|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?Ja, en absolutt genistrek. De harselerer jo med moderne popmusikk på alle bauer og kanter, og har attpåtil fått Stargate med på det. Og så blir det en hit, og understreker så til de grader at tekst og innhold ikke betyr NOE så lenge beat og produskjon sitter. Jeg ler meg skakk hver gang jeg ser den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?
Jeg tror faktisk at tekst og innhold faktisk betyr noe her altså. Ikke for poden på 8, men for meg. Jeg ser absolutt humoren i teksten. Han skjønte det med litt forklaring. Ellers syns han den bare var funky.
![]() |
#43 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?Jeg trakk ikke engang på smilebåndet, men så har jeg aldri så mye som smilt av Ylvis heller da. Unntaket er Stonehenge. Den var kul. Er ikke dette akkurat det samme? Eller har jeg rett og slett blitt altfor gammel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?Jeg tror kombinasjonen av utrolig fengende låt, som setter seg dønn fast i hjernen, morsom og harselerende tekst og en veldig godt gjennomarbeidet produksjon, både med musikk og video, gjør at den har den suksessen den har.
![]() |
#46 |
Ringskrømt
|
Ja, det har du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?Suss og klem til Palmen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?Jeg har tenkt, og du har rett Bloppy. Jeg er enig i at teksten har en betydning. Det jeg tror jeg mente å si er at teksten ikke har noen dypere mening utover det å harslere med industrien. Jeg tror f.eks. at teksten "What the fox say" er viktig, siden det høres ut som noe helt annet når det blir sagt høyt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Sviiisj!!
|
Næsj, hva greia er? Jeg synes i alle fall det er hysterisk morsomt hvordan de synger med slik innlevelse og patos (på en sånn pop-måte) om noe som er veldig barnslig og trivielt. Og så er det jo et poeng at reven har blitt hoppet elegant over i utarbeidelsen av dyrelyder. I alle fall på norsk. Men det gjelder vel sikkert for mange andre dyr. Hva sier en kenguru? Eller et dovendyr?
![]() |
#52 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Akkurat dette jeg tenkte på!
![]() |
#54 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?Jeg synes Ylvis er geniale. Jeg ler ikke alltid, men de er flinke.
![]() |
#55 |
intro
|
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?Akkurat de der fuck-greiene er jo virkelig ikke morsomme, spør du meg. :gammel: "What the fox say?" - er det ikke dessuten ugrammatisk?
![]() |
![]() |
#58 |
intro
|
Det er lett!
![]() |
![]() |
#59 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilken lyd lager reven?Jeg kan ikke huske noe som har trykket så grundig på latterknappene mine på veldig lang tid, og syns hele filmen en rad med genialt vittige øyeblikk. Ler like mye hver gang, enten jeg vil eller ei. (Og det skal egentlig mye til for at jeg ler ordentlig, føler meg ofte som en surpomp på standup og såbnt). Jan Egeland-sangen er morsom den også, men ikke like bra som denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|