|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
can-jur
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?
Nå er ikke Venstre noe særlig for norsk landbruk.
|
|
|
|
#182 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg tror i hvert fall H får helse, og det blir vel Bent Høie.
|
|
|
#183 |
|
can-jur
|
Hvem tror du får landbruk da?
|
|
|
|
#184 |
|
Yes, we can!!
|
Nå har du sagt dette flere ganger, og jeg syns det er så rart (men anerkjenner at du opplever det sånn). Jeg syns du gjennomgående får mye positiv respons på det du skriver om landbruk, men at når du blir VELDIG dormatisk så faller folk litt av.
|
|
|
#185 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Kjære Floksa. I hear you.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Alle faller av når det blir dormatisk.
|
|
|
#188 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Du snakker ikke for døve ører, Floka, men du har til tider sleivspark som ikke innbyr til oppfølging.
|
|
|
#189 |
|
can-jur
|
Men jeg ønsker ikke positiv respons, jeg ønsker at de som stemmer blått forklarer meg hvordan de kan gjøre det og SAMTIDIG ønske seg en norsk matproduksjon?
|
|
|
|
#190 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Veit rett og slett ikkje kor mange høgrefolk det er her inne som kan svare... Eg stemmer Venstre, ønsker meg eit godt norsk landbruk og deler SP sitt syn, men kun på denne saka nesten. Eg fekk med meg brøkdelen av ein debatt mellom Erna og Liv Signe for nokre veker sidan - da påsto Erna at Høgre ønsker eit sterkt norsk landbruk - men mellom linjene lese ein vel større bruk, meir fellesfjøs etc.
|
|
|
#191 |
|
villende
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Men har landbruket egentlig tjent så veldig mye på SP i regjering? Ja, jeg vet at Slagsvold Veum fikk igjennom ostetollen. Men hvis jeg ikke husker helt feil har bøndene vært utrolig misfornøyde med landbruksoppgjøret. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Det siste landbruksoppgjøret var vel slett ikke så verst, tror jeg? I forhold til årene før, i hvert fall. En siste krampetrekning? Mulig finansdepartementet gikk med på dt fordi de satset på regjeringsskifte?
|
|
|
#193 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg har også ofte tenkt at man burde differensiert mer på hva slags støtte man gir, for å oppnå hva. Hva vil vi betale for bevaring av kulturlandskap (og hvor er dette viktigst for oss?), hva vil vi betale for dyrevelferd, hva vil vi betale for "folk i husan".
|
|
|
#194 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg vil gjerne ha et bærekraftig norsk landbruk. Jeg kan ikke nok om det til at jeg vet hvordan, men jeg synes ikke det ser ut til at vi har funnet løsningen i dag, i hvert fall.
|
|
|
#195 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg betaler for økologiske egg fordi jeg mener at økologisk eggproduksjon er eneste måten å ivareta dyrevelferden på. Jeg tenker at kulturlandskapet er viktig for alle, men ser ikke hvordan man skal kunne trekke ut finansieringen av kulturlandskapsbevaringen - men så er jeg ikke særlig kreativ heller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg betaler også for økologiske egg.
|
|
|
#197 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det finnes ikke særlig landbruk igjen på den siden av grensen, Candy. Du kan kjøpe deg et torp over grensen der oppe for nesten ingenting.
|
|
|
|
|
#198 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg tenker at når man snakker om bærekraftighet i norsk landbruk synes jeg det er viktig å ta med i beregning av prisen bonden får for råvaren har stagnert (eller gått ned) siden 80-tallet, mens prisen ut til oss som forbruker har økt. Fortjenesten ligger igjen i matvarekjedene. (fant denne artikkelen i farta http://www.abcnyheter.no/penger/oeko...ke-forbrukerne)
|
|
|
#199 |
|
can-jur
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?:hurra:
Ja, det er jo greia.
Ja, sett i forhold til hva vi fikk sist vi hadde blå regjering er forskjellen formidabel. Da gikk vi ned i inntekt hver eneste år i seks år.
Årets oppgjør var bra.
Ja, men her er jo Høyre helt ute. For de setter en helt definert nullverdi på dette. Det eneste landbruket produserer er mat.
Men du betaler i dag ekstra for veldig mye, bare fordi det er norskt?
|
|
|
|
#200 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant? Noen (Reitan, Hagen etc.) har jo tjent seg vanvittig rike på distribusjonsleddene, så det er jo penger å hente et sted.
|
|
|
![]() |
|
|