|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?
Det har du nok helt rett i. Det er ikke et departement man kommer og snur opp ned på. Og godt er det.
|
|
|
#162 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Er det ingen som vil kommentere mitt forslag om Anundsen i justisministerstolen? Er det mulig? Sannsynlig? Levelig?
|
|
|
#163 |
|
|
Det er han jeg også har tenkt er en OK kandidat. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg er også opptatt av landbruket. Det er en viktig primærnæring i Norge, både i forhold til antall sysselsatte, men også fordi vi skal fortsette å produsere mat i Norge. I tillegg er det stort potensial for næringsutvikling videre, på samme måte som i skog. Det er for meg et paradoks å snakke om utvikling av grønn, bærekraftig økonomi i Norge uten også å snakke om landbruk og skogbruk. Så jeg heier på Venstre, den grønne stemmen må høres nå.
|
|
|
#165 |
|
Hertuginne
|
I så fall vil han også seile på en ganske stor medgangsbølge, siden det allerede er gjort store grep for å gjøre endringer i politiet og flere er på trappene. Politidirektoratet har jo virkelig tatt tak etter politirapporten og gjennomfører nå endring etter endring. Fint om FrP da kan komme inn og skumme fløten og så skryte av det etterpå.
|
|
|
#167 |
|
Yes, we can!!
|
De kan endre og omorganisere det de vil, men dette er også et ressursspørsmål. De har for få stillinger og for lite folk.
|
|
|
#168 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Om det blir to, tre eller fire parti er litt avhengig av kva FrP er villig til trur eg. Dette er ein heilt ny situasjon for FrP - dei har aldri vore tvungen til å forhandle. Det blir veldig spennande, og ein kan seie mykje om Siv Jensen, men ho er ingen Carl Ivar. Eg opplever henne som litt meir fleksibel. Eller er det ønsketenkning?
|
|
|
#169 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Merkelig å påstå at alle stemmer ut i fra ideologi, bærekraftig utvikling og hva som er best for landet |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Hertuginne
|
Ja, det har du rett i. Men det nytter ikke bare å pøse på med flere folk, for de har også svære IT-utfordringer (som gjør at det går mye tid bort i å surre med it-systemer i stedet for å etterforske, at samhandling blir bortimot umulig, siden man ikke klarer å finne hverandres saker, at ting registreres mange ganger i løpet av et saksløp osv osv), en desentralisering som hindrer samhandling, og en ganske stor mangel på styring fra toppnivå som gjør at alle gjør som det passer dem best. Mange hjul som blir funnet opp på nytt og på nytt. Det er satt i gang tiltak på mange av disse områdene allerede, men det kommer til å ta tid for å få det gjennomført.
|
|
|
#171 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?I følge en av valgkommentatorene på NRK (husker ikke navnet) er det mest sannsynlig H som tar utenriksdepartementet. Dette fordi FRP ikke er/har vært "særlig opptatt av utenrikspolitikk".
|
|
|
#173 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Bortsett fra Spania, da. Men det er kanskje å anse som en koloni? |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det er jo fireårsfrekvensens vesen. Det som går bra, er den sittende regjeringens fortjeneste, det som går dårlig er et etterslep fra den forrige regjeringen. Sier sittende regjering. Opposisjonen sier motsatt.
|
|
|
#175 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Det høyres logisk ut Bille.
|
|
|
#176 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Hvor lang tid kan det egentlig ta før det er avklart? Jeg er fryktelig spent, har aldri vært så spent på en regjeringskonstellasjon noensinne.
|
|
|
#177 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg håper det blir en firepartiregjering. En blåblå regjering som skal forhandle fra sak til sak kan lett bli lite handlingskraftig og alt for dyr. tror jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det blir nok ikke klart før om fire uker når Jens går av.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#180 |
|
Snikende tiger
|
Ja, det er dette alle som har stemt borgerlig håper på. Det er derfor de har stemt borgerlig.
|
![]() |
|
|