennene, takk?

Thank you!

Gammel 10-09-13, 12:42   #150
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvis du reagerer på at andre er nedlatende kan du kanskje droppe å være det sjøl også, hm?

Fiffig. Jeg mente det ikke engang nedlatende, jeg trodde oppriktig at det ideologiske tankegodset var viktigere enn veien i SV. I motsetning til Ap og H som er langt mer pragmatisk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:43   #151
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal ikke si noe om hvorfor folk stemmer eller angripe noe som helst, men jeg er skuffet. Veldig skuffet og trist, fordi mange av de sakene som er aller viktigst for meg kommer til å gå i helt feil retning med den regjeringkonstellasjonen vi sannsynligvis får nå. Og det må være lov til å si, uten å bli angrepet og kalt for bitter og ukonstruktiv. Jeg er livredd, og lei meg, og ser ikke positivt på det som kommer.

Sånn. Når det er sagt, jeg tror vi ender opp med H/FRP/KRF/V i regjering, men jeg er slett ikke sikker på at de holder så lenge, gitt at det tross alt er store uenigheter og ulike verdisyn det er snakk om.

Gammel 10-09-13, 12:45   #152
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Fiffig. Jeg mente det ikke engang nedlatende, jeg trodde oppriktig at det ideologiske tankegodset var viktigere enn veien i SV. I motsetning til Ap og H som er langt mer pragmatisk.

Visst var du det. Og nei, selvsagt er det ikke det.

Gammel 10-09-13, 12:53   #153
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så steile fronter det var her i dag. Uvant på FP.

Jeg synes valget i går var vanskelig. Jeg stemte etter overbevisning, men var ikke sikker. Ja, jeg ønsker nyskaping, forskning og innovasjon. Norge er helt avhengig av at vi bygger opp en bærekraftig økonomi som ikke er basert på olje. Det er mange partier som mener dette nå, og en endring i den retning må komme. Den vil komme. Dessverre er et partiene som er minst opptatt av akkurat dette inne i regjeringen slik det ser ut nå. Men det gjenstår å se hvilke endringer som vil komme og hvem som får mest å si i dette spørsmålet.

Når det gjelder antall mandater og fylkesfordeling så er dette justert i år. Antall mandater fra Oslo er økt fra 17 til 19. Det vil si at Oslo utgjør ca 12 % av Norges befolkning og har 11 % av mandatene på Stortinget. Fremdeles teller en stemme i Finnmark mer enn en stemme i Oslo, men det er langt fra så skjevt som det var tidligere. Dette gjelder for øvrig flere av de mest befolkningstette områdene i Norge. Om det er flere fylker enn Finnmark som er "overrepresentert" vet jeg ikke.

Opprinnelig lagt inn av Wiki

Dagens fordeling gjelder for stortingsvalget 2005 og 2009 (i parentes endret fordeling i stortingsvalgene 2013 og 2017).

Østfold 9 mandater Rogaland 13 (14) mandater
Akershus 16 (17) mandater Hordaland 15 (16) mandater
Oslo 17 (19) mandater Sogn og Fjordane 5 (4) mandater
Hedmark 8 (7) mandater Møre og Romsdal 9 mandater
Oppland 7 mandater Sør-Trøndelag 10 mandater
Buskerud 9 mandater Nord-Trøndelag 6 (5) mandater
Vestfold 7 mandater Nordland 10 (9) mandater
Telemark 6 mandater Troms 7 (6) mandater
Aust-Agder 4 mandater Finnmark 5 mandater
Vest-Agder 6 mandater Herav utjevningsmandater 19 mandater

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:56   #154
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg satt i valglokalet i hele går og jeg tror at veldig mange stemmer uten å ha satt seg mye inn i noe som helst egentlig. Noen visste ikke om det stortingsvalg eller kommunevalg. Andre skjønte ikke hvorfor ikke Siv Jensen stod på listene. Mine fordommer om hvem som stemmer Frp ble dog bekreftet (en del trenger nemlig hjelp inne i avlukket). Dette basert kun på et fåtalls observasjoner så det statistiske materiale er så som så.....

Men vinneren i valglokalet mitt i går var hun som ville ha hjelp til å stemme på Jens Book Jensen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:56   #155
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Ja, jeg ønsker nyskaping, forskning og innovasjon. Norge er helt avhengig av at vi bygger opp en bærekraftig økonomi som ikke er basert på olje. Det er mange partier som mener dette nå, og en endring i den retning må komme. Den vil komme. Dessverre er et partiene som er minst opptatt av akkurat dette inne i regjeringen slik det ser ut nå. Men det gjenstår å se hvilke endringer som vil komme og hvem som får mest å si i dette spørsmålet.

Den kan jeg signere.

Gammel 10-09-13, 13:08   #156
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Visst var du det. Og nei, selvsagt er det ikke det.

I stand corrected.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:14   #157
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Candy for president.

Come on! Vi trenger er liv etter oljen. Det holder ikke å bare drøye bruken av de pengene oljen gir oss.

Ja og la oss løse det ved å legge ned den næringa som faktisk skaper noe Annet. Som har ei verdiskaping på 150 milliarder pr år og som gir 100.000 oljeuavhengige arbeidsplasser . Der snakker vi god plan............

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:45   #158
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Og så vil hun veldig kjapt se at å redusere skatten med 100 milliarder betyr at hun ikke har noe å by på til eldrehjem når budsjettene skal opp.

Det burde hun skjønt av seg selv for lenge siden, lenge, LENGE før hun eventuelt skal starte budsjettarbeid. Ellers er jeg enig med deg og Poly i at finansministerposten defintivt kan/vil virke disiplinerende.

Gammel 10-09-13, 13:47   #159
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at det tryggeste stedet plassere Siv Jensen er som finansminister. Da må hun fort lære seg økonomiske realiteter og dessuten vil hun møte et departement som er så sterkt at de klarer å oppdra henne rimelig kjapt.

Gammel 10-09-13, 13:48   #160
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg er som Floksa bekymret for hvordan det skal gå med landbruket.
Ellers synes jeg det er helt surrealistisk å skulle ha Siv i finansdepartementet, men det synes jeg om SV-finansminister også for noen år siden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.