Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilken lyd lager reven?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 13:08   #41
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken lyd lager reven?

Ja, en absolutt genistrek. De harselerer jo med moderne popmusikk på alle bauer og kanter, og har attpåtil fått Stargate med på det. Og så blir det en hit, og understreker så til de grader at tekst og innhold ikke betyr NOE så lenge beat og produskjon sitter. Jeg ler meg skakk hver gang jeg ser den.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:10   #42
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Ja, en absolutt genistrek. De harselerer jo med moderne popmusikk på alle bauer og kanter, og har attpåtil fått Stargate med på det. Og så blir det en hit, og understreker så til de grader at tekst og innhold ikke betyr NOE så lenge beat og produskjon sitter. Jeg ler meg skakk hver gang jeg ser den.

Jeg tror faktisk at tekst og innhold faktisk betyr noe her altså. Ikke for poden på 8, men for meg. Jeg ser absolutt humoren i teksten. Han skjønte det med litt forklaring. Ellers syns han den bare var funky.

Gammel 10-09-13, 13:12   #43
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trakk ikke engang på smilebåndet, men så har jeg aldri så mye som smilt av Ylvis heller da. Unntaket er Stonehenge. Den var kul. Er ikke dette akkurat det samme? Eller har jeg rett og slett blitt altfor gammel?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:21   #44
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kombinasjonen av utrolig fengende låt, som setter seg dønn fast i hjernen, morsom og harselerende tekst og en veldig godt gjennomarbeidet produksjon, både med musikk og video, gjør at den har den suksessen den har.

Og så har det jo ikke skadet å ha Stargate med på laget, de har jo bevist gang på gang at de kan produsere fengende musikk.

Gammel 10-09-13, 13:35   #45
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jupp, Turban. Du har blitt for gammel.

()

Gammel 10-09-13, 13:41   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg trakk ikke engang på smilebåndet, men så har jeg aldri så mye som smilt av Ylvis heller da. Unntaket er Stonehenge. Den var kul. Er ikke dette akkurat det samme? Eller har jeg rett og slett blitt altfor gammel?

Ja, det har du.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:41   #47
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Suss og klem til Palmen!

Og serr. Hva er greia? Jeg visste ikke om Stargate da, og jeg hørte at låta var catchy lissom (se, jeg er gammel! Jeg har en oldings skriftspråk!). Bør jeg se den igjen eller?

Gammel 10-09-13, 13:42   #48
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det har du.

OK.

Gammel 10-09-13, 13:46   #49
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serr. : oldis:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:51   #50
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg har tenkt, og du har rett Bloppy. Jeg er enig i at teksten har en betydning. Det jeg tror jeg mente å si er at teksten ikke har noen dypere mening utover det å harslere med industrien. Jeg tror f.eks. at teksten "What the fox say" er viktig, siden det høres ut som noe helt annet når det blir sagt høyt.
Og selvsagt at de har klart å legge inn god humor når de harselerer med "teknikkene" og klisjeene som blir brukt i lignende musikk, f.ekse mo-o-o-o-orse to the ho-o-o-o-orse, og at reven er "guardian angel". Jeg synes det er hysterisk morsomt.

Ja, Turban, du må se den igjen og tenke på all mainstream pop vi oversvømmes av i dag. Da blir det morsomt.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:53   #51
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Suss og klem til Palmen!

Og serr. Hva er greia? Jeg visste ikke om Stargate da, og jeg hørte at låta var catchy lissom (se, jeg er gammel! Jeg har en oldings skriftspråk!). Bør jeg se den igjen eller?

Næsj, hva greia er? Jeg synes i alle fall det er hysterisk morsomt hvordan de synger med slik innlevelse og patos (på en sånn pop-måte) om noe som er veldig barnslig og trivielt. Og så er det jo et poeng at reven har blitt hoppet elegant over i utarbeidelsen av dyrelyder. I alle fall på norsk. Men det gjelder vel sikkert for mange andre dyr. Hva sier en kenguru? Eller et dovendyr?

Også gleder jeg meg til i kveld!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 14:21   #52
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg har tenkt, og du har rett Bloppy. Jeg er enig i at teksten har en betydning. Det jeg tror jeg mente å si er at teksten ikke har noen dypere mening utover det å harslere med industrien. Jeg tror f.eks. at teksten "What the fox say" er viktig, siden det høres ut som noe helt annet når det blir sagt høyt.
Og selvsagt at de har klart å legge inn god humor når de harselerer med "teknikkene" og klisjeene som blir brukt i lignende musikk, f.ekse mo-o-o-o-orse to the ho-o-o-o-orse, og at reven er "guardian angel". Jeg synes det er hysterisk morsomt.

Ja, Turban, du må se den igjen og tenke på all mainstream pop vi oversvømmes av i dag. Da blir det morsomt.

Akkurat dette jeg tenkte på!

Gammel 10-09-13, 14:25   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flirte, men synes ikke det er så helt vanvittig, sykt bra som resten av verden synes.

Men så gjør vi ikke annet enn å harselere med popindustrien på jobb, da. Old news.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 14:27   #54
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes Ylvis er geniale. Jeg ler ikke alltid, men de er flinke.

Gammel 10-09-13, 14:34   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat de der fuck-greiene er jo virkelig ikke morsomme, spør du meg. :gammel: "What the fox say?" - er det ikke dessuten ugrammatisk?

"Ancient mystery" og "guardian angel" og de greiene er jo bare platte, ingen skikkelig parodi. Jeg sitter litt storøyd og ser på at folk ler seg fillete av akkurat det - men er fascinert både av låta, produksjonen og ikke minst visningstallene, altså. Jeg liker den.

Gammel 10-09-13, 14:38   #56
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

"Ancient mystery" og "guardian angel" og de greiene er jo bare platte, ingen skikkelig parodi.

Men hvordan skulle man lagd en ordentlig parodi av noe som er platt, da?

Gammel 10-09-13, 14:39   #57
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Jeg kan forresten rapportere at sønnen (5) ler seg fillete av selve reve-lydene.

Gammel 10-09-13, 14:39   #58
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men hvordan skulle man lagd en ordentlig parodi av noe som er platt, da?

Det er lett! Sønn (nesten 5) virker fascinert på litt samme måte som meg, tror jeg. Han ler ikke.

Jan Egeland-sangen er morsommere (særlig når man ser den sammen med diplomatsvogeren).

Gammel 10-09-13, 15:46   #59
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke huske noe som har trykket så grundig på latterknappene mine på veldig lang tid, og syns hele filmen en rad med genialt vittige øyeblikk. Ler like mye hver gang, enten jeg vil eller ei. (Og det skal egentlig mye til for at jeg ler ordentlig, føler meg ofte som en surpomp på standup og såbnt). Jan Egeland-sangen er morsom den også, men ikke like bra som denne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 16:06   #60
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det beste er jo revelydene - og det totalt hemningsløse kroppsspråket under fremføringen av dem på videoen. Også bestefar som leser høyt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.