Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du lykkelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-13, 21:13   #61
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du lykkelig?

Jeg føler meg grunnleggende lykkelig. Jeg fikk 82 % på testen, men synes som flere at den var litt intetsigende. Jeg er ikke fornøyd med alt i livet mitt, men det meste har jeg en plan for å endre på. For tida er jeg både ganske sliten og temmelig stressa, men det varer ikke evig. Jeg er takknemlig for alt det gode jeg har i livet, og føler meg veldig heldig. Dessuten går jeg ikke rundt og forventer å være stormende lykkelig hele tida, det er nok å ha det mer bra enn kjipt.

Gammel 18-09-13, 21:56   #62
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

83 av 100, og det tror jeg stemmer. Jeg må øve meg på å leve i nuet, jeg lever og har alltid levd i fremtiden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:01   #63
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

89 % lykke, det stemmer sikkert. Jeg blir lykkeligere for hvert eneste år som går. Helt sant, klokere, tryggere, gladere, sterkere og gir mer beng i alt som ikke betyr noe, griper lykken der jeg finner den. Jeg elsker å bli eldre!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:11   #64
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg er aldri lykkelig hvis det defineres ut av denne type tester som jeg synes er helt idiotiske. Mitt aller største problem med hele "lykke-industrien" er at den ikke tar høyde for at det fint går an å leve et godt liv uten på død og liv å være "A4-lykkelig" hele tiden (slik vi definerer det i denne delen av verden).

Og hvordan definerer "vi" det? Jeg definerer det egentlig helt selv jeg. Jeg lever et godt liv, akkurat som du skriver, jeg er fornøyd og det er slik jeg definerer lykke.

Gammel 18-09-13, 22:11   #65
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

26

Det kan stemme. Eg trives ikkje her eg bur no. Eg trives heller ikkje i jobben. Men what to do? Familien vil ikkje flytte.

Man kan bestemme seg for å gjøre det beste ut av det og være fornøyd med det man har. Hvorfor går rundt og være misfornøyd med ting man ikke kan endre på liksom. Men lett er det ikke ... Er litt der jeg og.

Kan ikke påstå at jeg er så forferdelig lykkelig, men jeg har jo gode øyeblikk her og der. Jobber med å bli mer fornøyd da.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:24   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes testen var ganske teit, men fikk det samme som Esme og Pepper. Mer ettertanke og meditasjon, gitt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:47   #67
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes testen var ganske teit, men fikk det samme som Esme og Pepper. Mer ettertanke og meditasjon, gitt.

Jeg kom til det første spørsmålet og så gadd jeg ikke mer ... Kan ikke fordra sånne "Hvor lykkelig er du på en skala fra 1-10" spørsmål. Hvordan skal jeg vite om jeg er en 4er eller 7er???

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:49   #68
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg hsuker ikke tallet, men det var ihvertfall under 50. Tror det var 48.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 10:15   #69
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det som trekker ned hos meg er nok at jeg har et elendig forhold til enkelte nære familiemedlemmer. Dette er ting jeg Kanskje kunne ha gjort noe med, men har rett og slett blitt sur og lei av hele opplegget og gidder ikke å anstrenge meg når ingen andre gjør det Jeg får hele bruke tid og energi på de jeg har et bra forhold til.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 10:22   #70
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk 78, men jeg regner med at vi må justere for at jeg ble trassig og sur av spørsmålene og at jeg derfor egentlig er lykkeligere enn som så.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 11:27   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg fikk 78, men jeg regner med at vi må justere for at jeg ble trassig og sur av spørsmålene og at jeg derfor egentlig er lykkeligere enn som så.

Nettopp. Jeg ga stort sett nest høyest på hele del 2, men likevel måtte de si at jeg skulle være mer takknemlig og meditere mer.

- No. 4 -
Gammel 19-09-13, 11:31   #72
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fikk 78 jeg også, må meditere mer, og være mer takknemlig. Jeje, tenker vi sier sove mer jeg.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 11:45   #73
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det får jeg trøste meg med også. Det var virkelig en irriterende undersøkelse - jeg har gått og tygd litt på den i ettertid også.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 11:48   #74
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte hjelpe andre mer, trene mer og bli mer tilgivende. Fnys!

Gammel 19-09-13, 11:48   #75
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg trengte derimot verken meditere eller være mer takknemlig.

Gammel 19-09-13, 11:56   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trassulykkelig, ja, det høres litt kjent ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 12:06   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg trengte derimot verken meditere eller være mer takknemlig.

Nei, du er takknemlig for at du slipper å hjelpe andre, lizzm?

- No. 4 -
Gammel 19-09-13, 12:08   #78
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Nettopp, nettopp.

Gammel 19-09-13, 12:10   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Hm. Det ville gjort meg til en martyr, i tilfelle. DET stemmer ikke, altså.

- No. 4 -
Gammel 19-09-13, 12:13   #80
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

80/100 og lykkelig.
Jeg må også lære å leve i nuet, meditere og tilgi.
Da blir jeg nok 100% lykkelig....

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.