|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangfold og likeverd?Nå var det en av di tingene vi fikk høre når jeg gikk på skolen med tanke på fremtiden å hva slags jobb man ønsket for fremtiden, da tenkte dem vel på tatoveringer å spesielt masse percinger i ansiktet, å farge håret i all slags farger. Men denne saken hva det angår håret hennes skjønner jeg virkelig ikke problemet flere assistenter på min sønns sfo har den type hårsveis, når det gjelder tatoveringen er det vel å dekke litt till men ellers ser jeg heller ikke problemet utover det. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Mangfold og likeverd?
|
|
|
#23 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg sa vel ikkje det vel? Eg er heilt enig i at kle, hår og uttrykk blir brukt for å gi eit budskap, både om kven ein er og kva ein meiner.
|
|
|
#25 |
|
Ringskrømt
|
Veldig enig. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Helt enig. Jeg kjenner en gammel punker som jobber i bhg og har gjort det i alle år. Hanekammen og tatoveringene har ikke hindret ham og har ikke hørt at noen foreldre har reagert negativt. Heller tvert i mot. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Mangfold og likeverd?Eg ville ikkje reagert om ei jente med denne stilen jobba på skulen eller i barnehagen, dersom ho gjorde ein god jobb og blir overraska over denne avgjersla.
Eg har og blitt tilsett som vikar basert på telefon/e-post, fleire gonger. Situasjonen er ofte prekær, då eg var student fekk eg jobb som lærarvikar på dagen, dersom eg presenterte meg som lærar under utdanning (heilt til eg var ferdig utdanna, då hadde eg krav på høgare lønn og det var vanskelegare å få jobb). Eg har faktisk bare vore på intervju i samband med vikarjobbing i skule og barnhage ein gong, og eg har vore fast ringevikar på tre skular og i ein barnehage. Eg har inntrykk av at vanleg praksis er å prøve ut folk og sjå korleis dei fungerer nokre dagar og så vurdere om dei får fleire oppdrag eller ikkje.
|
|
|
|
#28 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det med dekkende overdel er greit nok, men nøytral hårfrisyre? Det synes jeg på ingen måte skulle være nødvendig. Jeg ser heller ikke noe ekstremt med hennes frisyre, men det kan jo selvsagt komme av at min ikke er veldig ulik, bare mye kortere. Jeg jobber forøvrig i servicebransjen og har aldri opplevd noen reagere negativt på den, heller det motsatt. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangfold og likeverd?Jeg fikk jobb som ped.leder kun på soknad og CV. Fikk brev med kontrakt, uten at noen engang hadde snakket med meg.
|
|
|
#30 |
|
|
Jeg er uenig i dette hvis du definerer frisyre og tatoveringer som "utseende". |
|
|
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: Mangfold og likeverd?Jeg er enig med Guava. Det jeg ikke helt greier å bli enig med meg selv om er hvor mye kleskode som er naturlig i skoler og barnehager. SFO ser jeg på som en del av skolen i denne sammenhengen. Det er delvis snakk om mangfold, men også hva slags image skolen ønsker utad overfor foreldre og andre. Hva oppfatter folk at skolen signaliserer dersom de ansatte går kledd på en gitt måte? Er det opp til rektor å velge hva slags image skolen skal ha eller bør det være slik at alt er greit?
|
|
|
#32 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Mangfold og likeverd?Eg tenker at eg ville mista mange dyktige kollegaer, dersom personleg stil og frisyre skulle vere eit tilsettingskriterium.
|
|
|
|
#33 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg veldig enig i. I Steinerbarnehagen datteren min gikk i og som sønnen min også skal begynne i neste høst var det flere ansatte med både punkersveis, rastahår og tatoveringer. Synes det bare er positivt for barna å oppleve mangfold og at vi er forskjellige. Tror det er et godt grunnlag for å unngå og forebygge mobbing.
|
![]() |
|
|